Αυξημένη αξία πωλήσεων στο πρώτο εξάμηνο 2025, συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024, σημείωσε το τυροκομείο Μπουντούρη με έδρα τα Τρίκαλα. Το επίτευγμα θεωρείται σημαντικό, καθώς στο μεσοδιάστημα υποχώρησε τόσο το κόστος του γάλακτος ανά λίτρο, όσο και η τελική τιμή της φέτας ΠΟΠ στο ράφι.«Ανοίγουμε διαρκώς νέους πελάτες», ο συνιδιοκτήτης του τυροκομείου, Κώστας Μπουντούρης. Μετά την άτυχη συγκυρία της κακοκαιρίας Daniel, για την οποία η εταιρεία έχει καταθέσει φάκελο αποζημιώσεων προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων άνω των 2 εκατ. ευρώ, το Τυροκομείο Μπουντούρη «μέτρησε τις δυνάμεις του» και αποφάσισε τη στρατηγική στροφή προς τις εξαγωγές. Πλέον, εντός Ελλάδας πουλά μόνο συσκευασμένη και χύμα φέτα στα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, στο 10% του τρέχοντος ετήσιου τζίρου. Το 90% του τζίρου, μετά την αλλαγή στρατηγικής αφορά πλέον εξαγωγές.
Ο κ. Μπουντούρης έχει παρατηρήσει σημαντική στροφή της ζήτησης προς τη χύμα φέτα, σε μια προσπάθεια εισαγωγέων, χονδρεμπόρων και λιανεμπόρων, να εξοικονομήσουν κόστος από τα υλικά συσκευασίας, όσο η τιμή της φέτας ανέβαινε
ψηλότερα. Το εξαγωγικό πλάνο του τυροκομείου Μπουντούρη αφορούσε αρχικά συνεργασίες με χονδρεμπόρους που τροφοδοτούσαν μικρή λιανική, food service, ξενοδοχεία και λοιπό κλάδο εστίασης. Στη συνέχεια, ξεκίνησαν, με πρώτη τη Γαλλία, συμφωνίες για φέτα ιδιωτικής ετικέτας με λιανέμπορους. Οι συμφωνίες με τα σούπερ μάρκετ συνεχίστηκαν και στη Γερμανία, όπου πωλείται και επώνυμη φέτα Τρικάλων Μπουντούρη στο χονδρεμπόριο. «Η Γαλλία είναι η μεγαλύτερή μας αγορά και έπεται η Γερμανία. Αμφότερες οι αγορές όμως έχουν πληγεί από οικονομική κρίση των νοικοκυριών, με αποτέλεσμα να γίνονται εσχάτως όλο και μικρότερες παραγγελίες. Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της γερμανικής αγοράς είναι ο τουρκικός πληθυσμός, με τους αντίστοιχους αγοραστές να αποτελούν ακόμη μεγαλύτερο κομμάτι αξίας σε σχέση με εκείνους που αφορούν την αντίστοιχη ελληνική ομογένεια», εξήγησε στο FOODReporter ο κ. Μπουντούρης.
Το Τυροκομείο Μπουντούρη προσπαθεί να ισοσκελίσει τη μειωμένη ζήτηση σε υπό κρίση αγορές, με το «άνοιγμα» νέων: Ο Κώστας Μπουντούρης έχει παρατηρήσει την τάση για βαρελίσια φέτα σε Βέλγιο και Γερμανία, η οποία ενθαρρύνεται και από το μειωμένο της κόστος, αλλά παραπέμπει και σε πιο αγνό προϊόν στο εξωτερικό. Σημαντικό μερίδιο στις εξαγωγές καταλαμβάνουν οι ΗΠΑ, μέσω χονδρεμπόρων, αλλά και η Ολλανδία. Πρόσφατα, όπως αποκάλυψε ο κ. Μπουντούρης, το τυροκομείο με έδρα τα Τρίκαλα «άνοιξε» τις αγορές αραβικών χωρών: Πρώτα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (Ντουμπάι) και έπειτα, Αίγυπτος (Κάιρο).
Σε παρόντα χρόνο, η εταιρεία βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με χονδρεμπόρους στην Ιταλία προς τον κλάδο food service και Ho.Re.Ca. Πρόσφατα, άλλωστε, το Τυροκομείο Μπουντούρη «άνοιξε» και την αγορά της Κύπρου. Στο προσεχές διάστημα, έπεται και το άνοιγμα σε επιλεγμένα σούπερ μάρκετ της Κίνας, με επώνυμο προϊόν φέτας.
ΠΗΓΗ: foodreporter-Κωνσταντίνος Βορίλας
Tυροκομείο Μπουντούρη Τρίκαλα: Στροφή στις εξαγωγές, που έφερε αύξηση τζίρου στο εξάμηνο
Διαβάστε τα νέα μας στις ειδήσεις της Google