Με βασικό άξονα τα τρόφιμα και το γιορτινό τραπέζι, η ακρίβεια αναδεικνύεται και φέτος σε καθοριστικό παράγοντα για τις χριστουγεννιάτικες αγορές των Ελλήνων καταναλωτών. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Klarna, το 95,1% των Ελλήνων δηλώνει ότι οι αυξημένες τιμές θα επηρεάσουν άμεσα τις αγοραστικές του αποφάσεις την εορταστική περίοδο, με την πίεση να είναι εντονότερη στα είδη πρώτης ανάγκης και στο καλάθι των τροφίμων.
Το 23% οργανώνει το γιορτινό μενού για να αποφύγει τη σπατάλη τροφίμων
Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2025 σε συνεργασία με την Appinio σε δείγμα 1.000 καταναλωτών ηλικίας 18-77 ετών, δείχνει ότι το 46,9% στρέφεται συστηματικά σε πιο οικονομικά προϊόντα, ενώ το 37,9% περιορίζει τις δαπάνες σε μη απαραίτητα είδη. Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι το 23% οργανώνει πιο προσεκτικά το χριστουγεννιάτικο μενού, με στόχο τον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων, αναδεικνύοντας την αυξημένη ευαισθητοποίηση γύρω από το κόστος της διατροφής. Παράλληλα, πάνω από τους μισούς καταναλωτές δηλώνουν ότι έχουν θέσει συγκεκριμένο προϋπολογισμό για τις γιορτινές αγορές, με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση δαπανών να κινείται στο εύρος των €101-€250. Σε αυτό το περιβάλλον, ενισχύεται τόσο η online αγορά, όσο και η αξιοποίηση «έξυπνων» λύσεων, με περισσότερο από το 27% να έχει χρησιμοποιήσει υπηρεσίες Buy Now, Pay Later για αγορές δώρων
Η ακρίβεια διαμορφώνει την αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 95,1% των συμμετεχόντων δηλώνουν ότι η αύξηση των τιμών επηρεάζει τον τρόπο που σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν τις φετινές εορταστικές αγορές τους. Αναλυτικά:
– Το 46,9% θα αναζητήσει πιο οικονομικά προϊόντα
– Το 37,9% θα περιορίσει τις δαπάνες σε μη απαραίτητα είδη
– Το 31,3% θα αγοράσει μόνο εφόσον υπάρχει προσφορά
– Το 23% θα οργανώσει καλύτερα το γιορτινό μενού για να αποφύγει τη σπατάλη τροφίμων
– Το 21% σκοπεύει να αγοράσει λιγότερα δώρα
Η τάση για δαπάνες στις χριστουγεννιάτικες αγορές
Η πλειονότητα των καταναλωτών (50,7%) έχει θέσει φέτος συγκεκριμένο προϋπολογισμό τις χριστουγεννιάτικες αγορές, γεγονός που υποδηλώνει αυξημένη ανάγκη για έλεγχο των εξόδων και αποφυγή υπερβάσεων. Συγκεκριμένα:
– Το 6,9% σκοπεύει να ξοδέψει από 1€ έως 50€ και το 20,9% προγραμματίζει δαπάνες μεταξύ 51€ και 100€.
– Το μεγαλύτερο ποσοστό, που φτάνει το 39,1%, διαθέτει προϋπολογισμό από 101€ έως 250€, ενώ το 20,1% σχεδιάζει να ξοδέψει από 251€ έως 500€.
– Ένα 7,7% στοχεύει σε δαπάνες από 501€ έως 1.000€, ενώ το 1,6% των καταναλωτών αναφέρει ότι θα ξοδέψει από 1.001€ έως 2.000€.
Παράλληλα, οι άνδρες φαίνεται να προγραμματίζουν υψηλότερες δαπάνες για χριστουγεννιάτικα δώρα, καθώς υπερτερούν στις κατηγορίες 251€–2.000€, ενώ οι γυναίκες συγκεντρώνουν υψηλότερα ποσοστά στο εύρος 1€–250€.
Πηγή: insider.gr













