Η συνθήκη έλλειψης παρά τη σταθερή ζήτηση
Μέσα στον Οκτώβριο αναμένει εξομάλυνση τιμής στο αιγοπρόβειο κρέας ο διευθύνων σύμβουλος της Απόστολος Παπαδόπουλος Meat Company, Απόστολος Παπαδόπουλος. «Η μείωση της κτηνοτροφικής παραγωγής ήταν σαφής στρατηγική επιλογή της ΕΕ. H πανευρωπαϊκή έλλειψη σε κρέας προς κατανάλωση, με ζήτηση σταθερή, είναι απόρροια της πολιτικής, ως συνέπεια φέρνει την αύξηση τιμής», δήλωσε στο FOODReporter. Ειδικά για το αιγοπρόβειο, η άνοδος τιμής οφείλεται στη δυσκολία διακίνησης, σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο. Οι εμπορικές και οι εφοδιαστικές εταιρείες αδυνατούν να κλείσουν μακροπρόθεσμες συμφωνίες με παραγωγούς όσο δεν υπάρχει ξεκάθαρο υγειονομικό πλαίσιο. Η πανώλη των αιγοπροβάτων έχει κοστίσει στη σταθερότητα παραγωγής και σφαγών. Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ακολουθεί για την ώρα το εκ περιτροπής μοντέλο σφαγών, που δυσχεραίνει περισσότερο τις συνθήκες διανομής, πέραν της πρόκλησης από την ελληνική γεωμορφολογία. Από τις αρχές του 2025 στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης έχουν θανατωθεί 100.000 αιγοπρόβατα, κάτι που έχει συντελέσει σε μείωση ωφέλιμου όγκου προς κατανάλωση κατά 7% εντός Περιφέρειας. Η έλλειψη καλύπτεται ανεπαρκώς από την υπόλοιπη Ελλάδα. Παντού η σφαγή είναι διακοπτόμενη. Η Απόστολος Παπαδόπουλος Meat Company τροφοδοτεί κατά κύριο λόγο μικρή λιανική και κρεοπωλεία, με χαμηλότερο ποσοστό στο food service. Διατηρεί κατάστημα στη Δημοτική Αγορά Ξάνθης, ήδη από την ίδρυσή της, το 1939. «Η αγορά κρέατος προς κατανάλωση επηρεάζεται από ψυχολογικά κριτήρια: Όταν ο καταναλωτής ακούει για αύξηση της τιμής σε οποιαδήποτε κατηγορία, αμέσως μειώνει την κατανάλωσή του. Ένα σεβαστό μερίδιο του κοινού αγοράζει με όριο χρημάτων, για παράδειγμα, “θα πάρω κρέας αξίας €20,00 ή €50,00”. Αυτό το ποσό μειώνεται μόλις έρχεται το κύμα αυξήσεων και εξομαλύνεται αμέσως μετά», ανέλυσε ο Απόστολος Παπαδόπουλος.
Άνοδος των πωλήσεων συσκευασμένου κρέατος
Αναφορικά με τον τουρισμό στη βόρεια Ελλάδα, ο διευθύνων σύμβουλος της Απόστολος Παπαδόπουλος Meat Company ήταν σαφής: «Ο τουρισμός ήταν σταθερός. Αυτό που παρατηρήσαμε φέτος είναι η άνοδος σε πωλήσεις συσκευασμένου κρέατος κατά την καλοκαιρινή περίοδο, κάτι που δείχνει ότι πολλοί τουρίστες μαγείρεψαν στα καταλύματά τους. Συνολικά, το κανάλι της μικρής λιανικής ήταν ανεβασμένο σε αξία το φετινό καλοκαίρι για την εταιρεία. Όμως, αν λάβει κανείς υπόψη το σύνολο πωλήσεων, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο υπήρξε μικρή πτώση τζίρου». «Όταν ο κόσμος βλέπει άνοδο τιμής, κατευθείαν μειώνει το καλάθι. Απλά τρώει κάτι άλλο για μερικές ημέρες και επανέρχεται», πρόσθεσε ο κ. Παπαδόπουλος.
Πηγή: Foodreporter