Ομόφωνο ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης κατά των ιδιωτικών πανεπιστημίων
Η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Γεωπόνων Πρέβεζας, που πραγματοποιήθηκε στις 7-2-2024, καταδικάζει την καταστρατήγηση του άρθρου 16 του Συντάγματος από την κυβέρνηση με την προσπάθεια θεσμοθέτησης ιδιωτικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τάσσεται υπέρ της δωρεάν δημόσιας παιδείας.Ήδη, ο δωρεάν χαρακτήρας της παιδείας έχει δεχθεί σοβαρά πλήγματα, σχεδόν σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Η παραπαιδεία έχει κυριαρχήσει στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση που έχει αποκλειστικό στόχο την επιτυχία στις Πανελλήνιες εξετάσεις, προκαλώντας ένα κόστος που δύσκολα μπορεί να καλυφθεί από το πενιχρό εισόδημα πολλών ελληνικών οικογενειών, υπό το βάρος μάλιστα του πληθωρισμού της απληστίας. Επιπλέον, στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το κόστος σίτισης και στέγασης είναι απαγορευτικό για πολλά νοικοκυριά, ειδικά αν σπουδάζουν 2 ή παραπάνω παιδιά σε διαφορετικές πόλεις. Έτσι λοιπόν, υπάρχουν παιδιά που δεν μπορούν να σπουδάσουν στην σχολή της αρεσκείας τους, λόγω οικονομικής στενότητας της οικογένειας. Αυτή την ανισότητα από την παιδική ηλικία, αυτή την ανώμαλη προσγείωση των παιδικών ονείρων σε μία εντεινόμενη δυστοπία, έρχεται να θεσμοθετήσει η κυβέρνηση με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Οι έχοντες θα σπουδάζουν σε όποια ιδιωτική σχολή επιθυμούν με συμβολικές διαδικασίες, ενώ οι μη έχοντες θα διαγκωνίζονται να «πετύχουν» στα δημόσια Πανεπιστήμια που θα παραμείνουν σε λειτουργία. Τα δημόσια Πανεπιστήμια, ήδη, ασφυκτιούν καθώς η χρηματοδότησή τους είναι στον πάτο της σχετική λίστας της Ε.Ε., ενώ η κυβέρνηση μεθοδεύει την περαιτέρω περικοπή της στήριξής τους. Στο τέλος, θα εξαναγκαστούν να προσχωρήσουν σε συγχωνεύσεις και κλείσιμο τμημάτων και σχολών, προκειμένου παραμείνουν «βιώσιμα».
Ο Σύλλογος Γεωπόνων Πρέβεζας ενώνει τη φωνή του μαζί με το φοιτητικό κίνημα, καλεί την κυβέρνηση να αποσύρει το νομοσχέδιο και απαιτεί:
1. Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν παιδεία σε όλες τις βαθμίδες.
2. Απαρέγκλιτη τήρηση του άρθρου 16 – όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
3. Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία.
4. Πτυχία με αξία – μοναδική προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος.