Στο τίμημα φαίνεται ότι έχει κολλήσει η συμφωνία μεταξύ του Σπύρου Θεοδωρόπουλου και του CVC Capital Partners, για την εξαγορά της ΔΕΛΤΑ
Το ότι η διοίκηση του CVC θέλει να κάνει exit από την ΔΕΛΤΑ είναι γνωστό στην αγορά, καθώς, όπως μαθαίνουμε, έχει πλέον αντιληφθεί πως ο ανταγωνισμός στην αγορά πoυ δραστηριοποιείται το brand, είναι δύσκολος. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, η μετατροπή της ΔΕΛΤΑ από μια καθαρά βιομηχανία παραγωγής τυροκομικών και γαλακτοκομικών προϊόντων σε όμιλο τροφίμων,ήταν μια από τις προσπάθειες της διοίκησης της εταιρείας ώστε να επιτευχθεί διψήφιο EBITDA margin και περαιτέρω ενίσχυση πωλήσεων. Μια ακόμα κίνηση που θα έφερνε αύξηση μεγεθών, θα ήταν και η
ανάπτυξη των εξαγωγών, κάτι όμως που δεν επετεύχθη.
Όμως, όσο και εάν η διοίκηση της Vivartia επιμένει να αναφέρει πως τέτοιο ενδεχόμενο
είναι μακριά από το να γίνει πραγματικότητα – τουλάχιστον για την ώρα – δεν είναι διατεθειμένη να αποεπενδύσει και να προχωρήσει σε πώληση, τόσο του brand, όσο και των assets,για καθαρό τίμημα λιγότερο των €250 εκατ.Αν και οι δύο πλευρές το έχουν διαψεύσει,καλά πληροφορημένες πηγές του FnB Daily αναφέρουν πως ο ιδρυτής του ομίλου συμμετοχών Bespoke SGA έχει ήδη καταθέσει πρόταση εξαγοράς της γαλακτοβιομηχανίας, όμως αυτή δεν έγινε δεκτή.
Και πως θα μπορούσε να μην έχει κάνει πρόταση, μιας και οι δεσμοί που τον συνδέουν με την ΔΕΛΤΑ πάνε πολύ πίσω, από την εποχή που ο ίδιος συνεργάζονταν με τον Δημήτρη Δασκαλόπουλο κατά τη συγχώνευση της Chipita με τις ΔΕΛΤΑ, Goody’s και Μπάρμπα Στάθης το 2006, η οποία δημιούργησε τον όμιλο Vivartia.
Οι καλά γνωρίζοντες κάνουν λόγο για “μεγάλο έρωτα” του επιχειρηματία με το brand,
ενώ δεν αποκλείουν να γίνει εκ νέου πρόταση εξαγοράς, προκειμένου η ΔΕΛΤΑ να
περάσει στον όμιλο Bespoke SGA. Εξάλλου και ο ίδιος δεν έχει κρύψει από κύκλους της
αγοράς το ενδιαφέρον του για την απόκτηση της ιστορικής γαλακτοβιομηχανίας.
Πέρα από τον συμβολισμό, η απόκτηση της ΔΕΛΤΑ από τον όμιλο Bespoke SGA προσφέρει στον κ. Θεοδωρόπουλο ένα μεγάλο πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού στον κλάδο των FMCGs. Ένα ισχυρό δίκτυο διανομής και πωλήσεων.
Η είσοδος της ΔΕΛΤΑ στο portfolio του ομίλου Bespoke SGA, θα ισχυροποιούσε την παρουσία των brands στα οποία έχει συμμετοχή ο επιχειρηματίας: Μεβγάλ, ΙΟΝ, Νίκας, Ελληνικοί Χυμοί.
Παράλληλα, μια τέτοια επιχειρηματική κίνηση αναμένεται να δημιουργήσει και αναδιάρθρωση στις μονάδες παραγωγής της βιομηχανίας, ενισχύοντας το capacity των
υπαρχουσών εργοστασίων του ομίλου Bespoke SGA, προσβλέποντας σε μείωση
του κόστους παραγωγής. Κάτι ανάλογο εξάλλου έχει ήδη γίνει με το εργοστάσιο της αλλαντοποιίας Έδεσμα στην ΒΙΠΕ Σίνδου, καθώς εδώ και πάνω από ένα χρόνο η παραγωγή
έχει μεταφερθεί στη μονάδα της Νίκας στην Αθήνα.
Με βάση αυτή τη λογική, δεν αποκλείεται η υφιστάμενη γραμμή παραγωγής των χυμών που λειτουργεί στο εργοστάσιο της Δέλτα στην Λαμία, το οποίο είναι μισθωμένο και όχι ιδιόκτητο – να μεταφερθεί στην Λάρισα στους Ελληνικούς Χυμούς.
Δυνατότητα παραγωγής των γαλακτοκομικών προϊόντων προσφέρει και το εργοστάσιο της Μεβγάλ στα Κουφάλια Θεσσαλονίκης, όπου πέρα από γιαούρτι μπορεί να παράγει και φρέσκο γάλα Δέλτα. Εξάλλου, στο εργοστάσιο της Μεβγάλ υλοποιούνται τα τελευταία χρόνια επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων, με το πρόσφατο πρόγραμμα ύψους €15 εκατ., να αφορά την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών της.
“Παρούσα” και οι αφοί Σαράντη από Τρίκαλα
Βεβαίως και στην περίπτωση της ΔΕΛΤΑ “παρών” έχει δηλώσει και η οικογένεια Σαράντη, που πρόσφατα προχώρησε στην εξαγορά της Δωδώνη – με το deal να βρίσκεται στα τελευταία του στάδια – ενώ το 2022 είχε αποκτήσει και τη θυγατρική της Vivartia στην
Βουλγαρία, την United Milk Co.
Πηγή: Στέλλα Αυγουστάκη – FnB Daily
Σημείωση agroekfrasi.gr: Στην όλη κατάσταση και στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα σε επιφυλακή και ανήσυχοι είναι οι κτηνοτρόφοι (αιγοπροβατοτρόφοι-αγελαδοτρόφοι) καθώς προμηθεύουν με αιγοπρόβειο και αγελαδινό γάλα την γνωστή γαλακτοβιομηχανία. Κατά πόσο αυτή η πιθανή ή όχι εξαγορά θα επηρεάσει τις τιμές προς τα πάνω ή προς τα κάτω θα δείξει στο εγγύς μέλλον.