Η ισπανική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου τροφίμων και προϊόντων υγιεινής αναμένεται να εισέλθει σε φάση ανάκαμψης το 2025, μετά από δύο συνεχόμενα έτη πτώσης, σύμφωνα με την 9η Ετήσια Έκθεση για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο Τροφίμων, που δημοσίευσε η ASEDAS (Ισπανική Ένωση Διανομέων, Αυτοεξυπηρετούμενων Καταστημάτων και Σούπερ Μάρκετ). Οι καταναλωτές που κινούνται μεταξύ των δύο καναλιών αυξάνονται σημαντικά, με το ποσοστό τους να προβλέπεται να ενισχυθεί κατά 7,1 ποσοστιαίες μονάδες. Παράλληλα, το ποσοστό των καθαρά online αγοραστών προβλέπεται να φτάσει το 6%, σημειώνοντας μικρότερη αλλά σταθερή άνοδο.
Οι υβριδικοί καταναλωτές ξοδεύουν περισσότερο
Η κατηγορία των «μικτής χρήσης» καταναλωτών καταγράφει και τις μεγαλύτερες δαπάνες. Το μέσο ετήσιο κόστος ανά νοικοκυριό διαμορφώνεται στα €7.152
-θεαματική αύξηση 51% σε σύγκριση με προηγούμενα έτη. Αντίστοιχα, το κόστος ανά άτομο αγγίζει τα €2.080, αυξημένο κατά 40%.
Τα στοιχεία αυτά υποδεικνύουν πως οι υβριδικοί καταναλωτές δεν επιλέγουν απλώς ευελιξία, αλλά επενδύουν ενεργά σε μια εμπλουτισμένη αγοραστική εμπειρία. Αν και τα φυσικά καταστήματα εξακολουθούν να αποτελούν σημείο αναφοράς για τη σύγκριση τιμών και την άμεση πρόσβαση, παρουσιάζουν μικρότερη αγοραστική ένταση. Η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη μειώθηκε ελαφρώς κατά 1%, στα περίπου €63, υποδηλώνοντας σταθερότητα στη συμπεριφορά των παραδοσιακών καταναλωτών.
Οι βασικοί λόγοι που οδηγούν τους καταναλωτές στο ηλεκτρονικό κανάλι είναι η ευκολία, η εξοικονόμηση χρόνου και η δυνατότητα προγραμματισμού των αγορών. Αυτά τα χαρακτηριστικά αναδεικνύονται ως σημαντικότερα ακόμα και από την τιμή ή γκάμα.
Πηγή: Foodreporter