Παρασκευή, 1 Μαρτίου, 2024

ΕΦΧΕ: Οποιοδήποτε μποϊκοτάζ στρέφεται τελικά εναντίον του παραγωγού

Με έκπληξη είδαμε στην εκπομπή του κ. Γιώργου Παπαδάκη στον ΑΝΤ1 (10/2/2023) τον υπουργό Ανάπτυξης, κ. Άδωνη Γεωργιάδη να λέει ότι οι κτηνοτρόφοι απολαμβάνουν την καλύτερη τιμή για το προϊόν τους εδώ και 25 χρόνια, αναγνωρίζοντας για τους τύπους ότι μία μικρή αύξηση συμβαίνει διότι έχει ανέβει το κόστος παραγωγής. Και βέβαια και τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝ.ΚΑ), Γιώργο Λεχουρίτη, ο οποίος αναγνώρισε ότι οι παραγωγοί δεν παίρνουν τιμή για το προϊόν αλλά στα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι ακριβό. Ας γνωρίζει όμως κι ο κ. Λεχουρίτης ότι οποιοδήποτε μποϊκοτάζ στρέφεται τελικά εναντίον του παραγωγού.

Μιλώντας για το πόσο υπέροχο είναι το καλάθι του νοικοκυριού αγνόησε  ο κ. Γεωργιάδης προφανώς ότι τα κόστη δεν ανέβηκαν απλά αλλά κατέστησαν μη βιώσιμη την κτηνοτροφία. Δεν σφάχτηκαν κοπάδια, για τον φόβο των Ιουδαίων. Σφάχτηκαν γιατί τα προβλήματα στην κτηνοτροφία είναι πολλά κι η κυβέρνηση με φωτεινές εξαιρέσεις ελάχιστα έχει σκύψει για ν΄ ασχοληθεί μαζί τους.

Για τον λόγο αυτό είχαμε τις προηγούμενες ημέρες συναντήσεις με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Γιώργο Γεωργαντά και μ΄ εκπροσώπους άλλων κομμάτων. Οι πάντες γνωρίζουν ότι το κόστος μόνο του ηλεκτρισμού έχει ανέβει ακόμη και άνω του 300%. Οι ζωοτροφές έχουν διπλασιαστεί και η τιμή πλέον μειώνεται δραματικά για τον παραγωγό από ορισμένες γαλακτοβιομηχανίες σε σημείο να καθίσταται ελληνικές, υπερσύγχρονες μονάδες, μη βιώσιμες.

Τα σούπερ μάρκετ την ίδια στιγμή, που μειώνουν υποτίθεται τιμές αλλάζουν στην κυριολεξία τα φώτα στον Έλληνα παραγωγό γάλακτος. Πιέζουν τις γαλακτοβιομηχανίες, οι οποίες με τη σειρά τους, στρέφονται σ’ εμάς. Έτσι, ενώ τα σούπερ μάρκετ δεν έχουν ζημιά, γιατί επιστρέφουν το προϊόν, που έχει λήξει στις γαλακτοβιομηχανίες, πληττόμαστε άμεσα εμείς με τη λογική του ντόμινο.

Προφανώς ο κ. Γεωργιάδης δεν μπορεί να παρέμβει στην αγορά για να καθορίσει τιμές. Θα μπορούσε όμως ν΄ ασχοληθεί με το θέμα της παραπλάνησης καταναλωτή, που συμβαίνει στα ράφια των σούπερ μάρκετ, όπου ανά πάσα στιγμή διάφορα ροφήματα που δεν έχουν την παραμικρή σχέση με το ελληνικό αγελαδινό γάλα σε θρεπτική αξία μπαίνουν στο ίδιο ράφι. Δεν έχει ασχοληθεί καν με τα τοπωνύμια, τα οποία δεν έχουν σχέση πραγματική αλλά αποτελούν παραπλάνηση των καταναλωτών, όταν ενώ έχουν ελληνική ονομασία δεν απορροφούν ούτε το 5% του ελληνικού γάλακτος.

Περιμένουμε απ΄τον υπουργό Ανάπτυξης να σκύψει στα προβλήματα της ελληνικής αγελαδοτροφίας γαλακτοπαραγωγής, αφού, όπως λέει, νοιάζεται για την Ελλάδα και προφανώς και για τα γαλακτοκομικά προϊόντα, που παράγονται εδώ. Κι αντί να τρέχει συνέχεια στα τηλεπαράθυρα, ας ασχοληθεί επιτέλους με τους ελεγκτικούς μηχανισμούς για προϊόντα δήθεν ελληνικά, που κάνουν μπαμ από μακριά ότι είναι προϊόν νοθείας ή παραπλάνησης καταναλωτή.

Όσον αφορά στο ΙΝ.ΚΑ. η απόφασή του να στραφεί ενάντια στην ελληνική κτηνοτροφία καλώντας τον κόσμο σε μποϊκοτάζ των γαλακτοκομικών προϊόντων δεν μας εκπλήσσει, διότι πριν φτάσει στο μποϊκοτάζ υπήρχαν τεράστια ζητήματα, που θα έπρεπε να παρέμβει υπέρ του Έλληνα καταναλωτή και φυσικά και του Έλληνα παραγωγού και δεν το έκανε. Ενδεικτικά όσον αφορά στον κλάδο μας θ’ αναφέρουμε:

  • Κώδικας Τροφίμων και Ποτών (άρθρο 82), ελληνικό γιαούρτι, από γάλα – συμπύκνωμα – σκόνες.
  • Τοπωνύμια που παραπλανούν τον καταναλωτή.
  • Γάλα υψηλής παστερίωσης, που παρουσιάζεται σαν πιο ασφαλές από το φρέσκο ενώ στην ουσία είναι κονσέρβα.
  • Τοποθετήσεις προϊόντων στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ, που προκαλούν σύγχυση στον καταναλωτή ως προς τη διατροφική τους αξία και προέλευση των πρώτων υλών.
  • Αντί για παρεμβάσεις σ’ όλα αυτά τα ζητήματα το ΙΝΚΑ καλεί τον κόσμο να μποϊκοτάρει ουσιαστικά την ελληνική κτηνοτροφία δηλαδή να την εξοντώσει. Φόνος εξ αμελείας ή εκ προθέσεως; Δυστυχώς, τείνουμε να πιστέψουμε το δεύτερο.

Διαβάστε τα νέα μας στις ειδήσεις της Google

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

- Διαφήμιση -
- Διαφήμιση -
- Διαφήμιση -
- Διαφήμιση -
- Διαφήμιση -
- Διαφήμιση -
- Διαφήμιση -

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ