Τετάρτη, 5 Νοεμβρίου, 2025
spot_img
spot_img
spot_img

Συμπαγές τρακτέρ για επαγγελματίες – η σειρά Fendt 500 Vario Gen4

spot_img
spot_img

Η σειρά Fendt 500 Vario εκπροσωπείται σε αυτομηχανοποιημένα αγροκτήματα σε λιβάδια, καλλιεργήσιμες εκτάσεις και καλλιέργειες λαχανικών, καθώς και σε δήμους. Η εντελώς νέα, τέταρτη γενιά διαθέτει τον κινητήρα AGCO Power CORE50, Fendt DynamicPerformance σε όλα τα μοντέλα και VarioDrive. Ολόκληρη η ιδέα του οχήματος έχει σχεδιαστεί για υψηλό ωφέλιμο φορτίο και χωρητικότητα ράβδου έλξης. Για πρώτη φορά στην κατηγορία των συμπαγών τυπικών τρακτέρ, διατίθενται καινοτόμα χαρακτηριστικά όπως ανεξάρτητη τετρακίνηση, σύστημα ρύθμισης πίεσης ελαστικών, υποβοήθηση πέδησης ρυμουλκούμενου, φωτισμός ράβδου έλξης ή αναστρέψιμος ανεμιστήρας.

Ένα πράσινο Fendt 500 Vario διασχίζει ένα χωράφι με συνδυασμό σπαρτικής μηχανής από την Amazone σε πράσινο-πορτοκαλί χρώμα και σπορά.

Με τέσσερα μοντέλα (Fendt 513, 514, 515 και 516 Vario), η σειρά Fendt 500 Vario Gen4 καλύπτει το μέγιστο εύρος απόδοσης από 134 έως 164 ίππους (99 – 121 kW) σύμφωνα με το πρότυπο ECE R120. Σε αυτή τη σειρά, η έξυπνη φιλοσοφία προστιθέμενης ισχύος Fendt DynamicPerformance (DP) απελευθερώνει επιπλέον 10 ίππους (7 kW) για όλα τα μοντέλα εάν οι κύριοι και δευτερεύοντες καταναλωτές, όπως ο δυναμοδότης (PTO), ο ανεμιστήρας, η παροχή πεπιεσμένου αέρα ή ο κλιματισμός, απαιτούν πρόσθετη ισχύ. Η απελευθέρωση ισχύος δεν συνδέεται με συνθήκες όπως η ταχύτητα κίνησης ή η χρήση του δυναμοδότη (PTO). Το Fendt DP αντισταθμίζει ειδικά την πρόσθετη απαίτηση ισχύος. Η σταθερή απόδοση εργασίας εξασφαλίζει υψηλότερη παραγωγικότητα στην καλλιέργεια του εδάφους, τη μεταφορά ή την εργασία με δυναμοδότη (PTO) όταν είναι ακίνητο με αναμικτήρα πολτού ή αναμικτήρα τροφοδοσίας.

Ο 4κύλινδρος κινητήρας AGCO Power CORE50 με κυβισμό 5 λίτρων συνδυάζει την γνωστή φιλοσοφία χαμηλών στροφών Fendt iD με ονομαστικές στροφές μόλις 1.900 σ.α.λ. με υψηλή ροπή μέγιστης 792 Nm στο κορυφαίο μοντέλο Fendt 516 Vario. Η μετεπεξεργασία των καυσαερίων πραγματοποιείται μέσω καταλυτικού μετατροπέα οξείδωσης ντίζελ (DOC), φίλτρου σωματιδίων ντίζελ (DPF) και με επιλεκτική καταλυτική αναγωγή (SCR) χωρίς ανακυκλοφορία καυσαερίων. Πληροί όλα τα ισχύοντα πρότυπα εκπομπών παγκοσμίως και στην Ευρώπη αυτό είναι το πρότυπο εκπομπών Επιπέδου V. Ο κινητήρας CORE50 είναι εγκεκριμένος για HVO100 και καύσιμα σύμφωνα με το DIN 15940. Εάν το μηχάνημα λειτουργεί με HVO, το αποτύπωμα CO2 του μηχανήματος μπορεί να μειωθεί σημαντικά.

Ένα πράσινο Fendt 500 Vario οδηγεί με ένα γεμάτο βαγόνι μεταφοράς ζωοτροφών σε έναν δρόμο προς την κάμερα.
ΜοντέλοΜέγιστη ισχύςΜέγιστη ισχύς με DP σύμφωνα με το πρότυπο ECE R120
Fendt 513 Vario134 ίπποι (99 kW)144 ίπποι (106 kW)
Fendt 514 Vario144 ίπποι (106 kW)154 ίπποι (113 kW)
Fendt 515 Vario154 ίπποι (113 kW)164 ίπποι (121 kW)
Fendt 516 Vario164 ίπποι (121 kW)174 ίπποι (128 kW)

Η σειρά Fendt 500 Vario χρησιμοποιείται παγκοσμίως από το 2011 με πάνω από 25.000 οχήματα. Στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Αυστραλία, τα μηχανήματα χρησιμοποιούνται σε λιβάδια, στο χωράφι ή στην καλλιέργεια λαχανικών, ενώ στην Αυστραλία και τις ΗΠΑ λειτουργούν επίσης ως γεωργικά τρακτέρ με εμπρόσθιους φορτωτές λόγω του συμπαγούς σχεδιασμού και της ευελιξίας τους. Τώρα η σειρά έχει ανανεωθεί πλήρως.

Το VarioDrive διατίθεται για πρώτη φορά για συμπαγή τρακτέρ από 135 έως 175 ίππους

Ένα Fendt 500 Vario κινείται δίπλα σε ένα χωράφι με ελαιοκράμβη στο δρόμο και μεταφέρει ένα εργαλείο στο πίσω μέρος.

Η μονοβάθμια κίνηση Fendt VarioDrive TA120 διαθέτει μόνιμη, ανεξάρτητη τετρακίνηση. Αυτό επιτρέπει μέγιστη ελκτική ισχύ με υψηλή προστασία του εδάφους σε διαφορετικά υπέδαφα και σε καμπύλες. Επιπλέον, δεν υπάρχει ανάγκη για χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων κατά την εναλλαγή μεταξύ χωραφιού και δρόμου. Το VarioDrive κινεί τον μπροστινό και τον πίσω άξονα ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλον και κατανέμει δυναμικά την ισχύ μέσω της Κατανομής Ροπής Fendt. Ένα άλλο πλεονέκτημα του VarioDrive είναι το λεγόμενο φαινόμενο έλξης-σε-στροφή. Αυτό είναι αισθητό, για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια ελιγμών στροφής: χάρη στην έλξη-σε-στροφή, ο ανεξάρτητα κινούμενος μπροστινός άξονας τραβάει ενεργά το μηχάνημα στη γωνία χωρίς στρέψη. Το Fendt 500 Vario επιτυγχάνει έναν ιδιαίτερα μικρό κύκλο στροφής με πλήρη ελκτική ισχύ.

Ένα πράσινο Fendt 500 Vario διασχίζει έναν χωματόδρομο με μια κόκκινη σπαρτική μηχανή πατάτας στο πίσω μέρος και μια μπλε δισκοσβάρνα μπροστά.

Το χαμηλό βάρος χωρίς φορτίο και το επιτρεπόμενο συνολικό βάρος των 11,75 t έχουν ως αποτέλεσμα υψηλό ωφέλιμο φορτίο 4,9 t για αυτήν την κατηγορία. Το Fendt 500 Vario μπορεί να φέρει ευέλικτο έρμα μπροστά, στους πίσω τροχούς και πίσω, τόσο ως τρακτέρ με συνδυασμό σπαρτικής μηχανής όσο και ως εμπρόσθιο τρακτέρ, καθώς και για χρήση σε λιβάδια με συνδυασμό κουρέματος και ασφάλεια κατά τη μεταφορά. Το φορτίο της ρυθμιζόμενης ράβδου έλξης ή του κοτσαδόρου K80 στο φορείο έχει αυξηθεί σε 3 t σε αυτή τη γενιά. Με ένα μόνιμα εγκατεστημένο κοτσαδόρο K80, είναι δυνατό να φέρει έως και 4 t φορτίου ράβδου έλξης για το Fendt 500 Vario για πρώτη φορά.

Πιο αποτελεσματική εργασία στην αρόσιμη γεωργία

Ένα πράσινο Fendt 500 Vario οδηγεί σε μια ομάδα με μια σπαρτική μηχανή ακριβείας πάνω από ένα χωράφι, στο βάθος διακρίνεται ένα δάσος με ένα σπίτι.

Εύχρηστη, συμπαγής, έξυπνη και εξοπλισμένη με VarioDrive και Fendt DP, καθώς και υψηλό ωφέλιμο φορτίο, η σειρά Fendt 500 Vario λειτουργεί αποτελεσματικά σε αρόσιμες καλλιέργειες. Με συνδυασμό σπαρτικής μηχανής, η Fendt DP παρέχει περισσότερη ισχύ όταν απαιτείται. Εάν το μηχάνημα χρειάζεται λιγότερη ισχύ ως γεωργικό τρακτέρ με εμπρόσθιο φορτωτή ή λιγότερη ισχύ κατά τον ψεκασμό, ο κινητήρας λειτουργεί πολύ οικονομικά σε λειτουργία μερικού φορτίου χάρη στο Fendt iD. Ο συνδυασμός του Fendt VarioDrive, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας έλξης με στροφή, μειώνει τον κύκλο στροφής και μπορεί να μειώσει τις απαιτούμενες επιφάνειες του κεφαλαριού με τη διαχείριση κεφαλαριού Fendt TI Headland. Αυτό έχει θετική επίδραση στην απόδοση.

Το νέο PTO 4 ταχυτήτων καλύπτει τις διαφορετικές απαιτήσεις όλων των διαθέσιμων παρελκομένων. Δύο οικονομικοί PTO λειτουργούν αποτελεσματικά στην περιοχή μερικού φορτίου με λιπασματοδιανομείς, χορτοκοπτικά ή ψεκαστήρες φυτοφαρμάκων. Επιπλέον, η σειρά έχει σχεδιαστεί για παρελκόμενα με υψηλές απαιτήσεις υδραυλικού λαδιού, όπως ρυμουλκούμενα push-off, ρυμουλκούμενα με ιμάντα, πνευματικές σπαρτικές μηχανές ή μηχανές συγκομιδής πατάτας. Ήδη στην έκδοση Power+, το τρακτέρ παρέχει υδραυλικές παροχές 110 ή 152 l μέσω έως και 8 βαλβίδων (4+3+1). Έως και 9 βαλβίδες είναι διαθέσιμες στην έκδοση Profi+ (5+3+1 ή 5+2+2).

Με το Fendt VarioGrip, το πλήρως ενσωματωμένο σύστημα ρύθμισης της πίεσης των ελαστικών, οι γεωργικές εκμεταλλεύσεις μπορούν, για πρώτη φορά, να αποκομίσουν αυτά τα οφέλη στην καθημερινή χρήση με το Fendt 500 Vario. Ανάλογα με τις συνθήκες του εδάφους και το ωφέλιμο φορτίο, η κατάλληλη πίεση των ελαστικών μπορεί να ρυθμιστεί στο τερματικό. Ένα υψηλότερο αποτύπωμα ελαστικού αυξάνει την ελκτική ισχύ και μειώνει την πίεση στο έδαφος. Το τρακτέρ ασκεί την ισχύ του στο έδαφος ιδιαίτερα ομαλά.

Μια εσωτερική εικόνα της καμπίνας του τρακτέρ από την οπτική γωνία του οδηγού με τιμόνι, υποβραχιόνιο ελέγχου FendtONE με joystick και τερματικό, και ένα επιπλέον τερματικό στην οροφή. Μέσα από το μπροστινό παράθυρο μπορείτε να δείτε μια αίθουσα με ένα μεγάλο παράθυρο και ένα...

Το Fendt 500 Vario είναι εξοπλισμένο με FendtONE ως στάνταρ. Διαθέτει όλες τις έξυπνες επιλογές των μεγάλων τρακτέρ Fendt. Η χρήση με το Fendt Guide επιτρέπει ακριβή εργασία έως και δύο εκατοστά. Με μια διεπαφή ISOBUS, τα πολύπλοκα παρελκόμενα ελέγχονται με σαφή και άμεσο τρόπο μέσω των ενσωματωμένων τερματικών. Το FendtONE εκτός οχήματος προσφέρει τρόπους για εύκολη διαχείριση μηχανημάτων και οδηγών και προγραμματισμό της ημέρας εργασίας πριν ξεκινήσει από το σπίτι. Χαρακτηριστικά όπως κάμερες για το καπό και το πίσω μέρος, το Trailer Brake Assistant ή το θερμαινόμενο μπροστινό παράθυρο από πολυστρωματικό γυαλί ασφαλείας (LSG) αυξάνουν περαιτέρω την άνεση εργασίας.

Εσωτερική εικόνα της καμπίνας του τρακτέρ από την οπτική γωνία του οδηγού με τιμόνι, υποβραχιόνιο ελέγχου FendtONE με joystick και Apple CarPlay στο τερματικό, και ένα επιπλέον τερματικό στην οροφή.

Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό είναι η ενσωμάτωση του Apple CarPlay στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Fendt μέσω καλωδίου ή Bluetooth. Όπως είναι ήδη γνωστό από τον αυτοκινητοβιομηχανικό τομέα, η λειτουργία πραγματοποιείται μέσω του τερματικού στο υποβραχιόνιο. Το λογισμικό θα κυκλοφορήσει τον Ιούνιο του 2026.

Ένα Fendt 500 Vario φωτογραφημένο στο σκοτάδι με ενεργοποιημένο φωτισμό GroundVision στο πίσω μέρος. Οι δέσμες φωτός φωτίζουν τη ράβδο έλξης και το μπροστινό μέρος του παρελκομένου.

Ο προαιρετικός φωτισμός ράβδου έλξης Fendt GroundVision φωτίζει την περιοχή ακριβώς στο πίσω μέρος του μηχανήματος. Αφενός, η περιοχή ακριβώς μπροστά από το παρελκόμενο και το μπροστινό μέρος του φωτίζονται κατά τη χρήση στο πεδίο και, αφετέρου, απλοποιεί τη σύνδεση και την αποσύνδεση των παρελκομένων στο σκοτάδι. Τα φώτα είναι ενσωματωμένα στο κάτω άκρο των πίσω φτερών. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι η υπερυψωμένη θέση στάθμευσης για τον κάτω βραχίονα. Αυτό εξασφαλίζει βελτιωμένη απόσταση μεταξύ του κάτω βραχίονα και της ράβδου έλξης ή του δυναμοδότη με ρυμουλκούμενα πίσω παρελκόμενα.

Ένας έξυπνος, αναστρέψιμος ανεμιστήρας που μπορεί να ελεγχθεί μέσω του τερματικού FendtONE διατίθεται προαιρετικά για το Fendt 500 Vario σε συνθήκες λειτουργίας με ιδιαίτερα σκόνη. Το σύστημα είναι πλήρως ενσωματωμένο στο σύστημα ελέγχου του οχήματος και ελέγχεται ευέλικτα μέσω του τερματικού ανάλογα με τη ζήτηση.

Νέα γενιά εμπρόσθιου φορτωτή

Ένα πράσινο Fendt 500 Vario βγαίνει από μια αίθουσα με ανυψωμένο μπροστινό φορτωτή και μπάλες.

Παράγοντες όπως η συνεχής ορατότητα ακόμη και με ανυψωμένο εμπρόσθιο φορτωτή που περιλαμβάνει κάδο, ο ιδιαίτερα μικρός κύκλος στροφής, ο απλός έλεγχος μέσω του Joystick 3L και το υψηλό φορτίο άξονα του εμπρόσθιου άξονα είναι κρίσιμοι για την παραγωγική χρήση με εμπρόσθιο φορτωτή. Το δοκιμασμένο σύστημα διεύθυνσης Fendt Active μειώνει τις στροφές του τιμονιού που απαιτούνται για πλήρεις γωνίες διεύθυνσης. Αυτό καθιστά το Fendt 500 Vario ιδανικά εξοπλισμένο για χρήση με εμπρόσθιο φορτωτή. Με το Fendt VarioDrive και την ανεξάρτητη τετρακίνηση, το τρακτέρ επιτυγχάνει επίσης μεγαλύτερη ισχύ ώθησης και μειώνει τη φθορά χάρη στη χαμηλότερη φθορά των ελαστικών.

Το κάθετα συνεχές πανοραμικό παράθυρο στην δοκιμασμένη καμπίνα Fendt VisioPlus εξασφαλίζει βέλτιστη ορατότητα ακόμη και με τον πλήρως ανυψωμένο μπροστινό φορτωτή. Στο οριζόντιο επίπεδο, ο οδηγός έχει υψηλό δείκτη περιμετρικής ορατότητας άνω του 72%. Αυτός ο δείκτης μετρά την ελεύθερα ορατή καθαρή περιοχή θέασης στο ύψος του κεφαλιού σε έναν κύκλο διαμέτρου 24 μέτρων. Αυτές οι γραμμές ορατότητας είναι εξαιρετικά πλεονεκτικές σε εργασίες ελιγμών και φόρτωσης στην αυλή, σε στενούς διαδρόμους ή στο χωράφι. Οι μπροστινοί υαλοκαθαριστήρες με περιοχή σάρωσης έως και 300 μοίρες και ο προαιρετικός πλευρικός υαλοκαθαριστήρας στη δεξιά πλευρά ολοκληρώνουν το πακέτο ορατότητας.

Το Fendt 500 Vario διαθέτει ξεχωριστό μπλοκ βαλβίδων στη μέση του οχήματος στα δεξιά. Ανάλογα με την έκδοση, ο πολλαπλός σύνδεσμος καταλαμβάνει έως και τρεις βαλβίδες κατά τη χρήση με εμπρόσθιο φορτωτή. Δεδομένου ότι αυτές οι βαλβίδες δεν αντιστοιχούν σε καμία άλλη μονάδα ελέγχου, οι εμπρόσθιες και οι οπίσθιες βαλβίδες μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς περιορισμούς. Ο νέος πολλαπλός σύνδεσμος μειώνει τις απώλειες πίεσης, διαθέτει λειτουργία αυτόματου ανοίγματος και προστατεύει από τη μόλυνση όταν είναι αποσυνδεδεμένος. Αυτή η λειτουργία αυξάνει τη διάρκεια ζωής και ελαχιστοποιεί τους χρόνους συντήρησης. Ανάλογα με τον εξοπλισμό, έως και επτά βαλβίδες είναι πάντα διαθέσιμες στο πίσω και στο μπροστινό μέρος (5+2). Εάν ο εμπρόσθιος φορτωτής παραμείνει στο τρακτέρ κατά την κοπή της ενσίρωσης ή μετά την πλήρωση του βαγονιού ανάμειξης τροφής, αυτές μπορούν να χρησιμοποιηθούν αλλού.

Ανάλογα με τη λειτουργία, οι απαιτήσεις για ένα εμπρόσθιο φορτωτή ποικίλλουν. Γι’ αυτό το λόγο, η Fendt προσφέρει δύο εμπρόσθιους φορτωτές νέας γενιάς: το Fendt Cargo και το Fendt Cargo Profi. Υπάρχουν δύο κατηγορίες μεγέθους και σχέδια με τα μοντέλα Fendt Cargo 4.75 και 4.80, καθένα με ύψος υπερφόρτωσης 4,17 m ανεξάρτητα από το ελαστικό. Η μέγιστη ικανότητα ανύψωσης κυμαίνεται από 2.080 daN για το Fendt Cargo 4.75 S έως 2.435 daN για το Fendt Cargo 4.80 Profi – μοντέλα 3ης βαλβίδας. Ο βραχίονας S αναπτύχθηκε ειδικά για τις τυπικές απαιτήσεις εμπρόσθιου φορτωτή. Η έμφαση δόθηκε στην καλή ορατότητα, το χαμηλό βάρος και την υψηλή σταθερότητα.

Η έκδοση Fendt Cargo Profi περιλαμβάνει ενσωματωμένη λειτουργία ζύγισης με φόρτωση στόχου βάρους, περιορισμό του ύψους εκσκαφής και της γωνίας κλίσης όταν χρησιμοποιείται σε κτίρια, λειτουργίες μνήμης για το εργαλείο και τον βραχίονα ή απόσβεση εξαρτώμενη από την ταχύτητα. Μια αυτόματη οθόνη συντήρησης στο τερματικό παρέχει πληροφορίες σχετικά με τα διαστήματα συντήρησης για αυτά τα μοντέλα.

Το προαιρετικό χειριστήριο 3L μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο τριών λειτουργιών ταυτόχρονα, ενώ η τρίτη λειτουργία ελέγχεται μέσω του χειριστηρίου αντίχειρα στο χειριστήριο 3L. Αυτό είναι πρακτικό για χρήση με τις λαβίδες δεματίων. Με αυτόν τον τρόπο, οι λαβίδες δεματίων μπορούν να ανυψώνονται, να γέρνουν και να ανοίγουν ταυτόχρονα. Τα εργαλεία μπορούν επίσης να κλειδώνονται, να ξεκλειδώνονται ή να αλλάζουν με ασφάλεια σε οποιαδήποτε θέση.

Προαιρετικά, η Fendt προσφέρει ένα επιπλέον joystick διεύθυνσης για τρακτέρ Fendt. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το joystick διεύθυνσης μπορείτε να βρείτε στο δελτίο τύπου μας σχετικά με τις ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΣΤΑ ΤΡΑΚΤΕΡ FENDT.

Ισχυρό σε εργασίες συντήρησης

Χάρη στην υψηλή απόσταση από το έδαφος με ελαστικά συντήρησης, το Fendt 500 Vario μπορεί να εκτελέσει αποτελεσματικά μέτρα φυτοφαρμάκων ή λιπασμάτων χωρίς να τραυματίσει τις καλλιέργειες. Εάν ο πελάτης εγκαθιστά ένα εύκαμπτο κοτσαδόρο K80, η απόσταση από το έδαφος για καθυστερημένες επεξεργασίες φυτοφαρμάκων, όπως η επεξεργασία λουλουδιών σε ελαιοκράμβη, αυξάνεται. Μια καμπίνα σχεδιασμένη για κατηγορία προστασίας 4 διατίθεται από το εργοστάσιο. Το προαιρετικό σύστημα προστατεύει τον οδηγό από τη σκόνη, τα υγρά φυτοφάρμακα και τους ατμούς τους και πληροί όλες τις νομικές απαιτήσεις του προτύπου EN15695 της ΕΕ. Στη βασική της ρύθμιση, η καμπίνα πληροί όλα τα πρότυπα κατηγορίας προστασίας 2.

Ένα σύστημα υποβοήθησης πέδησης ρυμουλκούμενου (TBA) αυξάνει την ασφάλεια της ομάδας με ρυμουλκούμενα με πεπιεσμένο αέρα ή ψεκαστήρες φυτοφαρμάκων σε λοφώδες έδαφος ή σε διασταυρώσεις. Η λειτουργική φιλοσοφία FendtONE επιτρέπει τον σαφή έλεγχο των εργαλείων με δυνατότητα ISOBUS, όπως ψεκαστήρες ή λιπασματοδιανομείς, καθώς και τη χρήση τους με έξυπνες λειτουργίες όπως Section Control ή Variable Rate Control. Αυτό εξοικονομεί λειτουργικά έξοδα και προστατεύει το περιβάλλον.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το FendtONE εντός και εκτός οχήματος, ανατρέξτε στο δελτίο τύπου μας για το FENDTONE .

Φιλικό προς το έδαφος και ευέλικτο σε λιβάδια

Ένα πράσινο Fendt 500 Vario κουρεύει μια πράσινη περιοχή με ένα μπροστινό και ένα πίσω χλοοκοπτικό.

Τα τρακτέρ υψηλής απόδοσης με χαμηλή αναλογία ισχύος προς βάρος, υψηλή ευελιξία, απόσταση από το έδαφος και έμφαση στην προστασία του εδάφους είναι σε ζήτηση για εργασίες σε λιβάδια. Το Fendt DP αντισταθμίζει τις απώλειες απόδοσης και έτσι εξασφαλίζει σταθερά υψηλή απόδοση στην περιοχή κατά το κούρεμα σε λοφώδες έδαφος. Με ένα χορτοκοπτικό, ο κινητήρας λειτουργεί οικονομικά σε λειτουργία μερικού φορτίου. Τα τρακτέρ με Fendt VarioDrive φέρνουν την κινητήρια ισχύ στο έδαφος χωρίς στρέψη ακόμη και στις στροφές. Αυτό προστατεύει το χορτοκοπτικό και μειώνει την περιεκτικότητα σε ακατέργαστη τέφρα στην τροφοδοσία. Το Fendt VarioGrip μπορεί να αυξήσει την επιφάνεια επαφής των ελαστικών του τρακτέρ και έτσι να φέρει το βάρος του τρακτέρ στο έδαφος ιδιαίτερα ομαλά.

Ένα πράσινο Fendt 500 Vario οδηγεί με κεντρική τσουγκράνα Fendt Former πάνω από ένα κουρεμένο χωράφι και σκαλίζει με τσουγκράνα.

Τεχνολογίες όπως ο έλεγχος θέσης και ο έλεγχος ανακούφισης για την μπροστινή ανυψωτική μηχανή ή το Trailer Brake Assistant εξασφαλίζουν υψηλή απόδοση και βέλτιστη ποιότητα χορτονομής. Ο έλεγχος θέσης και ο έλεγχος ανακούφισης οδηγούν το μπροστινό χλοοκοπτικό καθαρά κατά μήκος των καμπυλών του εδάφους σε λοφώδες έδαφος και μειώνουν τη μόλυνση στην χορτονομή. Είναι ήδη διαθέσιμο στις εκδόσεις Power και Power+. Επιπλέον, το μπροστινό χλοοκοπτικό είναι πλήρως ενσωματωμένο στο όχημα, έτσι ώστε το χλοοκοπτικό να οδηγείται κοντά στο μηχάνημα. Με το συμπαγές μεταξόνιο, αυτό οδηγεί σε ιδιαίτερα ευέλικτο χειρισμό. Το χαμηλό κέντρο βάρους εξασφαλίζει ασφάλεια σε πλαγιές. Ταυτόχρονα, μπορούν να ξεπεραστούν μεγάλες εκτάσεις λόγω της απόστασης από το έδαφος.

Ένα πράσινο Fendt 500 Vario ρυμουλκεί ένα ρυμουλκούμενο ώθησης της Strautmann δίπλα σε μια πράσινη θεριζοαλωνιστική μηχανή της Fendt. Αυτό κόβει γρασίδι.

Το νέο σύστημα φωτισμού ράβδου έλξης LED της Fendt GroundVision φωτίζει ειδικά την περιοχή πίσω από το τρακτέρ χωρίς θάμβωση. Για παράδειγμα, όταν χρησιμοποιείται με χορτοδετική μηχανή ή βαγόνι συλλογής χορτονομής, η τροφοδοσία από το θερισμό στο χορτοσυλλέκτη είναι βέλτιστα ορατή.

Η χρήση του Section Control στην ομάδα με το Fendt Former 14055 Pro ή του TIM με το χορτοδετικό Fendt Rotana 160 V Combi μειώνει σημαντικά το φόρτο εργασίας των οδηγών. Και τα δύο παρελκόμενα λειτουργούν με ακρίβεια μέσω ISOBUS και αυτοματοποιούν ορισμένα βήματα εργασίας. Εάν απαιτείται, οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν το Fendt 500 Vario με δεύτερη πόρτα ή ρυθμιζόμενο μπροστινό παράθυρο.

Ειδικός στις μεταφορές

Ένα πράσινο Fendt 500 Vario ρυμουλκεί δύο πράσινα τρέιλερ με κίτρινο κάλυμμα αλουμινίου πάνω σε χωματόδρομο και στροβιλιζόμενη σκόνη.

Τα συμπαγή στάνταρ τρακτέρ λειτουργούν περίπου το 50% των ωρών λειτουργίας τους στο δρόμο ή κατά τη μεταφορά. Χάρη στην ολοκληρωμένη φιλοσοφία πλαισίου και ασφάλειας και το σύστημα διεύθυνσης Fendt Reaction Steering, το Fendt 500 Vario γίνεται ειδικός στις μεταφορές. Αυτό περιλαμβάνει τη φιλοσοφία χαμηλής ταχύτητας Fendt iD με μόνο 1.300 σ.α.λ. στα 40 χλμ./ώρα και 1.600 σ.α.λ. στα 50 χλμ./ώρα, πρόσθετη ασφάλεια πέδησης μέσω ενός υδραυλικού βοηθητικού φρένου χωρίς φθορές, το Trailer Brake Assistant (TBA) και το αυτόματο χειρόφρενο. Με σωστή ρύθμιση, το VarioGrip μειώνει την κατανάλωση καυσίμου στο δρόμο. Η σειρά Fendt 500 Vario Gen4 είναι κατασκευασμένη για βαριά φορτία με ωφέλιμο φορτίο έως 4,9 t και επιτρεπόμενο συνολικό βάρος 11,75 t. Αυτό σημαίνει ότι τα τοποθετημένα παρελκόμενα ή τα ρυμουλκούμενα με φορτίο ράβδου έλξης έως 4 t μεταφέρονται με ασφάλεια και νόμιμα. Η υπερυψωμένη θέση στάθμευσης του κάτω βραχίονα αποτρέπει τις συγκρούσεις με τα ρυμουλκούμενα παρελκόμενα της ράβδου έλξης και προστατεύει το PTO και τον κάτω βραχίονα.

Ένα πράσινο Fendt 500 Vario ξεφορτώνει ένα πρασινοκόκκινο ρυμουλκούμενο Strautmann το σούρουπο σε ένα επίπεδο σιλό.

Μια συντονισμένη συνολική φιλοσοφία ανάρτησης που αποτελείται από ρυθμιζόμενη ανάρτηση μπροστινού άξονα, απόσβεση με υποβοήθηση ανύψωσης, ανάρτηση καμπίνας και καθίσματος, καθώς και απόσβεση κραδασμών, εξασφαλίζει μια άνετη οδηγική εμπειρία σε ανώμαλο έδαφος.

Τα προαιρετικά φώτα ημέρας αυξάνουν την ορατότητα στην οδική κυκλοφορία, ενώ το TBA εξασφαλίζει μεγαλύτερη ασφάλεια σε κρίσιμες καταστάσεις υπέρβασης του ρυμουλκούμενου, ανάλογα με την ταχύτητα οδήγησης και το φορτίο του ρυμουλκούμενου. Εάν το τρακτέρ αναγνωρίσει υπέρβαση του οδοστρώματος κατά την οδήγηση σε κλίση, ενεργοποιεί αυτόματα το πνευματικό φρένο του ρυμουλκούμενου. Το έξυπνο σύστημα αποτρέπει την υπερθέρμανση των φρένων του ρυμουλκούμενου και μειώνει τον κίνδυνο ανύψωσης ή υπέρβασης του οδοστρώματος σε λοφώδες έδαφος με ένα βαγόνι συλλογής ζωοτροφών ή ένα ρυμουλκούμενο ψεκαστήρα φυτοφαρμάκων.

Άνεση και ακρίβεια σε ειδικές καλλιέργειες

Ένα πράσινο Fendt 500 Vario κινείται πάνω από εδαφικές κορυφογραμμές και φυτά με μια κόκκινη γλάστρα πατάτας και μια δισκοσβάρνα μπροστά. Ανακατεύει τη σκόνη.

Ειδικές καλλιέργειες όπως πατάτες, μαρούλια ή φράουλες απαιτούν ιδιαίτερα υψηλή ακρίβεια σε πολύ χαμηλές ταχύτητες, για παράδειγμα κατά τη φύτευση παρτεριών ή το φρεζάρισμα κορυφογραμμών εδάφους. Εξοπλισμένη με την πλήρη γκάμα επιλογών Smart Farming, όπως σύστημα καθοδήγησης που περιλαμβάνει αυτόματη διαχείριση κεφαλαριού, τηλεμετρία και λειτουργίες ελέγχου όπως TIM, η σειρά Fendt 500 Vario λειτουργεί με ακρίβεια και έξυπνα. Το σύστημα καθοδήγησης εξασφαλίζει υψηλή ακρίβεια κατά τη φύτευση ή τη σπορά και ανακουφίζει τον οδηγό. Οι πολυάριθμες επιλογές ελαστικών επιτρέπουν επίσης την προσαρμογή στις αντίστοιχες λειτουργικές απαιτήσεις. Χάρη στο υψηλό ωφέλιμο φορτίο και τα φορτία ράβδου έλξης, το μηχάνημα λειτουργεί ευέλικτα στην ομάδα με εργαλεία όπως μηχανήματα φύτευσης, μηχανήματα συγκομιδής πατάτας ή ένα πλήρες ρυμουλκούμενο συγκομιδής.

Από το κούρεμα του γκαζόν έως τη χειμερινή υπηρεσία – Δραστηριότητες εκτός γεωργίας

Ένα πράσινο Fendt 500 Vario κινείται σε έναν δρόμο με δύο πράσινα ρυμουλκούμενα με κίτρινο κάλυμμα από αλουμινόχαρτο.

Η συντήρηση πρασίνου και δρόμων ή η χειμερινή συντήρηση σε δήμους και αεροδρόμια συχνά αναλαμβάνονται από τρακτέρ. Το μονοβάθμιο σύστημα μετάδοσης κίνησης Fendt VarioDrive, σε συνδυασμό με τις συμπαγείς διαστάσεις, τον μικρό κύκλο στροφής, την υψηλή ισχύ στο δυναμοδότη, τις διεπαφές και τους χώρους αποθήκευσης για πολλές συσκευές, την υψηλή άνεση οδήγησης και τους διάφορους εμπρόσθιους φορτωτές, εκτιμώνται επίσης και εκτός γεωργίας.

Κατά τη χειμερινή χρήση, το προαιρετικό, θερμαινόμενο παράθυρο από πολυστρωματικό γυαλί ασφαλείας (LSG) διευκολύνει την ορατότητα. Η θέρμανση του μπροστινού παραθύρου επιταχύνει την απόψυξη, αποτρέπει τον επανασχηματισμό πάγου και το θάμπωμα σε περίπτωση χιονόπτωσης. Το παράθυρο από πολυστρωματικό γυαλί προσφέρει πλεονεκτήματα για εργασίες κοπής εδαφοκάλυψης και κουρέματος γκαζόν, καθώς και για κλάδεμα θάμνων. Χάρη στην ειδική διαδικασία πλαστικοποίησης, μπορεί να αντέξει καλύτερα την επαφή με ξένα αντικείμενα. Το γυαλί, με ενσωματωμένη προστασία από θραύσματα, προστατεύει από τραυματισμούς. Επιπλέον, το γυαλί LSG μειώνει ιδιαίτερα καλά τους θορύβους. Προαιρετικά, διατίθεται ένας υαλοκαθαριστήρας μπροστινού παραθύρου στη δεξιά πλευρά, ώστε να μπορεί να παρακολουθείται και να ελέγχεται καλά ένα χλοοκοπτικό με βάθρο στα δεξιά. Τα πολύπλοκα παρελκόμενα ή ο εμπρόσθιος φορτωτής ελέγχονται εύκολα μέσω του Joystick 3L. Οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, θερμαινόμενοι καθρέφτες και τα ελαστικά δημοτικής χρήσης από το εργοστάσιο ολοκληρώνουν το πακέτο. Προαιρετικά, το βιοϋδραυλικό λάδι προστατεύει το περιβάλλον και επιτρέπει τη χρήση σε ευαίσθητες περιοχές.

Ένα κομμένο, πορτοκαλί Fendt 500 Vario για δημοτική χρήση.

Η σειρά Fendt 500 Vario μπορεί να παραγγελθεί από τον Σεπτέμβριο του 2025. Τα πρώτα μηχανήματα θα παραδοθούν από την άνοιξη του 2026.

Πηγή: fendt-com

Ο όμιλος ΚΟΥΙΜΤΖΖΗΣ ΑΕ έχει την αντιπροσωπεία της FENDT στην Ελλάδα

Διαβάστε τα νέα μας στις ειδήσεις της Google

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ