Σε ανακοίνωσή της η γνωστή εταιρεία New Holland με αφορμή εκδήλωσή της ανανεώνει τη γκάμα T7 με στάνταρ μεταξόνιο. Αναβάθμιση σε επίπεδο σχεδίασης, μετάδοσης, άνεσης και επιδόσεων. Δοκιμάσαμε το κορυφαίο μοντέλο, φιναλίστ για το βραβείο Tractor of the Year.
Διήμερη εκδήλωση για την κριτική επιτροπή του Tractor of the Year. Από τις 8 έως τις 10 Σεπτεμβρίου η New Holland συγκέντρωσε τους Ευρωπαίους δημοσιογράφους του TOTY στο Basedow, στη Γερμανία, για να δοκιμάσουν στο χωράφι το νέο T7.225 SWB, υποψήφιο για το βραβείο στην κατηγορία Midpower, καθώς και κορυφαίο μοντέλο της ανανεωμένης γκάμας T7 με στάνταρ μεταξόνιο, η οποία περιλαμβάνει τέσσερα μοντέλα από 180 έως 225 ίππους μέγιστης ισχύος.Μια νέα γενιά ευέλικτων γεωργικών ελκυστήρων σχεδιασμένη για να ικανοποιήσει τις ανάγκες αγροτών και εργοληπτών που απαιτούν υψηλές επιδόσεις, ευελιξία, χαμηλό λειτουργικό κόστος, άνεση και τεχνολογία. Το τρακτέρ γεννήθηκε με στόχο να συνδυάσει ένα συμπαγές πλαίσιο και περιορισμένο βάρος οχήματος με μεγάλη ικανότητα φόρτωσης και σταθερότητα που παραμένει υψηλή τόσο στο χωράφι όσο και στο δρόμο.Δεν είναι τυχαίο ότι η γεωμετρία του εμπρόσθιου άξονα βελτιστοποιήθηκε για να εξασφαλίσει εξαιρετική ευελιξία, με διάμετρο στροφής μόλις 11,4 μέτρα, τιμή που βελτιώνει κατά 17% την ικανότητα στροφής σε σύγκριση με τις προηγούμενες εκδόσεις.

Νέος σχεδιασμός και premium χαρακτήρας
Όλα τα νέα T7 SWB διατηρούν μεταξόνιο 2.789 mm, ίδιο με τα προηγούμενα μοντέλα, αλλά τώρα προσφέρουν επιτρεπόμενο συνολικό βάρος έως 13,5 τόνους και μέγιστη ωφέλιμη χωρητικότητα 5,5 τόνων.
Αισθητικά, το T7.225 SWB αντλεί έμπνευση από το concept T7 Methane Power LNG: οι εξωτερικές επιφάνειες είναι ρέουσες, το μπροστινό μέρος παρουσιάζει δυναμικές γραμμές και το καπό του κινητήρα έχει επανασχεδιαστεί πλήρως ώστε να βελτιώνει τόσο την αεροδυναμική όσο και την προσβασιμότητα.

Ο φωτισμός έχει ανανεωθεί με φώτα ημέρας τύπου «crystal effect», οπτικά σώματα με χρωμιωμένο φινίρισμα, ενσωματωμένη εμπρόσθια κάμερα στο λογότυπο και μια νέα βαφή Dynamic Blue (η οποία θα επεκταθεί σε όλα τα μελλοντικά τρακτέρ της New Holland), σε συνδυασμό με τις ασημί ζάντες της έκδοσης Blue Power, που προσδίδουν στο τρακτέρ έναν premium και σύγχρονο χαρακτήρα. Τα πίσω φώτα LED, με φωτεινή υπογραφή του λογοτύπου, συμβάλλουν στη διασφάλιση ορατότητας και αναγνωρισιμότητας ακόμη και από απόσταση.

Ισχύς με προσοχή στην κατανάλωση
Κάτω από το καπό του New Holland T7.225 SWB βρίσκεται ο κινητήρας NEF 6,7 λίτρων, που αναπτύχθηκε από την FPT Industrial, με αρχιτεκτονική έξι κυλίνδρων σε σειρά και σύστημα έγχυσης common rail υψηλής πίεσης (έως 1.600 bar). Ο κινητήρας πληροί το πρότυπο Stage V χάρη στο σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων που ενσωματώνει SCR, καταλύτη DOC και φίλτρο σωματιδίων DPF σε ένα συμπαγές μοντέλο, το οποίο δεν επηρεάζει τη γραμμή του καπό ούτε την ορατότητα. Τα διαστήματα συντήρησης έχουν επεκταθεί στις 750 ώρες.

Η καμπύλη ροπής έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να αποδίδει τη μέγιστη ώθηση (1.060 Nm) ήδη στις 1.300 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ισχύς (225 ίπποι) είναι διαθέσιμη με σταθερό τρόπο μεταξύ 1.800 και 2.100 σ.α.λ., με επίπεδη καμπύλη που εξασφαλίζει σταθερότητα απόδοσης ακόμη και σε συνθήκες μεταβαλλόμενου φορτίου. Το ελάχιστο όριο στροφών για την επίτευξη σημαντικής ισχύος έχει οριστεί στις 1.500 σ.α.λ., ευνοώντας την αποδοτικότητα σε εργασίες που απαιτούν δύναμη έλξης αλλά με χαμηλή κατανάλωση.
Το μοντέλο T7.225, εξοπλισμένο με το κιβώτιο Dynamic Command™ (DCT), κατέγραψε πρόσφατα νέο σημείο αναφοράς στο γερμανικό κέντρο δοκιμών DLG, επιτυγχάνοντας ρεκόρ αποδοτικότητας κατανάλωσης για την κατηγορία ισχύος του, με κατανάλωση μόλις 243 g/kWh, σύμφωνα με τη δοκιμή PowerMix.Η ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα (ECU) υιοθετεί χάρτες λειτουργίας πολλαπλού προφίλ, βελτιστοποιημένους για διαφορετικά σενάρια χρήσης (μεταφορά, βαριά κατεργασία, PTO), με λογικές downspeeding και δυναμική απόκριση που επιτρέπουν μείωση της ειδικής κατανάλωσης καυσίμου έως και 5% σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Σε αυτό προστίθεται η βελτιωμένη λίπανση και η επανασχεδίαση της γεωμετρίας των εσωτερικών εξαρτημάτων, ώστε να μειωθούν οι μηχανικές απώλειες και ο συνολικός συντελεστής τριβής.
Το σύστημα ψύξης έχει επανασχεδιαστεί ώστε να διατηρεί τη θερμοκρασία λειτουργίας σε βέλτιστα επίπεδα ακόμη και κατά τη διάρκεια εργασιών σε πλήρες φορτίο ή σε περιβάλλοντα υψηλής θερμοκρασίας, χάρη σε ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ιξωδοστατικό ανεμιστήρα και ψυγεία υψηλής απόδοσης τοποθετημένα σε πολλαπλά επίπεδα.
Το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 350 λίτρων, ενώ το δοχείο AdBlue ανέρχεται σε 48 λίτρα, εξασφαλίζοντας εκτεταμένη αυτονομία σε μακρά ωράρια εργασίας χωρίς ανάγκη συχνού ανεφοδιασμού. Αυτό επιτρέπει την καλύτερη αξιοποίηση του χρόνου του μηχανήματος και αυξάνει τη συνολική αποδοτικότητα του κύκλου εργασίας.
Νέο CVT με τρεις κλίμακες
Σε επίπεδο κιβωτίου, το T7.225 μπορεί από την αρχή να εξοπλιστεί με την τελευταία έκδοση του συνεχούς κιβωτίου AutoCommand, με τρεις κλίμακες εμπρός και μία όπισθεν, που προσφέρει σημαντικές βελτιώσεις τόσο στην αποδοτικότητα της έλξης όσο και στη μεταφορά στο δρόμο. Η ταχύτητα φτάνει τα 55 km/h, ενώ τα νέα υποβοηθούμενα φρένα εξασφαλίζουν μεγαλύτερη ισχύ πέδησης, εναρμονισμένη με τις υψηλότερες ταχύτητες.
Εναλλακτικά, διατίθεται το κιβώτιο Dynamic Command με τεχνολογία Double Clutch (διπλή συμπλέκτη), που προσφέρει 24 σχέσεις εμπρός/όπισθεν (8 σχέσεις υπό φορτίο με αυτόματες αλλαγές χωρίς διακοπή ροπής), με μέγιστη ταχύτητα 50 km/h σε λειτουργία Eco και δυνατότητα start/stop. Μόνο για τα μοντέλα T7.180, T7.190 και T7.210 θα είναι διαθέσιμο αργότερα και το δοκιμασμένο ημι-powershift κιβώτιο Range Command.
Ο νέος εμπρόσθιος άξονας, διαθέσιμος σε έκδοση standard ή heavy-duty (και οι δύο με ανάρτηση), είναι εξοπλισμένος με διπλούς συσσωρευτές που εξασφαλίζουν ταχύτερη και πιο ομαλή απόκριση, βελτιώνοντας την άνεση για το τρακτέρ και τον χειριστή. Η επιλογή roll control μπλοκάρει τους συσσωρευτές ώστε να εξαλειφθούν οι κινήσεις και να βελτιωθεί η σταθερότητα κατά τη μεταφορά. Αυτή η λύση, σε συνδυασμό με τον νέο ηλεκτρονικό εμπρόσθιο ανυψωτήρα και τη διαθεσιμότητα εμπρόσθιου PTO, αυξάνει τη δυνατότητα χρήσης και με μετωπικά παρελκόμενα, προσφέροντας ανώτερο επίπεδο ελέγχου.
Η πίσω ζώνη του τρακτέρ έχει επίσης επανασχεδιαστεί ώστε να βελτιώσει τη χρήση στην καθημερινή εργασία. Οι υδραυλικές συνδέσεις έχουν επανατοποθετηθεί και απλοποιηθεί, έως και πέντε διανομείς μπορούν να διαμορφωθούν, με αποδέσμευση πίεσης υπό φορτίο, ενώ ο πίσω ανυψωτήρας έχει ενισχυθεί και επιτρέπει την ταχεία εναλλαγή μεταξύ κατηγορίας II και III. Όλες οι βασικές συνδέσεις, όπως ISOBUS, παροχή 12 V, φώτα ρυμουλκούμενου και ABS, είναι εργονομικά τοποθετημένες για να απλοποιούν τη συντήρηση, τις παρεμβάσεις και τις καθημερινές λειτουργίες. Επιπλέον, διατίθεται το σύστημα TIM (Tractor Implement Management) για τον συντονισμένο έλεγχο παρελκομένων που τοποθετούνται τόσο εμπρός όσο και πίσω.

Άνεση στο μέγιστο επίπεδο
Στο εσωτερικό, η καμπίνα έχει επανασχεδιαστεί πλήρως με στόχο να προσφέρει κορυφαία άνεση και εργονομία. Διατίθενται διαφορετικές εκδόσεις ανάρτησης καμπίνας: μηχανική, υδραυλική ή πνευματική. Η είσοδος διευκολύνεται από πλατφόρμα με αντιολισθητική επιφάνεια, ενώ τα σκαλοπάτια και οι χειρολαβές πρόσβασης είναι ενσωματωμένα στο ρεζερβουάρ καυσίμου. Στη δεξιά πλευρά βρίσκονται αποθηκευτικός χώρος και δοχείο 5 λίτρων για πλύσιμο χεριών.
Το μπράτσο, πλέον πιο συμπαγές, ενσωματώνει τον πολυλειτουργικό joystick που μπορεί να διαμορφωθεί, ενώ η οθόνη IntelliView12 προσφέρει διαισθητικά μενού, πλαισιωμένη από τη νέα οθόνη InfoView που είναι ενσωματωμένη στην κολόνα τιμονιού. Το σύστημα αερισμού έχει βελτιωθεί με καλύτερη τοποθέτηση και κατεύθυνση των αεραγωγών, ενώ η ηχομόνωση της καμπίνας αποτέλεσε βασικό κριτήριο σχεδίασης, μαζί με την εσωτερική χωρητικότητα και την πανοραμική ορατότητα 360 μοιρών.
Η οροφή διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: στάνταρ, με ηλιοροφή ή σε πανοραμική εκδοχή, η οποία είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σε εργασίες με εμπρόσθιο φορτωτή. Το πακέτο φωτισμού LED φτάνει έως και τις 22 μονάδες, εξασφαλίζοντας αποτελεσματικό φωτισμό ακόμη και τις βραδινές ώρες ή σε δύσκολες καιρικές συνθήκες.
“Συνδεδεμένοι” με το χωράφι
Στο μέτωπο της συνδεσιμότητας και της έξυπνης γεωργίας, το τρακτέρ υιοθετεί μια εξελιγμένη ψηφιακή σουίτα, αποτέλεσμα συνεργασίας με τη Raven. Είναι πλήρως συμβατό με ISOBUS Class II και III, ενσωματώνει τον έξυπνο έλεγχο παρελκομένων, λειτουργεί με την εφαρμογή FieldOps για παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο από PC, tablet ή smartphone, υποστηρίζει απομακρυσμένη διάγνωση και ενημερώσεις λογισμικού. Είναι επίσης προδιατεθειμένο για αυτόματη οδήγηση και χαρτογράφηση αγρών, διασφαλίζοντας ότι κάθε εργασία μπορεί να προγραμματιστεί, να παρακολουθηθεί και να βελτιστοποιηθεί ως προς την απόδοση και το κόστος.
Συνοψίζοντας, όπως αναφέρουν οι σχεδιαστές της New Holland, το νέο T7 SWB είναι το αποτέλεσμα μιας διαδικασίας ανάπτυξης επικεντρωμένης στον χρήστη: δοκιμές στο χωράφι, συναντήσεις με πελάτες, συνεχείς επαναλήψεις για συλλογή ανατροφοδότησης και βελτιώσεις, με στόχο να προσφέρει ένα τρακτέρ που συνδυάζει άνεση, ευχρηστία, χαμηλό λειτουργικό κόστος και αγρονομική απόδοση με ισορροπημένο τρόπο.
Στην Ελλάδα η αντιπροσωπεία New Holland ανήκει στον όμιλο Πάυλος Κοντέλλης ΑΕ