Αν και η οικονομική αβεβαιότητα θα συνεχιστεί και φέτος, η παγκόσμια βιομηχανία
ποτών προσφέρει ένα πλούσιο σε ευκαιρίες περιβάλλον ανάπτυξης, όπως προκύπτει
από την τελευταία έρευνα του IWSR. Στις ώριμες αγορές, όπως οι ΗΠΑ και η Ευρώπη, τα επίμονα υψηλά ποσοστά πληθωρισμού εξακολουθούν να πιέζουν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, αλλά οι αναδυόμενες οικονομίες εμφανίζονται πιο.., ζωηρές, καθορίζοντας σε μεγάλο βαθμό την εξέλιξη της βιομηχανίας ποτών.
ΤΑΣΕΙΣ
Μετριοπαθείς οι καταναλωτές Η λεγόμενη “μετριοπάθεια” στην κατανάλωση αλκοολούχων ποτών, έχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
- “Ελαφρύτερη κατανάλωση”: Τα τελευταία χρόνια υπήρξε μια σημαντική αύξηση των καταναλωτών που πίνουν αλκοόλ με χαμηλότερη συχνότητα.
Πρόκειται για ομάδα που αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο τμήμα στις βασικές
αγορές, ξεπερνώντας του “μέτριους” και “συχνούς” καταναλωτές - “Προσωρινή αποχή”: Στην Ινδία, το 72% των πιο εύπορων καταναλωτών αλκοόλ
ανέφεραν ότι κάνουν αποχή για ένα διάστημα. Στην Νότια Αφρική, το Μεξικό
και την Βραζιλία, πάνω από τους μισούς καταναλωτές της κατηγορίας συμπεριφέρονται παρομοίως - “Περιστάσεις μίας κατηγορίας”: Οι καταναλωτές περιορίζονται σε ένα μόνο
είδος ποτού σε κάθε περίσταση, μειώνοντας συχνά και την ποσότητα που
πίνουν Στις βασικές αγορές οι όγκοι της κατηγορίας No/Low-Alcohol, προβλέπεται να αυξηθούν με CAGR 4% μεταξύ 2024-2028, με τα no-alcohol να πρωτοστατούν με CAGR
όγκου 7%.
Μετατοπίζονται οι μοχλοί ανάπτυξης Οι αναπτυσσόμενες αγορές αλκοολούχων
ποτών θα αποτελέσουν τους κύριους μοχλούς ανάπτυξης σε όρους αξίας κατά την
επόμενη πενταετία.
Τα κέρδη θα προέλθουν σε μεγάλο βαθμό από τις χώρες με μεγάλο πληθυσμό – Ινδία,
Κίνα και ΗΠΑ – και θα ακολουθήσουν χώρες, όπως η Βραζιλία, το Μεξικό, η Νότια
Αφρική, το Βιετνάμ και η Νιγηρία. Η ισχυρή δυναμική που εμφανίζουν οι αναπτυσσόμενες αγορές οφείλεται στους νεότερους πληθυσμούς, τα αυξανόμενα διαθέσιμα εισοδήματα και τις διευρυνόμενες μεσαίες τάξεις.
Ανεβαίνει η περιστασιακή κατανάλωση “Η μετατόπιση από τις επίσημες, υψηλού
προφίλ περιστάσεις κατανάλωσης, σε πιο περιστασιακές και αυθόρμητες, μεταμορφώνει το τοπίο των αλκοολούχων ποτών.
Ειδικά για κατηγορίες όπως το ροζέ κρασί, το prosecco, τα bitters και τα αλκοολούχα
απεριτίφ”, εξηγεί ο Richard Halstead, Chief Operating Officer Consumer Insights and
Custom Analytics, του IWSR. - Στις ΗΠΑ, το prosecco και τα RTDs αποδεικνύονται δημοφιλή σε brunch, μπάρμπεκιου και ανεπίσημες συγκεντρώσεις. αντικαθιστώντας πιο ακριβές επιλογές, όπως η σαμπάνια
- Στην Ιταλία, η κουλτούρα του aperitivo και η χαλαρή κοινωνικοποίηση μετά
τη δουλειά, τροφοδοτούν την ανάπτυξη των απεριτίφ - Στην Κίνα, επίσης, οι προσιτές επιλογές και η περιστασιακή κατανάλωση έχουν
αποκτήσει δυναμική Το premiumization χάνει έδαφος, αλλά η μπύρα ξεχωρίζει
Η ανταγωνιστικότητα των τιμών της premium-plus μπύρας και του μηλίτη αποδεικνύεται καταλύτης στο σημερινό μακροοικονομικό τοπίο, με αύξηση των όγκων
κατά +2% το α’ εξάμηνο του 2024, έναντι μείωσης 3% για τα premium-plus οινοπνευματώδη ποτά και το κρασί.
“Η ανάπτυξη της premium-plus μπύρας οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην τάση της
προσιτής τιμής, καθώς οι καταναλωτικές περιστάσεις εξελίσσονται και οι καταναλωτές αναζητούν φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις για τα οινοπνευματώδη ή άλλες κατηγορίες ποτών”, εξηγεί η Roisin Vulcheva, Senior Insights Manager Beer.
Οι αλλαγές στα κανάλια επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις
Οι καταναλωτές συνεχίζουν να πίνουν περισσότερο όταν βγαίνουν έξω, αν και παραμένουν μετριοπαθείς στην κατανάλωση, όπως αναφέρθηκε.
Εν τω μεταξύ, οι ψηφιακές πλατφόρμες διαδραματίζουν πλέον καθοριστικό ρόλο στην
προώθηση των πωλήσεων εκτός καταστήματος, με περισσότερους καταναλωτές να
στρέφονται στην ηλεκτρονική έρευνα, πριν τις αγορές τους στο κατάστημα. Σύμφωνα
με την έρευνα του IWSR, το 63% των online αγοραστών αλκοολούχων ποτών πραγματοποιούν εκτεταμένη έρευνα πριν προβούν σε αγορά. Η σύγκριση τιμών και η ανακάλυψη προϊόντων κατατάσσονται ως οι κορυφαίοι οδηγοί έρευνας.
Πηγή: Fnb Daily