Τρίτη, 16 Σεπτεμβρίου, 2025
spot_img
spot_img
spot_img

Πώς κερδίζουν έδαφος παγκοσμίως οι ιδιωτικές ετικέτες


Οι καταναλωτικές συνήθειες στα τρόφιμα αλ-λάζουν, οι ιδιωτικές μάρκες ευνοούνται, ενώ τα επώνυμα brands δίνουν μάχη για να διατηρή-σουν τους πελάτες τους. Από το 2022, η τιμή και η προσιτότητα έχουν ενισχύσει τη ζήτηση για ιδιωτικές ετικέτες, εν μέσω του τρέχοντος κύκλου πληθωρισμού. Μέχρι οι καταναλωτές να αντιληφθούν ουσιαστική μείωση στο κόστος του καλαθιού τους, η προσοχή τους στις τιμές αναμένεται να παραμείνει υψηλή. Τα επώνυμα brands αντιμετωπίζουν σοβαρές προκλήσεις. Η αύξηση των τιμών, υπερβολική σε ορισμένες περιπτώσεις, οδήγησε σε απώλεια όγκων πωλήσεων, διευρύνοντας το χάσμα με τις ιδιωτικές μάρκες. Παράλληλα, η ποιότητα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει βελτιωθεί σημα-ντικά, θέτοντας το ερώτημα γιατί οι καταναλωτές να πληρώνουν περισσότερο για επώνυμα προϊόντα, όταν η ίδια ποιότητα διατίθεται φθηνότερα.

Οι premium ιδιωτικές μάρκες «ανεβαίνουν»
Σημαντικό ρόλο στην άνοδο των ιδιωτικών μαρκών παίζουν οι premium σειρές, που προσφέρουν υψηλή ποιότητα σε χαμηλότερες τιμές από τα επώνυμα προϊόντα. Στην Ευρώπη, η ανάπτυξή τους υπερέβη τα επώνυμα προϊόντα την τελευταία δεκαετία, με πρωτοπόρους discounters όπως Aldi και Lidl, αλλά και την ισπανική Mercadona. Πλέον, οι premium σειρές αποκτούν ξεχωριστή ταυτότητα ενισχύοντας την αναγνωρισιμότητα. Η συνδυαστική προσφορά ποιότητας και προσιτής τιμής επαναπροσδιορίζει τις αγοραστικές συνήθειες. Παράλληλα, οι retailers ενισχύουν τις στρατηγικές marketing, δημιουργώντας αφήγημα γύρω από την αξία, τη βιωσιμότητα και τη διατροφική ισορροπία, το οποίο βρίσκει απήχηση σε νεότερες γενιές καταναλωτών που είναι πιο ευαισθητοποιημένοι σε θέματα κόστους αλλά και περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Η επίδραση των τιμών τροφίμων
Οι υψηλές τιμές των επώνυμων προϊόντων ενισχύουν το συγκριτικό πλεονέκτημα των ιδιωτικών μαρκών, ενώ η επιστροφή σε προ-πληθωριστικά επίπεδα φαίνεται αβέβαιη, ιδιαίτερα υπό την πίεση του επίμονου πληθωρισμού. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι αυξήσεις τιμών που σημειώθηκαν από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία και την ενεργειακή κρίση ώθησαν πολλούς καταναλωτές προς τις ιδιωτικές ετικέτες. Παράλληλα, παρατηρείται αυξημένη ζήτηση για premium προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όπως οι σειρές Tesco Finest και Sainsbury’s Taste the Difference, καθώς οι καταναλωτές επιδιώκουν να αναπαράγουν στο σπίτι την εμπειρία ενός εστιατορίου υψηλής ποιότητας. Τα επώνυμα brands αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη μείωση του χάσματος τιμών και χρειάζονται πολύ περισσότερα από απλές προσφορές ή προωθητικές ενέργειες για να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς τους. Η στρατηγική της «shrinkflation» έχει περιορισμένα αποτελέσματα, ενώ η καινοτομία -σε επίπεδο συστατικών, γεύσεων και συσκευασίας- θεωρείται πλέον απαραίτητη. Οι επιτυχημένες στρατηγικές περιλαμβάνουν στοχευμένη αναδιάρθρωση των brand portfolios, συνεχή καινοτομία και βελτιστοποίηση του κόστους και του περιθωρίου κέρδους. Ταυτόχρονα, οι ιδιωτικές μάρκες οφείλουν να ενσωματωθούν αυθεντικά στην ταυτότητα του λιανοπωλητή, ώστε να εξασφαλιστεί η μακροχρόνια αφοσίωση των καταναλωτών. Επιπλέον, η ενσωμάτωση ψηφιακών εργαλείων, όπως εφαρμογές με προσωποποιημένες προσφορές και loyalty schemes, λειτουργεί ως καταλύτης για την περαιτέρω ενίσχυση της σχέσης με τον πελάτη.

Πηγή: Foodreporter

Διαβάστε τα νέα μας στις ειδήσεις της Google

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ