Προς νέο ιστορικό ρεκόρ τζίρου οδεύει φέτος ο ΑΣΕΠΟΠ Βελβεντού, έχοντας διευρύνει τη λίστα των συνεργατών αλλά και την γκάμα των προϊόντων που εμπορεύεται.
Όπως ανέφερε ο Γενικός Διευθυντής της συνεταιριστικής οργάνωσης, το 2024 ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα €16,5 εκατ. και το 2025 αναμένεται να ξεπεράσει τα €23 εκατ. Μάλιστα, ο ίδιος εξέφρασε την εκτίμηση ότι, με αυτούς τους ρυθμούς, είναι πολύ πιθανό ο στόχος των €30 εκατ. που είχε θέσει ο συνεταιρισμός μέχρι το 2030 να έλθει πιο μπροστά, με ανοιχτό το ενδεχόμενο να επιτευχθεί το 2026.
Σημαντική συμβολή στην ανάπτυξη του ΑΣΕΠΟΠ Βελβεντού έχει διαδραματίσει το υποκατάστημα στη Λαχαναγορά Θεσσαλονίκης που ξεκίνησε να λειτουργεί τον Αύγουστο του 2024 και μέσα σε ένα χρόνο κατάφερε να ξεπεράσει σε τζίρο τα €5 εκατ., απευθυνόμενο
κατά κύριο λόγο στις αγορές των Βαλκανίων.”Η αλήθεια είναι ότι κι εμείς δεν μπορούσαμε
να προβλέψουμε αυτή τη δυναμική”, σημείωσε χαρακτηριστικά.
Συνεισφορά είχε επίσης και ο εμπλουτισμός του προϊόντικού χαρτοφυλακίου καθώς, μετά
τα μήλα Kiku, την αντιπροσώπευση των οποίων στην Ελλάδα έχει από το 2018, ο συνεταιρισμός ήρθε πέρυσι σε συμφωνία με την EFC για την αποκλειστική αντιπροσώπευση των Kanzi που, αν και όχι ιδιαιτέρως γνωστά στην Ελλάδα μέχρι στιγμής, είναι – σύμφωνα με τον κ. Μπαλάνη – το δεύτερο μεγαλύτερο brand μήλου παγκοσμίως μετά τα Pink Lady.
Μερίδιο στην ανάπτυξη του ΑΣΕΠΟΠ Βελβεντού είχε και η πορεία του Velvita Gold, του brand ροδάκινου και νεκταρινιού που λάνσαρε το 2024 και το οποίο απαρτίζεται από 13 ποικιλίες που εξασφαλίζουν συνέχεια και σταθερότητα, σε συγκεκριμένα πολύ υψηλά ποιοτικά και γευστικά χαρακτηριστικά. Απαντώντας, δε, σε σχετική ερώτηση , o κ. Μπαλάνης δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο στην οικογένεια των Velvita Gold να ενταχθούν μερικές ακόμα νέες ποικιλίες, εφόσον πληρούν τις εν λόγω ποιοτικές προδιαγραφές. Φυσικά ένα μέρος από τηναύξηση του τζίρου προέρχεται και από την αύξηση των τιμών.
Ο συνεταιρισμός τα τελευταία χρόνια έχει ανοίξει την γκάμα των προϊόντων του, συνάπτοντας συνεργασίες με παραγωγούς από όλη την Ελλάδα αλλά και με άλλες οργανώσεις. Χαρακτηριστική είναι η συμμετοχή, μαζί με τον ΑΣ Elios Λακωνίας στην εταιρεία Sunville.
Οι εξαγωγές ανέρχονται σε 9.200 τόνους και μια από τις αγορές στις οποίες έχει εστιάσει την προσοχή του ο ΑΣΕΠΟΠ Βελβεντού είναι η Γαλλία, όπου μάλιστα φέτος παρατηρήθηκε έλλειψη λευκόσαρκων ροδάκινων, ενώ έντονο ενδιαφέρον υπάρχει και για ακτινίδιο. Ήδη τρέχουν κάποιες συνεργασίες στην εν λόγω αγορά και αναμένεται να πολλαπλασιαστούν μέσω του FruitUp! – μιας συγχρηματοδοτούμενης από την ΕΕ δράσης, διάρκειας 3 ετών (Ιούνιος 2023 – Μάιος 2026). Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει και χρηματοδοτεί ενέργειες όπως εκδηλώσεις Τύπου, προωθητικές καμπάνιες, συμμετοχές σε εκθέσεις, ντοκιμαντέρ, βίντεο συνταγών κ.α.
Στο μεταξύ, στο… περίμενε εξακολουθεί να βρίσκεται ο συνεταιρισμός για την ύψους €15 εκατ.επένδυση σε συσκευαστήριο και ψυκτικούς θαλάμους για την αποθήκευση ακτινιδίων, που έχει υποβάλει στο πλαίσιο της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης.
“Περιμένουμε ακόμα την έγκριση”, ανέφερε ο κ. Μπαλάνης, προσθέτοντας πάντως ότι ακόμα και στην περίπτωση που τo έργο δεν προχωρήσει ο συνεταιρισμός έχει εξετάσει αρκετές εναλλακτικές.
Αυτό το διάστημα βρίσκονται σε εξέλιξη 3 επενδυτικά προγράμματα, ενταγμένα στο Ταμείο Ανάκαμψης, τα οποία αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου για:
- Eνεργειακή αναβάθμιση και επέκταση κτιριακών εγκαταστάσεων, ύψους €1,8 εκατ.
 - Εκσυγχρονισμό εξοπλισμού τόσο για το συνεταιρισμό, όσο και για τους παραγωγούς,
ύψους €1 εκατ. - Αναδιάρθρωση καλλιεργειών, ύψους €700 χιλ.
Σε δική του παρέμβαση και σχολιάζοντας τα τεκταινόμενα στον αγροτικό χώρο, ο πρόεδρος
του ΑΣΕΠΟΠ Βελβεντού, Νίκος Κουτλιάμπας υπογράμμισε ότι, κατά τη γνώμη του, ο “κύκλοςέχει κλείσει” και οι συνεταιρισμοί βρίσκονται μπροστά σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι.
“Πρέπει να λειτουργήσουν με βάση ένα μίγμα ΑΕ και συνεργατικού σχήματος, συνδυάζοντας τα καλά στοιχεία των δύο πλευρών (πωλήσεις κι ευελιξία από τη μια πλευρά, προστασία
και παροχές στα μέλη, όπως και στην κοινωνία, από την άλλη) αλλιώς το τέλος τους είναι κοντά. Εμείς, με αυτή τη φιλοσοφία λειτουργούμε, απλά δεν έχουμε αλλάξει τη νομική μας μορφή. Αυτό είναι τροφή για σκέψη και για το υπουργείο ώστε να καταλήξει σε ένα πλαίσιο που θα μπορούσε να συνδράμει σε μια τέτοια αλλαγή”, ανέφερε χαρακτηριστικά. 

Πηγή: Fnb Daily-Τσατσάκης Γιάννης



                                    








