Την Τρίτη, 3 Μαΐ 2022 αρχίζει το υβριδικό σεμινάριο «Smart 4 fooD» στο Innovathens που αφορά τα προϊόντα «boutique» και τις σύγχρονες τάσεις που μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά την ανταγωνιστικότητα των θησαυρών της ελληνικής γης.
Το σεμινάριο «Smart 4 fooD» θα υλοποιηθεί σε ένδεκα (11) εργαστήρια από 17.00 έως 21.00 κάθε Τρίτη 3/5/2022, 10/5/2022, 17/5/2022, 24/5/2022, 31/5/2022, και την Τετάρτη 1/6/2022, Παρασκευή 3/6/2022, Δευτέρα 6/6/2022, Τρίτη 7/6/2022 & Πέμπτη 9/6/2022.
Το Σεμινάριο σχεδιάσθηκε πάνω στην προσέγγιση των προϊόντων «boutique» της Γιολάντας Τότσιου (PhD, Innovation & Quality Consultant) και η ετοιμασία του προγράμματος έγινε σε συνεργασία με τον Αντώνη Οικονόμου (Project Manager Innovathens) και τον Γεράσιμο Τζαμαρέλο (Educational Manager Innovathens).
Το διαρκείας 44 ωρών (11 ημέρες, 17.00-21.00) εκπαιδευτικό σεμινάριο-εργαστήριο περιλαμβάνει (1) Έρευνα & Τεχνολογία (Νέες τεχνολογίες και Ανθρώπινο δυναμικό), (2) Προδιαγραφές Ποιότητας (Υγιεινή & Διασφάλιση Ποιότητας,Premium Quality), (3) Πιστοποίηση και (4) Σύνδεση με τοπικά χαρακτηριστικά (Ταυτότητα, Διαχρονικότητα, «Μύθος» προϊόντος). Επίσης Logistics & Marketing των προϊόντων boutique και Management & monitoring επιχειρήσεων προϊόντων boutique.
Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να προσεγγίσουν πρακτικές οριζόντιας διασύνδεσης ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ αγροτικής παραγωγής και ΤΟΠΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ (γαστρονομίας) με τον ΤΟΥΡΙΣΜΟ, με ενδεικτικές δράσεις όπως: Παλέτα τοπικών τυριών, Μεζές για ούζο- τσίπουρο, Ελληνικό πρωινό, Σύνθετα φαγητά και συνταγές τοπικής γαστρονομίας, Μοναστηριακή διατροφή, Οινοτουρισμός, Γαστρονομία ποιότητας, Γαστρονομικός τουρισμός, Τοπογνωσία, Πατριδογνωσία τροφίμων, Οικοτεχνία & Αγροτουρισμό.
Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί με ένα Workshop, στο οποίο οι συμμετέχοντες θα χωριστούν σε ομάδες 3-4 ατόμων και θα σχεδιάσουν το φάκελο για κάποιο προϊόν, παραδοσιακό ή premium quality, θα τονίσουν την ανάδειξη της σημασίας του «branding» ή θα καταθέσουν κάποια ιδέα για τη σύνδεση της τοπικής αγροτικής παραγωγής, με τον τουρισμό και τον πολιτισμό.
Το σεμινάριο θα διεξαχθεί με φυσική παρουσία αλλά και μέσω zoom. Για συμμετοχή μέσω zoom, πρέπει να επικοινωνήσετε στο [email protected].
Το κόστος συμμετοχής είναι: Early Bird €390 έως 22/4/2022, κανονικό Booking €450 & για Μέλη Innovathens €250.
Το σεμινάριο σχεδιάσθηκε πάνω στην προσέγγιση των προϊόντων «boutique» της Δρ Γιολάντας Τότσιου και η ετοιμασία του προγράμματος έγινε σε συνεργασία με τον κ Αντώνη Οικονόμου (Innovathens) και τον κ Γεράσιμο Τζαμαρέλο (Innovathens).
Μερικοί από τους διακεκριμένους εισηγητές και εισηγήτριες του σεμιναρίου «Smart 4 fooD», 17.00-21.00, 3 Μαΐ 2022 έως 9 Ιουν 2022 είναι:
- Η Καθ Κωνσταντίνα Τζια (ΕΜΠ), η Αν Καθ Μαρία Δημοπούλου, (Πανεπιστήμιο Δυτ. Αττικής, ο Δρ Γεράσιμος Τζαμαρέλος & η Δρ Γιολάντα Τότσιου, για το πεδίο των νέων τεχνολογιών και των νέων τάσεων της τεχνολογίας τροφίμων
- Ο ομ. καθ Αθανάσιος Τσαυτάρης (π Υπουργός ΑΑΤ) για τις τελευταίες τάσεις της γονιδιωματικής και μεταγονιδιωματικής και τη σύνδεση τους με την ποιότητα και ασφάλεια τροφίμων.
- Η ομ. καθ Όλγα Ιακωβίδου (ΑΠΘ) & η κα Χλόη Χατζηβαρύτη, για την αλυσίδα «Από τη θεωρία στην πράξη» του Οινοτουρισμου
- Η κα Μαριτάνα Αλακιώτου – Ανθοπούλου (Επιμελητήριο, Aegean Cuisine), ο κ. Ξενοφών Κάππας (Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη), η κα Κάρμεν Κωσταντακοπούλου (Costa Navarino) και η Δρ Γιολάντα Τότσιου για την σύνδεση της πρωτογενούς παραγωγής και της γαστρονομίας με τον τουρισμό και τον πολιτισμό.
- Η Δρ Αικατερίνη Πολυμέρου – Καμηλάκη (τ. Κέντρο Λαογραφίας) για την παράδοση και τη διαχρονικότητα των προϊόντων αγροδιατροφής στον κύκλο του χρόνου.
- Η Δρ Γιολάντα Τότσιου για προδιαγραφές υψηλής ποιότητας και σύνδεσης με την παράδοση, για προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας/premium quality διεθνώς καθώς και ειδικά θέματα για ελληνικά προϊόντα ποιότητας.
- Η κα Μαίρη Σπέντζου (IRCA, ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ) για τα Εθνικά Σχήματα Πιστοποίησης.
- Ο Δρ. Γεράσιμος Τζαμαρέλος για τις επιχειρηματικές όψεις των προϊόντων “boutique” – Management, Logistics & Marketing και Branding.
- Η Τέχνη και η Γεύση προσθέτουν τις τελικές πινελιές στην προσέγγιση των προϊόντων «boutique»:
- Ο κ Αντώνης Οικονόμου (Innovathens) για την επίδραση της τέχνης στα προϊόντα αγροδιατροφής και
- Η κα. Θάλεια Τσιχλάκη (Olive και FnL Guide) για την «Τέχνη του ουρανίσκου».
Η Ελλάδα είναι τρίτη παγκοσμίως σε βιοποικιλότητα χώρα, με 6.300 φυτά, από τα οποία τα 1470 αυτοφυή ενδημικά (ενδεικτικά η διπλανή Βουλγαρία έχει 125, η Αλβανία έχει 26 και η Γερμανία 15 συνολικά ενδημικά αυτοφυή!)
Η Ελλάδα είναι ο δεύτερος ζωντανός πολιτισμός, με πρώτη την Κίνα. Οι Έλληνες με τα ίδια γράμματα, με τις ίδιες λέξεις με τις ίδιες προτάσεις εννοούν περίπου τα ίδια νοήματα για 3.500 χρόνια συνεχώς. Υπήρξαν και άλλοι πολιτισμοί αλλά τώρα πλέον είναι νεκροί πολιτισμοί (Ασύριοι, Ινκας, Αιγύπτιοι κλπ)
Η Ελλάδα είναι ένας βράχος ριγμένος στην θάλασσα με το 76% του εδάφους της πάνω από 600μ υψόμετρο, και ταυτόχρονα 15.500 χιλιόμετρα ακτογραμμής, που δίνει εξαιρετικά μικροκλίματα και ιδιαιτερότητες.
Στην νέα εποχή της meta covid-19 ομογενοποιημένης προβληματικής παγκοσμιοποίησης η τοπικοποίηση-τοπικότητα-locality είναι απαίτηση επιβίωσης αλλά και αειφορίας (βιωσιμότητας) η ικανότητα συνδυασμού της παραγωγής από αυτοφυή ή αυτόχθονα, της τοπικής παραγωγής, της τοπικής επεξεργασίας με βάση τον τοπικό πολιτισμό (γαστρονομία, συνταγές), της Τοπικής Εφοδιαστικής Αλυσίδας και της τοπικής κατανάλωσης είναι μια απαίτηση.
Σε αυτήν την απαίτηση απαντά επαρκώς το υβριδικό σεμινάριο «Smart 4 fooD» στο Innovathens που αφορά τα προϊόντα «boutique» και τις σύγχρονες τάσεις που μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά την ανταγωνιστικότητα των θησαυρών της ελληνικής γης. Από την Τρίτη, 3 Μαΐ 2022 έως την 9 Ιουν 2022, στις 17.00-21.00 στο Innovathens, [email protected]. Για την καταγραφή, Δημήτριος Μιχαηλίδης