Γιαούρτι: Οι σύγχρονες καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων διευρύνουν την κατανάλωση Τη σταθερή αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης γιαουρτιού από το κανάλι των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα παρατηρούν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. «Η ελληνική αγορά γιαουρτιού απέχει ακόμη από την ωριμότητα, σε σχέση με την τρέχουσα ευρωπαϊκή ή τη συνολική παγκόσμια. Οι Έλληνες έχουν ακόμη χώρο
για να προσθέσουν περισσότερο γιαούρτι στην καθημερινή διατροφή τους. Στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι έχουν προσθέσει συχνότερα γιαούρτι στο πρωινό τους, αλλά το αντιμετωπίζουν πλέον και ως σνακ κατά τη διάρκεια της ημέρας», υποστήριξε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Numil Hellas, Σίμος Λουλούμαρης, στο περιθώριο της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας για το 2023 και τη δημοσιοποίηση των αντίστοιχων επιδόσεων του 2024 στο οκτάμηνο. Η κατηγορία των γαλακτοκομικών, συμπεριλαμβανόμενη στα προϊόντα πρώτης ανάγκης που υπόκεινται σε «κλείδωμα» μεικτού περιθωρίου κέρδους για τις αλυσίδες βάσει της σχετικής διάταξης, εμφανίζει αποπληθωρισμό κατά τους τελευταίους μήνες, καθώς η αύξηση του ανταγωνισμού έχει επιφέρει εντονότερες προωθητικές ενέργειες. Η αυξημένη ζήτηση για ελληνικό γιαούρτι επιβεβαιώνεται και από τη Δωδώνη ΑΕ. «Η κατά κεφαλήν κατανάλωση γιαουρτιού παρουσιάζει σταθερή αύξηση τα τελευταία χρόνια, μέσα από την αναζήτηση για αγνά, παραδοσιακά προϊόντα που συνδυάζουν γεύση και ποιότητα. Οι καταναλωτές αναγνωρίζουν τη διατροφική του αξία και το εντάσσουν όλο και περισσότερο στην καθημερινότητά τους», δήλωσε ο διευθυντής πωλήσεων της εταιρείας, Νίκος Τρεβλός.
Το γιαούρτι ως σνακ
Οι συγκυρίες κατανάλωσης γιαουρτιού έχουν αυξηθεί: «Η κατανάλωση δεν περιορίζεται πλέον στο παραδοσιακό πρωινό, αλλά καταναλώνεται σε διάφορες στιγμές της καθημερινότητας, ως σνακ καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, μετά την άσκηση, ως ελαφρύ γεύμα στο γραφείο ή στο σπίτι. Η ευελιξία του ως προϊόν, η πλούσια θρεπτική του αξία και η δυνατότητα συνδυασμού του με φρούτα, δημητριακά ή ξηρούς καρπούς το καθιστούν ιδανικό για κάθε στιγμή της ημέρας», συμπλήρωσε ο κ. Τρεβλός. Σύμφωνα με τον κ. Τρεβλό, εξάλλου, «αυξημένη ζήτηση παρατηρείται σε κατηγορίες υγείας και ευεξίας, όπως το στραγγιστό γιαούρτι και τα προϊόντα με χαμηλά λιπαρά ή εμπλουτισμένα με πρωτεΐνη». Στο γιαούρτι, παρατηρείται μετατόπιση σημείων τελικής πώλησης, από τη μικρή λιανική προς τα σούπερ μάρκετ, επειδή οι καταναλωτές επιδίδονται σε «κυνήγι» προσφορών. Στην ενημέρωση θεσμικών επενδυτών της Κρι Κρι για το πρώτο εξάμηνο 2024, ο οικονομικός διευθυντής Κωνσταντίνος Σαρμαδάκης, εξήγησε ότι ενισχύθηκε -μεταξύ φετινού Ιανουαρίου και Ιουνίου- ο όγκος πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο κατά 4,8% και αυτό οδήγησε σε μικρή κάμψη μεριδίων για τις branded σειρές γιαουρτιών της εταιρείας.
Πηγή: Foodreporter