Πέμπτη, 18 Σεπτεμβρίου, 2025
spot_img
spot_img
spot_img

Καρποί, φρούτα και ζύμες οδηγούν την άνοδο των ελληνικών κατεψυγμένων στην Αυστρία

Το 2023 η αυστριακή αγορά κατεψυγμένων προϊόντων κατέγραψε πωλήσεις ύψους 585 εκατ. ευρώ (90.345 τόνοι), σύμφωνα με έκθεση του Γραφείου ΟΕΥ Βιέννης, στηριζόμενη σε στοιχεία της Nielsen και της Iglo.

Αυστριακοί καταναλωτές: Πιστοί στα κατεψυγμένα, με έμφαση σε ποιότητα και βιωσιμότητα
Η κατηγορία, που γνώρισε «έκρηξη» την περίοδο της πανδημίας, δείχνει πλέον σημάδια σταθεροποίησης, με τους Αυστριακούς καταναλωτές να παραμένουν ωστόσο πιστοί στα κατεψυγμένα τρόφιμα για λόγους ευκολίας και βιωσιμότητας. Πρωταγωνιστές στις πωλήσεις είναι τα κατεψυγμένα λαχανικά (27,3 χιλ. τόνοι), τα προϊόντα πατάτας (22,9 χιλ. τόνοι), τα έτοιμα γεύματα (17,7 χιλ. τόνοι) και τα ιχθυηρά (11,9 χιλ. τόνοι). Η αγορά των έτοιμων γευμάτων (φρέσκων και κατεψυγμένων) άγγιξε τα 833 εκατ. ευρώ το 2023, με τα κατεψυγμένα να κατέχουν πάνω από το ήμισυ.

Η αυστριακή καταναλωτική συμπεριφορά χαρακτηρίζεται από έμφαση στην ποιότητα, την προέλευση και την πιστοποίηση των προϊόντων. Οι πολίτες δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον για βιολογικά, «καθαρά» τρόφιμα, αλλά και για premium επιλογές όπως vegan ή χωρίς γλουτένη. Ταυτόχρονα, η στροφή προς συσκευασίες φιλικές προς το περιβάλλον και η αποφυγή σπατάλης τροφίμων αποτελούν κρίσιμους παράγοντες.

Σημαντικό ρόλο έχουν επίσης οι πωλήσεις μέσω ηλεκτρονικών καναλιών, που ενισχύθηκαν κατά την πανδημία. Για την Ελλάδα, η αυστριακή αγορά παρουσιάζει ελκυστικές προοπτικές. Το 2024 οι ελληνικές εξαγωγές κατεψυγμένων προϊόντων ανήλθαν σε 2,48 εκατ. ευρώ (+35% από το 2020). Κυρίαρχη θέση έχουν οι καρποί και τα φρούτα (1,76 εκατ. ευρώ), ενώ ακολουθούν τα παγωτά και τα ιχθυηρά. Ιδιαίτερη απήχηση έχουν τα κατεψυγμένα προϊόντα ζύμης: Φύλλο, σφολιάτα και κανταΐφι. Με δεδομένη τη συγκέντρωση της αυστριακής αγοράς σε λίγους ισχυρούς λιανεμπόρους και την αυξημένη ζήτηση για ποιοτικά, βιώσιμα και εύχρηστα προϊόντα, οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν ισχυρό πεδίο δράσης. Επενδύοντας σε συνταγές που οι Αυστριακοί γνωρίζουν ήδη από τον τουρισμό στην Ελλάδα,σε premium συσκευασίες και σε συνεργασίες με τοπικούς διανομείς, μπορούν να ενισχύσουν ουσιαστικά την παρουσία τους.

Foodreporter

Διαβάστε τα νέα μας στις ειδήσεις της Google

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ