Ως μία από τις πιο δύσκολες σεζόν διαμορφώνεται η σεζόν του 2025 για το αβοκάντο στην Κολομβία. Οι παραγωγοί αντιμετωπίζουν ένα περιβάλλον υπερπροσφοράς, κατακόρυφη πτώση τιμών, προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και αντίξοες καιρικές συνθήκες που δυσχεραίνουν τη διάθεση του προϊόντος στις διεθνείς αγορές. Η κατάσταση γίνεται όλο και πιο έντονη από τη στροφή των Αμερικανών πελατών προς το φθηνότερο περουβιανό αβοκάντο.
Παράλληλα, η υπερπροσφορά στην αγορά έχει οδηγήσει σε μειώσεις παραγγελιών και καθυστερήσεις στις αποστολές, προκαλώντας συσσωρεύσεις αποθεμάτων και δυσχεραίνοντας την προγραμματισμένη ροή των εξαγωγών. Στα προβλήματα έρχονται να προστεθούν και οι έντονες βροχοπτώσεις στην Κολομβία, οι οποίες επιβραδύνουν τη συγκομιδή και επιδεινώνουν τις ήδη προβληματικές οδικές υποδομές, καθυστερώντας τις αφίξεις στα λιμάνια. Η περιορισμένη διαθεσιμότητα κοντέινερ ελεγχόμενης ατμόσφαιρας αποτελεί επίσης ένα κρίσιμο εμπόδιο, παρά τη βελτίωση στην τήρηση χρονοδιαγραμμάτων από τις ναυτιλιακές εταιρείες. Η Coltrópicos προσαρμόζει τη στρατηγική της, εστιάζοντας στην εξαγωγή μικρότερων καρπών προς την Ευρώπη, όπου παρατηρείται έλλειψη αυτής της διαλογής. Παρά τις αρχικές εκτιμήσεις για έξι κοντέινερ εβδομαδιαίως (κυρίως προς ΗΠΑ), η εταιρεία καταφέρνει να εξάγει μόλις ένα ή δύο, ανάλογα με τη ζήτηση.
Παράλληλα, στρέφεται σε εναλλακτικές αγορές όπως ο Καναδάς, η Κεντρική Αμερική, η Χιλή, η Μέση Ανατολή και η Ασία. Ωστόσο, οι μεγάλοι χρόνοι θαλάσσιας μεταφοράς καθιστούν δυσχερή την παράδοση φρέ-σκων προϊόντων, με αποτέλεσμα η εταιρεία να εξετάζει τη χρήση αερομεταφοράς, παρά το υψηλότερο κόστος. Ως στρατηγική απάντηση στις προκλήσεις της νωπής αγοράς, η εταιρεία προχωρά και σε καθετοποίηση: τον Σεπτέμβριο πρόκειται να εγκαινιάσει νέο εργοστάσιο για την παραγωγή κατεψυγμένου πολτού αβοκάντο.
Το εργοστάσιο θα αξιοποιεί φρούτα που δεν πληρούν τα αισθητικά πρότυπα της αγοράς νωπού προϊόντος, εξυπηρετώντας έτσι αγορές που δεν μπορούν να υποστηρίξουν φρέσκες αποστολές.
Πηγή: Foodreporter