Τετάρτη, 24 Δεκεμβρίου, 2025
spot_img
spot_img
spot_img

H ελληνική σταφίδα “κατακτά” τις αραβικές αγορές

spot_img
spot_img


Την παλέτα των εξαγωγικών της προορισμών ανοίγει τα τελευταία χρόνια η κορινθιακή σταφίδα, επιδεικνύοντας μια αξιοση-μείωτη δυναμική σε αγορές όπως αυτή της
Ινδίας ή των αραβικών χωρών.
Ειδικά στην περίπτωση της Ινδίας τα στοιχείατου τελευταίου report του ελληνικού γραφεί-
ου ΟΕΥ στο Δελχί είναι χαρακτηριστικά, καθώς αποτυπώνουν μια αύξηση άνω του 85% στιςεξαγωγές κορινθιακές σταφίδας για το οικονομικό έτος 2024-2025.


Όπως λέει ο Πρόεδρος της Παναιγειάλειου Ενώσης Συνεταιρισμών καιεπικεφαλής της Διεπαγγελματικής Κορινθιακής Σταφίδας, Θανάσης Σωτηρόπουλος, η εξέλιξη αυτή είναι το επιστέγασμα μιας προ-σπάθειας που ξεκίνησε πριν από μια δεκαετία περίπου με μπροστάρη τη συνεταιριστική οργάνωση.
“Ξεκινήσαμε να το παλεύουμε πριν από μιαδεκαετία περίπου και συνεχίζουμε, με συνεχείς επαφές και συμμετοχές σε διεθνείςεκθέσεις. Σήμερα πράγματι η Ινδία είναι για τη σταφίδα η αγορά με τον υψηλότερο ρυθμό μεταξύ των αναπτυσσόμενων”, αναφέρει χαρακτηριστικά.
“Άλλωστε, μιλάμε για μια χώρα ο πληθυσμόςτης οποίας πλέον ξεπερνάει και αυτόν της Κίνας και μέσα σε αυτόν υπάρχει μια κατηγορίαανθρώπων που έχουν την οικονομική άνεση
να απολαύσουν την ποιότητας της κορινθι-ακής σταφίδας”, προσθέτει, παραδεχόμενος
ότι δεν είναι ένα προϊόν που απευθύνεται σεόλους καθώς η απόσταση αυξάνει σημαντικά το κόστος ενώ και οι ποσότητες λόγω καιτης μειωμένης τα τελευταία χρόνια παραγωγής- είναι μικρές. Σύμφωνα με τον κ. Σωτηρόπουλο, οι προσπάθειες της Ένωσης άνοιξαν μια πόρτα, την οποία έχουν καταφέρει να αξιοποιήσουν και άλλες ελληνικές επιχειρήσεις, “αρκεί να χαρακτηρίζονται από αξιοπιστία και προσοχή στην ποιότητα”.

Κάτι που επιβεβαιώνει ο Τάκης Παπαβασιλείου, Διευθύνων Σύμβουλος της Melissagρο, εταιρείας που δραστηριοποιεί-ται στο εμπόριο σταφίδας, προσθέτοντας ότι η προτίμηση των Ινδών για τα μικρότερα με-γέθη είναι ούτως ή άλλως πολύ δύσκολο να
καλυφθεί από έναν και μόνο παίκτη: “Θέλουντην ψιλή σταφίδα, όχι τη μεσαία, οπότε αναγκαστικά έπρεπε να στραφούν και σε άλλες επιχειρήσεις”.
Ο ίδιος σημειώνει ότι σημαντικό ρόλο έχειπαίξει και το γεγονός ότι Ελλάδα και Ινδία
έχουν έρθει πλέον πιο κοντά, μετά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού της Ινδίας στην
Αθήνα το 2023 και την αναβάθμιση της σχέσης των δύο χωρών σε ‘Στρατηγική Εταιρι-κή Σχέση’.
Σύμφωνα με τον κ. Παπαβασιλείου, μιαακόμα περιοχή όπου οι εξαγωγές της σταφίδας αρχίζουν να αποκτούν ένα αξιόλογοmomentum είναι η Μέση Ανατολή και δη η
Σαουδική Αραβία, το Ντουμπάι κ.α.Σε κάθε περίπτωση, όπως σημειώνει ο κ.
Σωτηρόπουλος, οι εξαγωγές σταφίδας αφορούν τυποποιημένο προϊόν είτε προορίζονται
για το ράφι (με την Παναιγειάλειο μάλιστα ναδιαθέτει πλέον και ατομική συσκευασία),
είτε για τους επαγγελματίες και τη βιομηχα-νία (σφραγισμένο χαρτοκιβώτιο).

Όπως ο ίδιος σπεύδει πάντως να τονίσει, η απουσία στήριξης από την πολιτεία που είχε
ως συνέπεια πολλοί παραγωγοί να εγκατα-λείψουν την καλλιέργεια και οι αντίξοες καιρικές συνθήκες έχουν καθηλώσει την παρα-γωγή που και φέτος αναμένεται να κυμανθεί
μεταξύ 12-15 χιλ. τόνων.
Η ποιότητα ωστόσο είναι σε υψηλό επίπεδογεγονός που, σε συνδυασμό με την υψηλή
ζήτηση, έδωσαν στην Παναιγειάλειο τη δυνατότητα να δώσει στους παραγωγούς ικανο-
ποιητικές τιμές που, ενδεικτικά, για την ΠΟΠ Βοστίτσα ανήλθαν σε €2,80 (μακιναρισμένη)
και €2,70 (μη μακιναρισμένη) το κιλό. Αξίζεινα σημειωθεί ότι σχεδόν το 95% της εγχώ-
ριας παραγωγής μαύρης σταφίδας εξάγεται

Πηγή: Γ.Τσατσάκης-Fnb Daily

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ