Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου, 2024
spot_img
spot_img
spot_img

“Έφυγε” από την ζωή ο Βασίλης Κουρτάκης

spot_img

Το θάνατο του Βασίλη Κουρτάκη, προέδρου της εταιρίας «Ελληνικά Κελλάρια Οίνων» ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου.

Με μεγάλη θλίψη, ο Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου πληροφορήθηκε ότι από την Κυριακή τα ξημερώματα ο Βασίλης Κουρτάκης δεν είναι πια μαζί μας.

Κορυφαία και πολυσχιδής προσωπικότητα του Ελληνικού Κρασιού, ο εκλιπών συνέβαλε καθοριστικά να ανοίξει ο δρόμος του εμφιαλωμένου κρασιού στην Ελλάδα την δεκαετία του ’60, γυρνώντας από την Γαλλία με σπουδές οινολογίας και αναλαμβάνοντας την οικογενειακή οινοποιία της Αττικής, η οποία εξελίχθηκε σήμερα ως «Ελληνικά Κελλάρια Οίνων» σε μια από τις μεγαλύτερες οινοποιίες της χώρας μας.

Ευφυής και δημιουργικός, με βαθιά γνώση της γεωγραφίας του ελληνικού αλλά και του παγκόσμιου αμπελώνα, υπήρξε από τους βασικούς θεμελιωτές του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου, πρόεδρός του επί δώδεκα έτη, επίτιμος στη συνέχεια. Με όπλο την κατάρτισή του ως προς την οινική νομοθεσία, πρωταγωνίστησε στη θεσμική θωράκιση του ελληνικού κρασιού και εξόπλισε τον Σύνδεσμο με οργανωτικές δομές που έφεραν σπουδαία αποτελέσματα και ανέδειξαν νέα στελέχη. Ταυτόχρονα συμμετείχε στο ιδρυτικό Διοικητικό Συμβούλιο της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (Ε.Δ.Ο.Α.Ο.).

Επιπλέον, η συνεχής παρακολούθηση εκ μέρους του των τεκταινόμενων στο ευρωπαϊκό οινικό γίγνεσθαι τον οδήγησε να συμβάλει αποφασιστικά στην ίδρυση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Επιχειρήσεων του Κρασιού (C.E.E.V.), οργάνωσης με μεγάλο κύρος και, ως εκ τούτου, βασικού συνομιλητή των θεσμών της Ε.Ε. Διετέλεσε μάλιστα πρόεδρος της C.E.E.V. επί οκτώ έτη, πριν ανακηρυχθεί σε επίτιμο πρόεδρό της.

Ο Βασίλης Κουρτάκης αφιέρωσε στο ελληνικό Κρασί απεριόριστο χρόνο εργασίας, επικοινωνίας με ανθρώπους του χώρου, με συνεχή ταξίδια στο εσωτερικό και την Ευρώπη.

Ο Σύνδεσμος εκφράζει τα ειλικρινή συλλυπητήριά του προς τους οικείους ενός ανθρώπου που συνέβαλε καθοριστικά στην εξέλιξη τόσο του ελληνικού κρασιού όσο και της εθνικής αλλά και ευρωπαϊκής θεσμικής υπόστασης του οινικού κλάδου.

Δείτε μια παλιά διαφήμιση της γνωστής ρετσίνας:

Φήμες για Covid-19:

Σύμφωνα με πληροφορίες κάποιων μμε (kourdistoportocali.com), τόσο ο ίδιος όσο και η σύζυγός του μολύνθηκαν από covid-19 στο ιδιωτικό κέντρο που νοσηλεύονταν, ενώ ήταν πλήρως εμβολιασμένοι. Στη συνέχεια, ο επιχειρηματίας μεταφέρθηκε στο Σισμανόγλειο καθώς τα ιδιωτικά νοσοκομεία δεν νοσηλεύουν ασθενείς με κορωνοϊό. Απεβίωσε τα ξημερώματα της Κυριακής.

Ποιος ήταν ο Β.Κουρτάκης:

O Βασίλης Κουρτάκης, κορυφαία και πολυσχιδής προσωπικότητα του ελληνικού κρασιού, ενώ το όνομά του ήταν συνώνυμο με τη ρετσίνα. Ο Βασίλης Κουρτάκης αφιέρωσε στο ελληνικό κρασί απεριόριστο χρόνο εργασίας και επικοινωνίας με ανθρώπους του χώρου με συνεχή ταξίδια στο εσωτερικό και την Ευρώπη.
Η ιστορία: Το 1895 ο Βασίλης Κουρτάκης (1865-1946) ίδρυσε την προσωπική εταιρεία του στην οδό Κολοκοτρώνη στο κέντρο της Αθήνας. Το 1905 ξεκίνησε τις οινοπαραγωγικές του δραστηριότητες στο Μαρκόπουλο Μεσογείων. Ο γιος του ιδρυτή, ο Δημήτρης Κουρτάκης (1908-2005), άρχισε την εμπορία των εμφιαλωμένων κρασιών της εταιρείας και επέκτεινε τη διανομή τους σε ολόκληρη την Ελλάδα. Σήμερα, περισσότερο από έναν αιώνα μετά την ίδρυσή της, η εταιρεία ανήκει εξ ολοκλήρου και διοικείται από την οικογένεια Κουρτάκη, η οποία έχει παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στη σύγχρονη
ιστορία του ελληνικού κρασιού. Η τρίτη γενιά εκπροσωπήθηκε από τον εγγονό
του ιδρυτή, τον Βασίλη Κουρτάκη, μια και υπό τη διεύθυνσή του εξελίχθηκε σε μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις παραγωγής και εμφιάλωσης οίνων στην Ελλάδα. Το 1992 ξεκίνησε μια πρωτοποριακή συνεργασία με τον Γιάννη Καλλιγά, η οποία εξελίχθηκε στην πλήρη ιδιοκτησία των σημάτων Καλλιγά. Το 2000 η εταιρεία άλλαξε επωνυμία σε Ελληνικά Κελλάρια Οίνων ΑΕ. Το 2004 προέβη στην εμπορική σύμπραξη με τον οινοποιό Άγγελο Ρούβαλη και απέκτησε το 50% της εταιρείας Οινοφόρος ΑΕ. Πλέον η εταιρεία αποτελείται από τρεις διοικητικές υποδιαιρέσεις: Κουρτάκη, Καλλιγά, Οινοφόρος. H ετήσια παραγωγή της Ελληνικά Κελλάρια Οίνων είναι γύρω στις 30.000.000 φιάλες, με περίπου το 50% του όγκου να εξάγεται. Η εταιρεία είναι πάντα πρωτοπόρος στην εφαρμογή νέων μεθόδων και επενδύει στην τελευταία τεχνολογία με καθοδηγητικό στόχο τη συνεχή βελτίωση των παραγόμενων οίνων. Η εξέλιξη της εταιρείας αντικατοπτρίζει τις αλλαγές που έλαβαν χώρα στην παραγωγή οίνου στην Ελλάδα.

Διαβάστε τα νέα μας στις ειδήσεις της Google

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ