Πέμπτη, 3 Ιουλίου, 2025
spot_img
spot_img
spot_img

Κίνημα μποϊκοτάζ σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ των Βαλκανίων

spot_img
spot_img


Κατηγορίες για εναρμονισμένες πρακτικές αυξήσεων, που ξεκίνησαν από την Κροατία
Ξεκινώντας από την Κροατία, άρχισε να επεκτείνεται και στα υπόλοιπα βορειότερα Βαλκάνια το κίνημα μποϊκοτάζ σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι οποίες θεωρείται από κινήματα και ενώσεις καταναλωτών ότι «έχουν σχηματίσει καρτέλ που κρατούν ψηλά τις τιμές των προϊόντων». Σύμφωνα με πληροφορίες του Retail Insight Network, σε Σερβία, Σλοβενία, Βοσνία – Ερζεγοβίνη και Βόρεια Μακεδονία, γίνονται ποικίλλες ενέργειες, κυρίως σε αστικά κέντρα, όπου το κόστος ζωής φαίνεται να έχει αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με την περσινή χρονιά. Οι ενέργειες ποικίλλουν από χώρα σε χώρα και από πόλη σε πόλη, ωστόσο, όλες έχουν τον κοι-νό παρονομαστή της αποφυγής συγκεκριμένων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, οι οποίες δομημένα κατηγορούνται ότι «φουσκώνουν τις τιμές τους, πάνω και από το δείκτη του πληθωρισμού», όπως εκείνος «τρέχει» σε κάθε χώρα. Τα συνθήματα αφορούν αφενός «αδικαιολόγητες» και «άδικες» αυξήσεις τιμών, αφετέρου «εναρμονισμένες πρακτικές τιμολογιακής πολιτικής. με τεχνητή διατήρηση των τιμών σε υψηλότερα επίπεδα», μέσω αυξομείωσης της συνολικής διάθεσης αποθεμάτων.

Αυξήσεις σε ψωμί, γάλα, λάδια «ξεχείλισαν το ποτήρι»
Στην Κροατία η οργάνωση των καταναλωτικών ομάδων ξεκίνησε μέσω social media και πλέον, έχει επεκταθεί, πέρα από εναλλακτικά τελικά σημεία πώλησης προϊόντων, σε εναλλακτικά brands για κάθε κατηγορία που είναι ακόμη φθηνότερα, ή σε εναλλακτικά τρόφιμα που θα υποκαταστήσουν έστω και μερικώς την κάθε διατροφική ανάγκη. Στην Κροατία παρατηρείται αύξηση τιμών σε προϊόντα άρτου, γάλακτος και ελαίων μαγειρέματος, παρότι οι διεθνείς τιμές πρώτων υλών που επηρεάζουν την παραγωγή τελικών προϊόντων των παραπάνω κατηγοριών δείχνουν να έχουν αποκλιμακωθεί. Αν και σημειώνεται ότι σε καμία από τις χώρες δεν έχει υπάρξει επίσημος έλεγχος που να επιβεβαιώνει καρτέλ ή άλλες παραβιάσεις νόμων και αγορανομικών διατάξεων, υπάρχουν συχνά δημοσιεύματα στον Τύπο και καταγγελίες από βουλευτές της αντιπολίτευσης που επιζητούν «περισσότερη διαφάνεια στη διαμόρφωση των τιμών». Σε όποιο βαθμό και αν ισχύουν τα παραπάνω, το Retail Insight Network επισημαίνει ότι η καταναλωτική συμπεριφορά έχει αλλάξει στα Βαλκάνια: Έχουν πολλαπλασιαστεί οι καταναλωτές που κάνουν συγκρίσεις τιμών προϊόντων ανά τεμάχιο ανάμεσα σε αλυσίδες, ειδικά για τα αγαθά πρώτης ανάγκης.


Πηγή: FOODReporter

Διαβάστε τα νέα μας στις ειδήσεις της Google

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ