Οι αγορές εκτός Ελλάδας πρέπει να αντιμετωπίζονται με τη λογική της εσωτερικής
αγοράς πρέπει να αντιμετωπίζονται με τη λογική της εσωτερικής αγοράς, ανέφερε ο Πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, στο πλαίσιο του εργαστηρίου “Εμπόδια Εισόδου σε Νέες Αγορές: η περίπτωση του κλάδου των Τροφίμων”, που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος.
“Οι εξαγωγές είναι καλύτερες, όσο δεν τις νιώθουμε ως εξαγωγές, αλλά ως πωλήσεις, όπως στο εσωτερικό”, τόνισε μεταφέροντας την εμπειρία του από τις αγορές εκτός Ελλάδος.
Στο εργαστήριο αναδείχθηκαν οι παράγοντες επιτυχημένης διείσδυσης σε νέες αγορές, με πιο σημαντικούς:
- την αυθεντικότητα των προϊόντων
- τη διαφοροποίηση από τα προϊόντα που ήδη βρίσκονται στις αγορές
- το brand name της χώρας
- την επιλογή τρόπου διείσδυσης σε μια νέα αγορά
Τέλος, ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, CEO της ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ και μέλος του ΔΣ του ΣΕΒ, και
ο Δημήτρης Καραβασίλης, Founder & CEO της DK Consultants Group, παραδέχθηκαν ότι το μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό περιβάλλον διαταράσσει τις εξαγωγές και την εφοδιαστική αλυσίδα. Ωστόσο, όπως παρατήρησε ο κ. Παντελιάδης, πάντοτε θα υπάρχουν ευκαιρίες, ειδικά για προϊόντα, όπως τα τρόφιμα.