Στη διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας της προχωράει η τυροκομική επιχείρηση Νίκ-
ζας, δρομολογώντας την είσοδο στην κατηγορία των γαλακτοκομικών τη στιγμή που
συνεχίζει να ανοίγει τη βεντάλια των εξα-γωγών της.
Όπως δηλώνει ο Γιώργος Νίκζας, Διευθυντής Ζώνης Γάλακτος της εταιρείας που εδρεύει στο Παραπόταμο Λάρισας, η διείσδυση στα γαλακτοκομικά θα γίνει το αμέσως επόμενο διάστημα με 3-4 νέους κωδικούς (τους οποίους δεν επιθυμεί να κατονομάσει) ενώ θα υποστηριχθεί με νέαεπένδυση, που αναμένεται να ξεπεράσει τα €5 εκατ.
Το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, επέκταση κτιριακών εγκαταστάσε-
ων, προσθήκη μηχανολογικού εξοπλισμού κι εγκατάσταση νέας γραμμής παραγω-
γής γαλακτοκομικών προϊόντων ενώ θα ενταχθεί σε κάποιο από τα αναπτυξιακά
προγράμματα που θα ανοίξουν το επόμενο διάστημα. Φέτος η Νίκζας ολοκλήρωσε
επενδυτικό πρόγραμμα €4 εκατ., που ξεκίνησε να υλοποιείται πριν από δύο χρόνια και
είχε στο επίκεντρο τον εκσυγχρονισμό του τυροκομείου της.
Η εταιρεία είναι καθαρά εξαγωγική, με το 99% και πλέον του τζίρου της να προέρχεται
από τις πωλήσεις στο εξωτερικό, με την Γερμανία, την Γαλλία και την Ιταλία να είναι οι
τρεις μεγαλύτερες αγορές της. Στη λίστα τωνπροορισμών προστέθηκαν φέτος δύο νέες
χώρες, μια εκ των οποίων είναι η Πολωνία.Οι προσπάθειες για διεύρυνση του ξένου πε-
λατολογίου συνεχίζονται μέσα από τη συμ-μετοχή σε 5 μεγάλες διεθνείς εκθέσεις το
χρόνο κατά μέσο όρο.
Το ξεκλείδωμα νέων αγορών, ιδίως σε μιασυγκυρία που το διαθέσιμο εισόδημα των
καταναλωτών συμπιέζεται, δεν είναι εύκο-λη υπόθεση. “Απαιτείται συνεχής αγώνας
και προσπάθεια”, υπογραμμίζει ο κ. Νίκζας,που πάντως φαίνεται ότι έχουν αντίκρισμα
καθώς η φετινή χρονιά θα κλείσει, όπωςεκτιμά, με αύξηση 10% τόσο στον κύκλο ερ-
γασιών όσο και στο EBITDA.
Βασικό προϊόν στην υφιστάμενη γκάμα τηςεταιρείας είναι η φέτα που αποτελεί και τη ναυ-
αρχίδα των εξαγωγών της ενώ το portfolio περιλαμβάνει επίσης άλλα σκληρά τυριά, λευκό
τυρί αγελάδος, μανούρι, ανθότυρο, μυζήθρεςκ.α. Ο κ. Νίκζας εμφανίζεται προβληματισμέ-
νος για τις εξαγωγές φέτας το 2026, καθώς ηαύξηση 10-15 σεντς/κιλό στις τιμές του πρό-
βειου γάλακτος που φαίνεται να παγιώνεται, θαοδηγήσει και σε αντίστοιχη αύξηση των τιμώνστο τελικό προϊόν.
ΔΊΕΥΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΖΩΝΗΣ ΓΑΛΑΚΤΟΣ
Αυτό τη στιγμή που ο ανταγωνισμός, ιδίως στιςδιεθνείς αγορές ήδη χτυπάει κόκκινο: “Κάποτε το επάγγελμά μας ήταν αρχοντικό. Πλέον είμαστε έρμαια των super market”, αναφέρει χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι “βλέπουμε συχνά τις τιμές στο εξωτερικό να είναι χαμηλότερες από αυτές στην Ελλάδα”. Ειδικά τηφετινή χρονιά που ένα μεγάλο μέρος του ζωικού κεφαλαίου της Θεσσαλίας, και όχι μόνο,έχει αφανιστεί λόγω της ευλογιάς, ο ανταγωνισμός επεκτείνεται και στο κομμάτι της πρώτης ύλης, αναγκάζοντας πολλές τυροκομικές επιχειρήσεις να διευρύνουν το δίκτυο των προμηθευτών της. Σε αυτό το πλαίσιο, η Νίκζας, όπωςεπισημαίνει ο συνομιλητής μας, έχει προχωρήσει σε συμφωνίες με παραγωγούς από την Πιερία, την Μακεδονία, την Φθιώτιδα κ.α.
Πηγή: Γιάννης Τσατσάκης-FNB DAILY













