Σε μεγαλύτερη διείσδυση του Velvita Gold στην ελληνική αγορά προσβλέπει φέτος ο
ΑΣΕΠΟΠ Βελβεντού, ποντάροντας και στις αυξημένες ποσότητές του, τις οποίες – εκτός
απροόπτου – θα κληθεί να διαχειριστεί.
Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή του συνεταιρισμού, Ευθύμη Μπαλάνη, το περυσινό
ντεμπούτο του νέου premium brand ροδάκινου ήταν απόλυτα επιτυχημένο.
“Το feedback που πήραμε από τους πελάτες μας ήταν πολύ θετικό και ευλεπιστούμε
ότι φέτος που, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα έχουμε στα χέρα μας μεγαλύτερους
όγκους προς διάθεση, το σήμα θα γίνει ακόμα πιο γνωστό”, δηλώνει . “Πέρυσι οι ποσότητες ήταν λιγοστές, καθώς το ξεκινήσαμε ουσιαστικά από τη μέση της σεζόν, ενώ και τα δέντρα ήταν στην πλειονότητα τους πολύ νεαρά”, συμπληρώνει.
Όπως αποκαλύπτει ο ίδιος, πέραν της Κεντρικής Λαχαναγοράς του Ρέντη και του νέου
υποκαταστήματος του ΑΣΕΠΟΠ στην Θεσσαλονίκη, τα Velvita Gold μπήκαν και σε τρεις
μεγάλες αλυσίδες. “Τα τοποθετήσαμε κυρίως στην ΑΒ Βασιλόπουλος, ενώ μικρότερες
ποσότητες δώσαμε επίσης σε My Market και Μασούτη”, εξηγεί, προσθέτοντας ότι για φέ-
τος δεν έχουν κλειδώσει μέχρι στιγμής τα super markets, στα οποία θα διατεθεί.
Σε κάθε περίπτωση, στόχος του συνεταιρισμού είναι σε βάθος πενταετίας τα Velvita Gold να αντιστοιχούν στο 70% των συνολικών όγκων ροδάκινων και νεκταρινιών που διακινεί και οι οποίοι σε μια κανονική χρονιά ανέρχονται σε 12.000 περίπου τόνους. Φέτος, βέβαια, λόγω των παγετών που έπληξαν την περιοχή στα τέλη Μαρτίου και στις αρχές Απριλίου, η παραγωγή αναμένεται να είναι μειωμένη σε βαθμό που αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να προσδιοριστεί.
Χαρακτηριστικό των Velvita Gold είναι η σταθερή καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού γεύση και τα υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά που σχετίζονται με την οξύτητα, τα σάκχαρα, το άρωμα, το χρώμα κ.ά.
Προέρχονται από 6 ποικιλίες ροδάκινων, 6 νεκταρινιών και 1 λευκόσαρκο νεκταρίνι, τα δικαιώματα των οποίων αγοράστηκαν από φυτώρια της Ισπανίας και ξεκίνησαν να φυτεύονται στην περιοχή πριν από μια εξαετία, αριθμώντας σήμερα περί τα 1.000
στρέμματα.
Πέραν των ροδάκινων-νεκταρινιών και των υπόλοιπων πυρηνόκαρπων που διακινεί, ο
συνεταιρισμός έχει επενδύσει και στα μήλα, στα οποία μετά τα Kiku – την αποκλειστική
αντιπροσώπευση των οποίων έχει αναλάβει από το 2017 – εντάσσει πλέον στην γκάμα του
και τα Kanzi.
Πρόκειται για ποικιλία για την οποία υπέγραψε στα τέλη του 2024 συμφωνία με την Βελγική EFC προκειμένου, σε συνεργασία με την Emphyton του Γιώργου Πουλτσίδη (Σ.Σ. brand ambassador του Kanzi για την Ελλάδα), να ξεκινήσει την καλλιέργεια επί ελληνικού εδάφους.
Σύμφωνα με τον κ. Μπαλάνη, η αρχή θα γίνει το Δεκέμβριο με 250 στρέμματα ενώ άλλα
250 στρέμματα θα φυτευτούν το 2026, με τα πρώτα συμβόλαια να υπογράφονται εντός
του μήνα.
Το 2024 έκλεισε για τον ΑΣΕΠΟΠ Βελβεντού με ρεκόρ κύκλου εργασιών, ο οποίος έφτασε τα €16,5 εκατ., από €14 εκατ. το 2023. Επιπλέον, ολοκλήρωσε πρόσφατα έναν επενδυτικό κύκλο τριετίας, προϋπολογισμού άνω των €4 εκατ., με παρεμβάσεις που, μεταξύ άλλων, περιλάμβαναν:
- Πλήρη ανακαίνιση εγκαταστάσεων
- Επέκταση και προσθήκη νέων κτιρίων
- Τοποθέτηση φωτοβολταϊκών για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών
- Εκσυγχρονισμό μηχανολογικού εξοπλισμού
“Βέβαια οι επενδύσεις δεν σταματούν εδώ”, σημειώνει ο κ. Μπαλάνης, τονίζοντας ότι ο
συνεταιρισμός έχει εντοπίσει ανάγκες για νέο μηχανολογικό εξοπλισμό και παρεμβάσεις στο συσκευαστήριο, οι οποίες θα ενταχθούν στο επενδυτικό σχέδιο που θα ξεκινήσει να καταρτίζεται σύντομα.
Πηγή: FnB Daily Γιάννης Τσατσάκης