Σάββατο, 19 Απριλίου, 2025
spot_img
spot_img
spot_img

Στροφή σε χυμούς και φρουτοποτά ιδιωτικής ετικέτας για το ελληνικό καταναλωτικό κοινό

Περαιτέρω πτώση φαίνεται να γνωρίζει η αγορά των χυμών και των φρουτοποτών στην Ελλάδα κατά το πρώτο τετράμηνο του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία αξίας πωλήσεων που έχει στη διάθεσή της η IRI.Η μεγάλη αύξηση στους χυμούς και τα φρουτοποτά έγινε μεταξύ 2018 και 2019. Ο συνολικός κύκλος εργασιών του κλάδου για το 2018 ήταν €65.500.469 και το 2019 ήταν €68.310.453, κάτι που αποτελεί αύξηση της τάξης του 4,3%. Το 2020, με την έξαρση της σπιτικής κατανάλωσης εξαιτίας των lockdowns που επέφερε η αντιμετώπιση της
πανδημίας του κορωνοϊού και επέβαλλε η ελληνική κυβέρνηση, η αύξηση ήταν μικρή, μόλις 0,41%. Ο συνολικός κύκλος εργασιών για τους χυμούς και τα φρουτοποτά ήταν €68.588.608.Το 2021 υπήρξε μικρή μείωση και ειδικά το πρώτο τετράμηνο της περσινής χρονιάς ήταν πολύ πεσμένο, σε σχέση με τη σταθερότητα των επιδόσεων στις πωλήσεις που εμφανίστηκαν το 2020. Τα στοιχεία εν πολλοίς δείχνουν και την κόπωση του καταναλωτικού κοινού από τα συνεχή lockdowns και παράλληλα, μια αναμονή για το περσινό ελληνικό καλοκαίρι, με στροφή της κατανάλωσης μακριά από τα σούπερ μάρκετ, στα κατά τόπους σημεία Ho.Re.Ca.Κατά τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο, Μάρτιο και Απρίλιο του 2022, η αξία των πωλήσεων σε χυμούς και φρουτοποτά από τα σούπερ μάρκετ μειώθηκε ακόμη περισσότερο, στα €19.130.361 από τα €20.049.508 του 2021, κάτι που αποτελεί μείωση κατά 4,6%. Πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι σε επίπεδο τετραμήνων, το πιο «δυνατό» τετράμηνο κάθε έτους σε πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας την τελευταία δεκαετία είναι το δεύτερο τετράμηνο, δηλαδή ουσιαστικά ο Μάιος και οι τρεις καλοκαιρινοί μήνες (Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος).
Σταμάτησε η… ελεύθερη πτώση της αξίας πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην κατηγορία
Στα πλέον αξιοσημείωτα στατιστικά στοιχεία της IRI για τον κλάδο των χυμών και των φρουτοποτών κατά το πρώτο τετράμηνο του 2022 συγκαταλέγεται η μεγάλη αύξηση στους χυμούς ιδιωτικής ετικέτας. Ο συνολικός τζίρος για όλα τα private labels της κατηγορίας ήταν €3.937.262 για τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο, Μάρτιο και Απρίλιο του 2022, σε αύξηση 11,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα, όπου ο συνολικός κύκλος εργασιών είχε φτάσει τα €3.528.853, παρά το γεγονός ότι ο συνολικός τζίρος ολόκληρης της κατηγορίας βαίνει μειούμενος.Οι χυμοί και τα φρουτοποτά ιδιωτικής ετικέτας αποτέλεσαν για το 2018 ποσοστό 19,9% επί της συνολικής αξίας πωλήσεων του κλάδου. Για το έτος 2019, το συγκεκριμένο ποσοστό έπεσε στο 19,7% για τα private labels παρά την αύξηση τζίρου της κατηγορίας εν συνόλω (+4,3%), κάτι που δείχνει ότι το 2019 οι καταναλωτές εμπιστεύτηκαν για πρώτη φορά και ενσωμάτωσαν στις αγορές τους μέσω σούπερ μάρκετ επώνυμους χυμούς και φρουτοποτά.Το 2020 το ποσοστό των χυμών και φρουτοποτών ιδιωτικής ετικέτας κατρακύλησε ακόμη περισσότερο στο 18,4%. Στο πρώτο τετράμηνο του 2021, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της IRI Ελλάδος, το ποσοστό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας της κατηγορίας ήταν 17,6%, ενώ στους πρώτους τέσσερις μήνες του 2022, ανέβηκε στο 20,6% επί του συνόλου της αξίας πωλήσεων του κλάδου. Ενδεχομένως, η συγκεκριμένη στροφή στις προτιμήσεις του ελληνικού καταναλωτικού κοινού να οφείλεται στη διαφορά τιμής, καθώς το κοινό αναζητά οικονομικότερες επιλογές, που έχουν «χτυπηθεί» λιγότερο από τον πληθωρισμό. Ενδεχομένως, ένα μέρος της αύξησης να οφείλεται στην αύξηση της τιμής και των ίδιων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα της γενικότερης αποσταθεροποίησης στις τιμές.
Λιγότερες πωλήσεις χυμών και φρουτοποτών στην Κρήτη, περισσότερες στην Πελοπόννησο
Η μεγαλύτερη πτώση ως προς την αξία πωλήσεων στον κλάδο των χυμών και των φρουτοποτών για το πρώτο τετράμηνο του 2022 σημειώθηκε στα μεγάλα σούπερ μάρκετ, επιφάνειας από 1.000 τ.μ. έως 2.500 τ.μ.: Πτώση 7,2%, σε σχέση με το πρώτο τετράμηνο του 2021. Αντίστοιχα, η μεγαλύτερη πτώση στην αξία πωλήσεων στον κλάδο για το πρώτο τετράμηνο του 2022 σε γεωγραφικό επίπεδο σημειώθηκε στα σούπερ μάρκετ της Κρήτης, ξεπερνώντας το 10% και φθάνοντας οριστικά το 10,4%. Όλοι οι αντίστοιχοι γεωγραφικοί δείκτες σημείωσαν επίσης πτώση ως προς την αξία πωλήσεων, πλην των σούπερ μάρκετ της Πελοποννήσου, στην οποία σημειώθηκε άνοδος στην αξία πωλήσεων κατά 4,6% τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2022.

Διαβάστε τα νέα μας στις ειδήσεις της Google

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ