Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
spot_img
spot_img
spot_img

Γεωργικοί Ελκυστήρες: Μετά την αύξηση το 2024, έχουμε πτώση για το 2025

ΓΕΩΡΓΙΚΟΙ ΕΛΚΥΣΤΗΡΕΣ
ΦΡΕΝΑΡΕΙ Ή ΕΛΛΉΝΙΚΉ ΑΓΟΡΑ ΜΕΤΑ ΤΟ… SPRINT ΤΟΥ 2024
– ΑΠΟ ΤΟ 2027 ΒΛΕΠΟΥΝ ΑΝΑΚΑΜΨΉ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ

Σε φάση επιβράδυνσης έχει επανέλθει η εγχώρια αγορά αγροτικών μηχανημάτων, μετά
την υψηλού ρυθμού ανάπτυξη που κατέγραψε το 2024, απόρροια κατά κύριο λόγο των
προγραμμάτων ενίσχυσης που έτρεξαν την εν λόγω χρονιά.
Όπως εξηγεί ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Μηχανημάτων (ΣΕΑΜ), Σάββας Μπαλουκτσής, τα Σχέδια Βελτίωσης – που, σημειωτέον, ξεκίνησαν με δημόσια δαπάνη €180 εκατ., η οποία στην πορεία αυξήθηκε στα €300 εκατ. – αλλά και κάποια εργαλεία του Ταμείου Ανάκαμψης που απευθύνονταν σε Ομάδες Παραγωγών, τροφοδότησαν τη ζήτηση με αποτέλεσμα οι πωλήσεις ελκυστήρων να ανέλθουν στις 2.840 μονάδες.

Το νούμερο αυτό αντιστοιχεί σε άνοδο 70% σε ετήσια βάση και προσεγγίζει τις επιδόσεις
της διετίας 2020-21 όταν η αγορά είχε κινηθεί περί των 3.000 μονάδων (2.829 το 2020
και 3.034 το 2021). “Αναμφίβολα βοήθησε και το γεγονός ότι, λόγω των προβλημάτων στην Θεσσαλία (από τις πλημμύρες) και στον Έβρο (από τις πυρκαγιές), το σύνολο σχεδόν των αιτήσεων από τις περιοχές αυτές εγκρίθηκαν”, σημειώνει ο κ. Μπαλουκτσής.
Ωστόσο, όπως ο ίδιος αναφέρει, η εικόνα για φέτος προδιαγράφεται διαφορετική. Το α’ τε-
τράμηνο η αγορά παρουσιάζει άνοδο 7%, με την τάση όμως να είναι σαφώς πτωτική. “Οι
ουρές των περυσινών προγραμμάτων συντηρούν προς το παρόν ένα θετικό ρυθμό
ανάπτυξης που όμως φθίνει σταδιακά και η πρόβλεψη είναι ότι το 2025 θα κλείσει στις
1.800 περίπου μονάδες”, αναφέρει. “Η ελληνική αγορά, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη, εξαρτάται άμεσα από τα προγράμματα ενίσχυσης. Και φέτος έχουμε μόνο το ειδικό πρόγραμμα για τα θερμοκήπια που όμως, πέρα από κάποια λίγα μικρά τρακτέρ και παρελκόμενα, δεν ακουμπά τόσο το δικό μας κλάδο, όσο εκείνους των κατασκευών και του εξοπλισμού”, προσθέτει ο κ. Μπαλουκτσής.
DATA (σε πωλούμενες μονάδες)
2025*: 1.800
2024: 2.840
2023: 1.670
2022: 1.877
2021: 3.034
2020: 2.829
*εκτίμηση ΣΕΑΜ

Η εκτίμηση του μάλιστα δεν είναι αισιόδοξη ούτε για το 2026: “Από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων έχουμε κάποιες πρώτες προβλέψεις ότι τα νέα Σχέδια
Βελτίωσης θα προκηρυχθούν στις αρχές της επόμενης χρονιάς. Όμως από την… πείρα μας και το ιστορικό προηγούμενο, εμείς τα αναμένουμε περίπου στα μέσα του έτους.
Αν μάλιστα συνυπολογιστεί και το χρονικό διάστημα που απαιτείται για τις απαραίτητες αξιολογήσεις κ.λπ., θεωρούμε ότι και το 2026 θα είναι μια χαμένη χρονιά, με την
όποια ανάκαμψη της αγοράς να αναμένεται ουσιαστικά από το 2027″, υπογραμμίζει ο κ.
Μπαλουκτσής.

Τα ειδικά τρακτέρ που απευθύνονται κατά κύριο λόγο στις δενδροκομικές καλλιέργειες εξακολουθούν να κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στην αγορά, με μερίδιο της τάξης
65%-70%, αφήνοντας το υπόλοιπο 30%-35% στους ελκυστήρες για ανοιχτές καλλιέργειες.
Με όρους ισχύος, μερίδιο άνω το 50% κατέχουν τα μηχανήματα από 70 έως 100 ίππους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2024 η ελληνική αγορά υποδέχτηκε 4 νέες μάρκες, τις τουρκικές Basak και Hattat, την ινδική Captain και την Ιαπωνική Hinomoto.
Πηγή: Fnb Daily

Πηγή: newsletter FnB Daily

Διαβάστε τα νέα μας στις ειδήσεις της Google

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ