
Οι λόγοι πίσω από τη μείωση κερδοφορίας
Με θετικό πρόσημο και αυξημένο κύκλο εργασιών έναντι του προηγούμενου έτους έκλεισε το 2024 για την Όπτιμα ΑΕ. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας το 2024 διαμορφώθηκε στα 214,13 εκατ. ευρώ, έναντι των 200,17 εκατ. ευρώ το 2023, ενώ τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 19,9 εκατ. ευρώ (από 21,6 εκατ. ευρώ το 2023) και τα κέρδη προ φόρων σε 6,3 εκατ. ευρώ έναντι 10,2 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.
Το 2024 οι δαπάνες μάρκετινγκ για τις μάρκες στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας υπήρξαν ιδιαίτερα αυξημένες, με αποτέλεσμα την περαιτέρω αύξηση του μεριδίου αγοράς της Όπτιμα στην κατηγορία του Τυριού, όπου παραμένει πρώτη, με την απόστασή της από τον δεύτερο παίκτη της αγοράς να μεγαλώνει.
Υψηλές ήταν και οι δαπάνες στον τομέα της Έρευνας & Ανάπτυξης, όπου η Όπτιμα παραμένει πρωτοπόρος αναπτύσσοντας διαρκώς νέα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις διαφοροποιημένες ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή και παράλληλα συμβάλλουν στην ανάπτυξη των πωλήσεων της κατηγορίας των τυριών στην ελληνική αγορά. Η αύξηση των δαπανών στους δυο αυτούς τομείς, σε συνδυασμό με την απόφαση της εταιρείας να απορροφήσει η ίδια το μεγαλύτερο μέρος τις ανατιμήσεων στα εισαγόμενα είδη, περιορίζοντας έτσι τα περιθώρια κέρδους, οδήγησαν στη μείωση που σημειώνεται στα προ φόρων κέρδη.
Πηγή: Foodreporter