Παρασκευή, 30 Μαΐου, 2025
spot_img
spot_img
spot_img

Σπ.Θεοδωρόπουλος(ΣΕΒ) : που πρέπει να εστιάσουν οι εταιρείες, τα εμπόδια για τις εξαγωγές

spot_img



Το ενεργειακό κόστος, η παραγωγικότητα και ο τρόπος πώλησης των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό είναι σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων, Σπύρο Θεοδωρόπουλο, οι βασικοί παράγοντες στους οποίους πρέπει να εστιάσουν οι εταιρείες για την περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των προϊόντων μας.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
Ο κ. Θεοδωρόπουλος υπογράμμισε το υψηλό κόστος ενέργειας και τη χαμηλή παραγωγικότητα, ως τα δύο βασικά εμπόδια για την ενίσχυση των εξαγωγών.
Ειδικότερα, η ενεργειακή επιβάρυνση των ελληνικών επιχειρήσεων συνιστά σημαντικό μειονέκτημα, δεδομένου ότι υπάρχουν ευρωπαϊκές χώρες που απολαμβάνουν
έως και 130% χαμηλότερες τιμές ενέργειας σε σχέση με την Ελλάδα. Σε αυτό το πλαίσιο, τόνισε ότι η ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας έχει αποτύχει συστημικά – μια διαπίστωση που, όπως ανέφερε, υιοθέτησε και ο ίδιος ο Mario Draghi. Το ζητούμενο, σύμφωνα με
τον πρόεδρο του ΣΕΒ, είναι η ριζική αναδόμηση του πλαισίου λειτουργίας της αγοράς
ενέργειας, με στόχο την εξομάλυνση των διαφορών και τη δημιουργία ισότιμων όρων
ανταγωνισμού.
Παράλληλα, ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στην παραγωγικότητα. Όπως υποστήριξε, πρόκειται για έναν δείκτη που θα πρέπει να αποτελέσει σταθερό κριτήριο στον σχεδιασμό της φορολογικής πολιτικής. Η αύξηση της παραγωγικότητας ανά μονάδα εργασίας δεν
μπορεί να επιτευχθεί χωρίς μια στοχευμένη στρατηγική και κίνητρα για εκσυγχρονισμό,
καινοτομία και επένδυση σε ανθρώπινο κεφάλαιο. Η προσέγγιση του ΣΕΒ εστιάζει στην
ανάγκη η παραγωγικότητα να μην είναι ένα αφηρημένο ποσοτικό μέγεθος, αλλά βασικός
άξονας διαμόρφωσης πολιτικών με αναπτυξιακή στόχευση.
ΑΛΛΑΓΗ ΤΡΟΠΟΥ ΠΩΛΗΣΗΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
Ακόμη, πρέπει να παροτρυνθεί ένας νέος τρόπος αντίληψης των διεθνών δραστηριοτήτων των ελληνικών επιχειρήσεων. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε, ήρθε η ώρα να
εγκαταλειφθεί ο όρος “εξαγωγές” ως ξεχωριστή έννοια, και να αντικατασταθεί από μια
προσέγγιση που αντιμετωπίζει κάθε αγορά,εντός και εκτός Ελλάδας, ως μια νέα, ανεξάρτητη αγορά με τις δικές της απαιτήσεις. Η θεώρηση των πωλήσεων στο εξωτερικό ως εξαγωγική δραστηριότητα δημιουργεί μια λογική επιπρόσθετων σταδίων στη διανομή (π.χ. μέσω εισαγωγέων), γεγονός που συχνά συνεπάγεται την απώλεια ελέγχου επί της εμπορικής πολιτικής και της σχέσης με τον τελικό καταναλωτή.
ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΣΗΜΕΙΟ
Η στρατηγική που προκρίνει ο κ. Θεοδωρόπουλος είναι η απευθείας πρόσβαση στον
τελικό σημείο πώλησης μέσω της δημιουργίας ιδιόκτητων ή συνεργατικών δικτύων διανομής, όπου αυτό είναι εφικτό. Αντί για τη διαμεσολάβηση εισαγωγέων και τρίτων συνεργατών, η πρόταση είναι η ανάπτυξη αυτόνομων οργανισμών που θα διαχειρίζονται τη συνολική παρουσία του ελληνικού προϊόντος σε κάθε χώρα-στόχο. Με αυτόν
τον τρόπο, εξασφαλίζεται μεγαλύτερη δι αφάνεια, συνέπεια και έλεγχος στον τρόπο
τοποθέτησης του προϊόντος, στις τιμολογιακές πολιτικές και – κυρίως – στην εμπορική στρατηγική που υιοθετείται ανά αγορά. Η συγκεκριμένη προσέγγιση δεν αφορά
αποκλειστικά μεγάλες επιχειρήσεις με διεθνή παρουσία, αλλά όπως είπε αποτελεί μία
στρατηγική κατεύθυνση που σταδιακά μπορούν να ακολουθήσουν και μικρότερες εξωστρεφείς επιχειρήσεις, υπό την προϋπόθεση ύπαρξης σχεδιασμού, υποδομών και σαφούς στόχευσης.

Πηγή: Fnb Daily

Διαβάστε τα νέα μας στις ειδήσεις της Google

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ