Θέμα: «Απόψεις του Παραρτήματος μας επί του σχεδίου του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ.) της Περιφέρειας Α.Μ.Θ.»
Σχετ: Υπ. αριθ. Πρωτ. 140/14-11-2025 έγγραφο του Παν. Συλλόγου Ιχθυολόγων Δημοσίου
Αξιότιμοι Κύριοι,
Πληροφορηθήκαμε για τη διαβούλευση που αναρτήσατε στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας επί του σχεδίου του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ.) της Περιφέρειας Α.Μ.Θ. (χωρίς καταληκτική ημερομηνία) και θα θέλαμε να συμμετέχουμε σε αυτή τη διαβούλευση, ως ο θεσμοθετημένος σύμβουλος της Πολιτείας σε θέματα Αγροτικής Πολιτικής και Περιβάλλοντος (Ν.1474/1984), με περιοχή ευθύνης, τμήμα της ΠΑΜΘ (Ν. Δράμας και Καβάλας.
Το σχέδιο του Ο.Ε.Υ. που τέθηκε σε διαβούλευση θα το χαρακτηρίζαμε «φιλόδοξο» με πολλά θετικά στοιχεία και χαρακτηριστικά, αλλά και με προβληματικές διατάξεις. Ο χαρακτηρισμός «φιλόδοξος» έγκειται στο γεγονός, ότι για να λειτουργήσει αποτελεσματικά θα πρέπει η περιφέρεια να στελεχωθεί με επαρκές προσωπικού σε όλες τις οργανικές θέσεις και μονάδες και να χρηματοδοτείται επαρκώς, προϋποθέσεις που δυστυχώς δεν εξαρτώνται πάντοτε από τη θέληση της ίδιας της Περιφέρειας. Ειδάλλως, χωρίς στελέχωση και χρηματοδότηση, ο εν λόγω ΟΕΥ θα αποτελέσει έναν ακόμα σχεδιασμό επί χάρτου, που θα επιφέρει μεγαλύτερα προβλήματα και δυσλειτουργίες στις υπηρεσίες της Περιφέρειας. Ιδιαιτέρως μάλιστα θα πρέπει να τονίσουμε τη σημερινή υποστελέχωση της Περιφέρειας σε όλες τις Γεωτεχνικές ειδικότητες (Γεωπόνοι, Δασολόγοι, Γεωλόγοι, Κτηνίατροι και Ιχθυολόγοι).
Καταρχήν θεωρούμε σωστή την αποκοπή των Κτηνιατρικών υπηρεσιών από την υπάρχουσα ΔΑΟΚ και τη δημιουργία νέων Υποδιευθύνσεων Κτηνιατρικής ανά νομό απαρτιζόμενων από 2 τμήματα, που θα υπάγονται στη Διεύθυνση Κτηνιατρικής. Και αυτό γιατί η Περιφέρειά μας χαρακτηρίζεται ως διασυνοριακή και τα τελευταία χρόνια αποτελεί την πύλη εισόδου ζωονόσων και μαστίζεται από αυτές. Για να λειτουργήσει όμως αυτό το σχήμα, θα πρέπει να υπάρχει γενναία ενίσχυση της Περιφέρειας σε Κτηνιατρικό προσωπικό, καθότι τέτοιες υποδιευθύνσεις δεν μπορούν να λειτουργήσουν με 1 και 2 κτηνιάτρους (π.χ. ΠΕ Καβάλας), ιδίως δε σε Υποδιευθύνσεις που καλύπτουν και νησιώτικες Π.Ε., όπου λειτουργούν σφαγεία και ιχθυόσκαλες και που απαιτούν συχνές μετακινήσεις.
Επίσης συμφωνούμε με τη δημιουργία Διεύθυνσης Πολιτικής Γης και την υπαγωγή σε αυτήν των τμημάτων πολιτικής γης των Περιφερειακών ενοτήτων, τα οποία φεύγουν από τις πρώην ΔΑΟΚ. Παρόλα αυτά υπάρχει ο κίνδυνος δυσλειτουργιών και προβλημάτων κατά τη συνεργασία αυτών των τμημάτων με τις κατά τόπους Διευθύνσεις Αγροτικής Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων, καθότι είναι απαραίτητη αυτή η συνεργασία, μεταξύ αυτών των υπηρεσιών (π.χ. σε επιτροπές), και τα οποία προβλήματα θα δυσχεράνουν το έργο και των 2 υπηρεσιών. Επομένως, θα πρέπει να διασφαλιστεί η εύρυθμη συνεργασία τους, συνεπώς η δυνατότητα επιλογής ΠΕ Γεωπόνων σε θέση προϊσταμένου των τμημάτων πολιτικής γης συμβάλει προς αυτή την κατεύθυνση. Όμως, επιπρόσθετα, χρειάζεται η ενίσχυση των τμημάτων αυτών και με διοικητικό προσωπικό, γιατί η εμπειρία έδειξε ότι οι αρμοδιότητες των Τμημάτων Πολιτικής Γης, αφορούν π.χ. «αναδασμούς, κτηματογράφηση, εγγειοβελτιωτικές παρεμβάσεις κ.α.» με πληθώρα άλλων διοικητικών διαδικασιών που είναι αναγκαίες για την ανάπτυξη της πρωτογενούς παραγωγής, υπερβαίνουν την διεκπεραιωτική διαδικασία του τμήματος και συνάδουν με αρμοδιότητες διεύθυνσης. Η έως τώρα εμπειρία έχει δείξει ότι η απομακρυσμένη Διεύθυνση από το Τμήμα δημιουργεί δυστοκίες για αυτό και χρειάζεται η συγκεκριμένη ενίσχυση.
Επίσης ορθά, όπως είχαμε τονίσει και παλιότερα, σε όλες τις Γεωτεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας προΐστανται οι ΠΕ γεωτεχνικοί και εν ελλείψει μπαίνουν οι ΤΕ γεωτεχνικοί. Όπως επίσης είναι θετικό το γεγονός ότι σε ορισμένες υπηρεσίες με ευρύτερο αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό χαρακτήρα, θέσεις ευθύνης μπορούν να καταλάβουν και οι ΠΕ Γεωτεχνικοί ισάξια με άλλες ειδικότητες, με κάποιες αρνητικές εξαιρέσεις και για τις 2 ανωτέρω περιπτώσεις για τις οποίες θα αναφερθούμε παρακάτω.
Όμως, επειδή δεν θέλουμε μόνο να είμαστε ευχάριστοι, αλλά κυρίως να είμαστε χρήσιμοι για αυτό και παρακάτω θα σας επισημάνουμε τις ελλείψεις και διορθώσεις που απαιτούνται στον νέο ΟΕΥ, ώστε αυτός να είναι αποτελεσματικός.
Η Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης με τη διάρθρωση των τριών τμημάτων στον νέο ΟΕΥ δεν μπορεί να ανταποκριθεί στον στόχο της, που είναι η στήριξη του αγροτικού τομέα μέσω της βιώσιμης ανάπτυξης, της βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας, της ενίσχυσης του εισοδήματος, της προστασίας του περιβάλλοντος, του εκσυγχρονισμού του πρωτογενούς τομέα.
Όσον αφορά την διάρθρωση των Διευθύνσεων Αγροτικής Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων για την καλύτερη κι αποτελεσματική λειτουργία της υπηρεσίας θα πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον τα παρακάτω 5 τμήματα:
- Αποτελεί αδήριτη ανάγκη η δημιουργία Ξεχωριστού τμήματος Εγγείων Βελτιώσεων με αρμοδιότητες την εκπόνηση μελετών εγγειοβελτιωτικών έργων, την αξιοποίηση / διαχείριση των υδάτινων πόρων, την εποπτεία των ΤΟΕΒ, την διαχείριση των γεωργικών μηχανημάτων, τον αγροτικό εξηλεκτρισμό, τη σύγχρονη γεωργική ανάπτυξη, την ολιστική διαχείριση εδάφους και υδατικού δυναμικού. Τα επόμενα χρόνια η ανάγκη αυτή θα γίνει πιο επιτακτική καθώς η κλιματική αλλαγή δημιουργεί προβλήματα άρδευσης και η διαχείριση του νερού θα είναι ζωτικής σημασίας, ενώ σχεδιάζονται πληθώρα εγγειοβελτιωτικών έργων στην Περιφέρεια ΑΜΘ. Άλλωστε, ο αγροτικός τομέας στη χώρα και στην Περιφέρεια καταναλώνει πάνω από το 70% των υδατικών πόρων. Πως θα γίνει ορθολογική διαχείριση υδάτων χωρίς διακριτή συμμετοχή της Περιφέρειας σε αυτή την προσπάθεια; Στην έδρα δε της Περιφέρειας για καλύτερο συντονισμό θα πρέπει να δημιουργηθεί Διεύθυνση Εγγείων Βελτιώσεων που θα υπάγεται στην Γενική Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής.
- Το τμήμα Εξυπηρέτησης και Υποστήριξης της Αγροτικής Δραστηριότητας, είναι ουσιαστικά το τμήμα των Προγραμμάτων Αγροτικής Ανάπτυξης κι άλλων επενδυτικών προγραμμάτων στον νέο ΟΕΥ. Για να μπορεί να εκτελέσει το ρόλο του θα πρέπει να ελαφρυνθεί το έργο του από τα αντικείμενα των έγγειων βελτιώσεων που θα πάνε στο αντίστοιχο προτεινόμενο τμήμα και παράλληλα να ενισχυθεί με διοικητικό προσωπικό, καθότι αυτό είναι απαραίτητο για την καθημερινή εξυπηρέτηση των αγροτών και για την διεκπεραίωση του έργου της διεύθυνσης. Για αυτό μπορεί να μετονομαστεί σε Τμήμα Γραμματειακής Εξυπηρέτησης και Υποστήριξης της Αγροτικής Δραστηριότητας. Τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί σημαντικά οι γραμματειακές εργασίες που εκτελούν οι συνάδελφοι Γεωτεχνικοί στις ΔΑΟΚ εις βάρος των Γεωτεχνικών αντικειμένων που ασκούν, μειώθηκε το διοικητικό προσωπικό των ΔΑΟΚ, ενώ παράλληλα μειώνεται και ο αριθμός των Γεωτεχνικών που εργάζονται στις ΔΑΟΚ, για αυτό είναι απαραίτητη η ενίσχυση με διοικητικό προσωπικό.
- Για το τμήμα Ποιοτικού και Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου και ασφάλειας Τροφίμων συμφωνούμε με την σχετική πρόταση του νέου ΟΕΥ, καθότι η προστασία της φυτικής παραγωγής και η ασφάλεια του καταναλωτή είναι πρωτεύοντα αντικείμενα σε όλη την Ε.Ε. και πρέπει να υποστηρίζονται κατάλληλα.
- Προτείνουμε τη δημιουργία τμήματος Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής, σε κάθε Π.Ε., με το αντικείμενο της Αλιείας να πηγαίνει σε ξεχωριστό τμήμα, για τους λόγους που θα εξηγήσουμε παρακάτω. Και μόνο τα αντικείμενα της Φυτικής και Ζωικής παραγωγής παραπέμπουν σε οργάνωση επιπέδου διεύθυνσης, για να υποστηριχτούν κατάλληλα και να συνεχίσει να αποτελεί η φυτική και ζωική μας παραγωγή την ατμομηχανή της ανάπτυξης της Περιφέρειας Α.Μ.Θ.. Ειδάλλως θα υπάρξει σημαντική καθίζηση σε αυτά και θα εγκαταλειφθεί ακόμα περισσότερο η ύπαιθρος της Περιφέρειας. Εφόσον υπάρχει η δυνατότητα θα πρέπει να δημιουργηθεί ξεχωριστό τμήμα Φυτικής Παραγωγής και ξεχωριστό Ζωικής Παραγωγής.
- Προτείνουμε τη δημιουργία ξεχωριστού Τμήματος Αλιείας, τουλάχιστον σε όλες τις Διευθύνσεις Αγροτικής Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων, που θα υπάγονται κεντρικά στη Γενική Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας, Κτηνιατρικής, συνηγορώντας θετικά και στις 2 προτάσεις, στο ανωτέρω σχετικό έγγραφο του Πανελλήνιου Συλλόγου Ιχθυολόγων Δημοσίου. Εν προκειμένω με το σχέδιο του νέου Ο.Ε.Υ. ουσιαστικά καταργούνται οι υπηρεσίες αλιείας της ΠΑΜΘ. Σε αυτά τα προτεινόμενα τμήματα πρέπει να υπηρετούν και να προΐστανται ΠΕ Ιχθυολόγοι. Οι λόγοι είναι πολλοί και θα τους αναφέρουμε συνοπτικά:
- Επίκειται η μεταφορά πληθώρας αρμοδιοτήτων από το ΥΠΑΑΤ στις υπηρεσίες αλιείας των Περιφερειών, οι οποίες δεν μπορούν να διεκπεραιωθούν με τον νέο ΟΕΥ.
- Το Θρακικό Πέλαγος είναι η πιο παραγωγική σε αλιεύματα θάλασσα της χώρας μας (Πηγή: ΙΝΑΛΕ – Εθνικό Πρόγραμμα Συλλογής Αλιευτικών Δεδομένων) και θεωρείται ως το μεγαλύτερο αλιευτικό πεδίο της Ελλάδας, μεγαλύτερο μέρος του οποίου βρίσκεται στην ΠΑΜΘ και αντιπροσωπεύει το ¼ της αλιευτικής παραγωγής της χώρας. Από ποιες διακριτές υπηρεσίες θα υποστηριχθεί αυτή η δραστηριότητα;
- Δεν μπορούν να καταργηθούν οι υπηρεσίες αλιείας σε μια περιφέρεια όπου 6 από τις 7 Περιφερειακές ενότητες έχουν παράκτιο μέτωπο ή είναι νησιωτικές (Θάσος και Σαμοθράκη) και η 7η (Δράμα) έχει σημαντικά εσωτερικά ύδατα και ποτάμια.
- Δεν θα μπορεί να εφαρμοστεί η Κοινή Αλιευτική Πολιτική της Ε.Ε.. χωρίς τις υπηρεσίες Αλιείας στην Περιφέρεια Α.Μ.Θ..
- Σε μια περιφέρεια όπου υπάρχουν 2 μεγάλες και από τις πιο παραγωγικές ιχθυόσκαλες (Καβάλας και Έβρου) από τις συνολικά 11 της χώρας, δεν νοείται η απουσία υπηρεσιών αλιείας, που θα ασκούν εποπτικό ρόλο.
- Σε μια περιφέρεια όπου δραστηριοποιείται ένας πολύ μεγάλος στόλος αλιευτικών σκαφών (544 σκάφη) και υπάρχουν πληθώρα αλιευτικών καταφυγίων και λιμανιών.
- Σε μια περιφέρεια όπου δραστηριοποιούνται αλιευτικοί συνεταιρισμοί, ορισμένοι από τους οποίους μισθώνουν και διαχειρίζονται λιμνοθάλασσες, σε συνεργασία και με την εποπτεία από τα κατά τόπους τμήματα Αλιείας. Η Περιφέρεια μας φιλοξενεί τον μεγαλύτερο αριθμό λιμνοθαλασσών, η κακή διαχείριση των οποίων αποτελεί αιτία διάβρωσης και καταστροφής αυτών των ευαίσθητων, αλλά παραγωγικών οικοσυστημάτων.
- Η ύπαρξη σημαντικών ιχθυοκαλλιεργειών εσωτερικών υδάτων στην Περιφέρεια με την μοναδική και πρότυπη καλλιέργεια Οξύρυγχου στην Ελλάδα που βρίσκεται στην Π.Ε. Δράμας.
- Την προστασία της πλούσιας ιχθυοπανίδας εσωτερικών υδάτων της περιοχής μας από την κακή λειτουργία και σχεδιασμό έργων μικρών υδροηλεκτρικών.
- Σε μια περιφέρεια όπου υπάρχει το Ινστιτούτο Αλιευτικών Ερευνών του ΕΛ.Γ.Ο. Δήμητρα στην Καβάλα και το οποίο παράγει εφαρμοσμένη έρευνα σε συνεργασία με τα τμήματα αλιείας και μέσω των τμημάτων αλιείας στη συνέχεια αυτή διαχέεται στους συνεταιρισμούς και στους αλιείς. Δεν είναι τυχαίο που επιλέχθηκε από την Πολιτεία, η ΠΑΜΘ για την έδρα ενός τόσο σημαντικού ερευνητικού ινστιτούτου όχι μόνο Εθνικής αλλά Παγκοσμίου Εμβέλειας, λόγω του παραγόμενου σε αυτό ερευνητικού έργου, σε μια πολύ πλούσια σε αλιεύματα περιοχή.
- Όλος αυτός ο πληθυσμός που ασχολείται με την αλιεία και προσφάτως με τον ανερχόμενο κλάδο του αλιευτικού τουρισμού, χρειάζεται τη στήριξη των υπηρεσιών της ΠΑΜΘ. Ιδιαιτέρως μάλιστα τα τελευταία χρόνια που πληθαίνουν τα περιστατικά παράνομης αλιείας από αλιείς της γείτονος χώρας.
- Δεν είναι τυχαίο επίσης το γεγονός ότι στην περιφέρεια μας υλοποιούνται τομεακά προγράμματα όπως π.χ. το Τοπικό Πρόγραμμα CLLD / LEADER Αλιείας Καβάλας και η ΠΑΜΘ θα αποτελέσει σημείο εφαρμογής πολιτικών που προάγουν την Γαλάζια Ανάπτυξη. Η «Γαλάζια Ανάπτυξη» αποτελεί μια μακροπρόθεσμη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης του θαλάσσιου και ναυτιλιακού τομέα, συνιστώντας μια ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική για την επίτευξη διεθνών στόχων στρατηγικής, όπως το πλαίσιο «Ευρώπη 2020» για έξυπνη, διατηρήσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη. Οι πολιτικές που περιέχονται σε αυτήν, επιδιώκουν την εκμετάλλευση των θαλάσσιων πόρων με καινοτόμες δράσεις που θα συμβάλουν στην ευρωπαϊκή οικονομία και ευημερία. Πως θα υποστηριχθεί από την ΠΑΜΘ μια τέτοια πολιτική χωρίς υπηρεσίες Αλιείας;
- Τέλος σε καμία περίπτωση η έλλειψη υπαλλήλων του κλάδου ΠΕ Ιχθυολόγων, δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία για την κατάργηση των τμημάτων αλιείας. Αντιθέτως θα πρέπει να επιταχυνθούν οι διαδικασίες στελέχωσης της ΠΑΜΘ με ΠΕ Ιχθυολόγους.
Συνεχίζοντας με τις προτάσεις μας δεν θα παραλείψουμε να αναφερθούμε στην καταστρατήγηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των Γεωτεχνικών, όπως αυτά καθορίζονται με το Π.Δ 344/2000, όπου καθορίζονται τα αντικείμενα με τα οποία μπορεί να απασχοληθεί ο κάθε Γεωτεχνικός στον Δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και σε ποιους τομείς είναι υποχρεωτική η απασχόληση των Γεωτεχνικών, ανά ειδικότητα. Τα αντικείμενα αυτά σχετίζονται άμεσα με τα αντικείμενα των υπηρεσιών της Περιφέρειας, όπως αυτά περιγράφονται στο σχέδιο του ΟΕΥ. Επίσης η έλλειψη των σχετικών Γεωτεχνικών ειδικοτήτων (π.χ. ΠΕ Γεωλόγων και ΠΕ Δασολόγων) αυτή τη στιγμή από τον οργανισμό της Περιφέρειας και κυρίως των Περιφερειακών Ενοτήτων σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί λόγο αποκλεισμού τους από θέσεις προϊσταμένου και ταυτόχρονα η μη ύπαρξη θέσεων ευθύνης για αυτές τις ειδικότητες να αποτελέσει εμπόδιο στη στελέχωση των Περιφερειακών Ενοτήτων με αυτές τις ειδικότητες, κατά τον προγραμματισμό προσλήψεων της Περιφέρειας.
Έτσι, συνδυάζοντας τα όσα προβλέπει το Π.Δ. 344/2000 και το σχέδιο του ΟΕΥ της ΠΑΜΘ, διαπιστώνουμε αδικίες και παραλείψεις, για τις οποίες έχουμε να προτείνουμε τα παρακάτω:
1) Για τις περισσότερες από τις επιτελικές Υπηρεσίες της έδρας, σύμφωνα άρθρο 2 παρ.3, δεν απαιτείται η φυσική παρουσία των υπαλλήλων στην Κομοτηνή για την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους στην πράξη. Με το να μην υπάρχει η δυνατότητα να μπορούν να στελεχώνουν τις Υπηρεσίες αυτές και υπάλληλοι από άλλες Π.Ε. εκτός της Ροδόπης χωρίς να πρέπει να μετακινηθούν στην Κομοτηνή, η ΠΑΜΘ στερείται των υπηρεσιών ειδικών και καταρτισμένων υπαλλήλων ΠΕ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΩΝ (κι άλλων ειδικοτήτων) που πιθανώς να υπηρετούν σε άλλες Π.Ε. οι οποίοι έχοντας περισσότερα προσόντα να δικαιούνται να τοποθετηθούν σε επιτελικές θέσεις της Περιφέρειας, που μέχρι σήμερα «δικαιωματικά» τις παίρνουν υπάλληλοι της Π.Ε. Ροδόπης. Έτσι, πολλοί υπάλληλοι στις άλλες Π.Ε. δεν έχουν ούτε τη δυνατότητα, ούτε το κίνητρο να εξελιχθούν σε επιτελικές θέσεις της Περιφέρειας, εις βάρος της αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών της ΠΑΜΘ. Για να το κάνουν αυτό σήμερα θα πρέπει να μετακινούνται καθημερινά ή να μετακομίσουν στην Κομοτηνή, διαταράσσοντας την οικογενειακή τους γαλήνη κι επιβαρύνοντας τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό, προκειμένου να αξιοποιηθούν οι γνώσεις τους προς όφελος της κοινωνίας της ΠΑΜΘ. Στην Ελλάδα του 2025, του ψηφιακού μετασχηματισμού και της ψηφιακής διακυβέρνησης, έχοντας την εμπειρία και τα απαραίτητα εργαλεία ΤΠΕ, μία ακριτική Περιφέρεια που στοχεύει στη βέλτιστη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού της, δεν μπορεί να σχεδιάζει τον νέο της ΟΕΥ με τη φιλοσοφία των προηγούμενων δεκαετιών. Επιπλέον, θα ήταν κι ένα δυνατό μήνυμα, ότι η «αποκέντρωση του Κράτους», δεν είναι απλά ένα σύνθημα, αλλά πολιτική που μπορεί να γίνει πράξη ξεκινώντας από την αποκέντρωση ΕΝΤΟΣ της Περιφέρειας ΑΜΘ.
2) Εφόσον υπάρχει το θεσμικό πλαίσιο με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, και με τις διατάξεις του άρθρου 97 του Ν. 3528/2007 και άρθρου 99 του Ν. 3584/2007, πρέπει να εφαρμοστεί το προβάδισμα της κατηγορίας ΠΕ έναντι της ΤΕ για όλες τις οργανικές μονάδες του νέου ΟΕΥ της ΠΑΜΘ κι όχι επιλεκτικά σε ορισμένες από αυτές.
3) Να προστεθεί στους κλάδους που μπορούν να προΐστανται στα Τμήματα Πολιτικής Προστασίας των Π.Ε. η ειδικότητα «ΠΕ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΩΝ / ΓΕΩΛΟΓΩΝ και ΔΑΣΟΛΟΓΩΝ και εν ελλείψει» οι λοιποί κλάδοι ΠΕ και ΤΕ Διοικητικού κλπ., καθότι η επιστημονική συνάφεια αυτών των ειδικοτήτων υπολείπεται κατά πολύ αυτής των Γεωλόγων και Δασολόγων.
4) Να προστεθεί ο κλάδος και η ειδικότητα ΠΕ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΩΝ / ΓΕΩΛΟΓΩΝ και ΔΑΣΟΛΟΓΩΝ σε αυτούς που μπορούν να προΐστανται στις ακόλουθες οργανικές μονάδες:
– Τμήμα Προγραμματισμού της Δ/νσης Τεχνικών Έργων ΠΑΜΘ.
– Τμήμα Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής της Δ/νσης Περιβάλλοντος, Κλιματικής Ανθεκτικότητας και Χωρικού Σχεδιασμού. Προφανής παράλειψη καθώς ενώ ορθά προβλέπεται για τη Δ/νση, δεν προβλέπεται για κανένα από τα Τμήματα της Δ/νσης.
– Τμήματα Περιβάλλοντος όλων των Π.Ε. της Δ/νσης Περιβάλλοντος, Κλιματικής Ανθεκτικότητας και Χωρικού Σχεδιασμού. Προφανής παράλειψη καθώς ενώ ορθά προβλέπεται για τη Δ/νση, δεν προβλέπεται για κανένα από τα Τμήματα της Δ/νσης.
Η παράλειψη αυτή αποκλείει εμμέσως τους ΠΕ Γεωλόγους και Δασολόγους και από τη θέση του Δ/ντη, γιατί για να μπορεί να είναι κάποιος υποψήφιος Διευθυντής (μπορούν όλοι οι κλάδοι και ειδικότητες), θα πρέπει να έχει προϋπηρεσία σαν Τμηματάρχης και από τη στιγμή που δεν προβλέπεται αυτό σχεδόν σε κανένα Τμήμα, για τους Γεωλόγος και Δασολόγους, τότε αποκλείονται από τη διαδικασία επιλογής Δ/ντη. Να σημειώσουμε ότι, τόσο οι Γεωλόγοι όσο και οι Δασολόγοι (πτυχίο Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος) έχουν κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα στις περιβαλλοντικές μελέτες και στα τεχνικά έργα.
5) Στις περιπτώσεις των δεκάδων οργανικών μονάδων με διοικητικό αντικείμενο και χωρίς την απαίτηση για ειδικές επιστημονικές γνώσεις, να προστεθεί μεταξύ των ΠΟΛΛΩΝ κλάδων που μπορούν να προΐστανται και όλοι οι ΠΕ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟΙ. Άλλωστε και το ΑΣΕΠ για διοικητικές θέσεις στους διαγωνισμούς του, αποδέχεται τα πτυχία των Γεωτεχνικών.
6) Τα Ειδικά Περιγράμματα Θέσης που υπάρχουν στην Περιφέρεια, δεν θα πρέπει να τα επικαλούνται για την καταστρατήγηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των ΠΕ Γεωτεχνικών, όπως αυτά καθορίζονται στο Π.Δ. 344/2000.
7) Στο άρθρο 51, στο Τμήμα Αδειοδότησης Επιχειρήσεων των Δ/νσεων Ανάπτυξης, εκτός των άλλων κλάδων, αναφέρεται ότι Τμηματάρχης μπορεί να ανήκει στον κλάδο ΤΕ Τεχνολόγων Τροφίμων και έχει αγνοηθεί παντελώς ο κλάδος ΠΕ Γεωπόνων (κατεύθυνση Τεχνολογίας Τροφίμων) και ο κλάδος των ΠΕ Κτηνιάτρων (τεχνολογίας τροφίμων), που είναι ανώτεροι του ΤΕ, και θα πρέπει να προστεθεί στον οργανισμό. Άλλωστε οι επιχειρήσεις των τροφίμων και των καταστημάτων υγιειονομικού ενδιαφέροντος, υπάγονται στα επαγγελματικά δικαιώματα των ανωτέρω Γεωτεχνικών ειδικοτήτων.
Αξιότιμοι κύριοι,
Κλείνοντας την όσο το δυνατόν σύντομη παρέμβαση μας στην εν λόγω διαβούλευση του ΟΕΥ της Περιφέρειας Α.Μ.Θ. θα θέλαμε να επισημάνουμε για μια ακόμα φορά το γεγονός ότι οι Γεωτεχνικές Επιστήμες και Επιστήμονες ειδικότερα ασχολούνται με την ανάπτυξη του Πρωτογενή τομέα, τη διαχείριση του Περιβάλλοντος, την ασφάλεια και υγιεινή των τροφίμων, τη διαχείριση των φυσικών πόρων και σε πολλά άλλα αντικείμενα που αναφέρονται στο Π.Δ. 344/2000, αντικείμενα που επί το πλείστον απασχολούν και τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Α.Μ.Θ.. Η επιτυχία λοιπόν της διαχείρισης των θεμάτων αυτών από την διοίκηση της Περιφέρειας, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη δημιουργία ενός σωστά διαρθρωμένου Ο.Ε.Υ. στην ΠΑΜΘ, για να μπορέσει να επιτευχθεί η πολυπόθητη Περιφερειακή Ανάπτυξη που όλοι ευαγγελιζόμαστε.
Παραμένουμε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πληροφορία.
Ο Πρόεδρος της Δ.Ε.
του ΓΕΩΤΕ.Ε.
Ανατολικής Μακεδονίας
Ζαφείρης Μυστακίδης
Πίνακας Αποδεκτών
- Περιφερειάρχη Ανατ. Μακεδονίας και Θράκης, [email protected]
- Υπουργείο Εσωτερικών, γραφείο Υπουργού, [email protected]
- Υπουργείο Εσωτερικών, Γ.Γ. Αυτοδιοίκησης και Αποκέντρωσης, [email protected]
- Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, γραφείο Υπουργού [email protected]
- Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, γραφείο Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, [email protected]
- Υπουργό Αγρ. Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, κ. Κων. Τσιάρα, [email protected]
- Υφυπουργό Αγρ. Ανάπτυξης & Τροφίμων, κ. Ιωαν. Ανδριανό, [email protected]
- Υφυπουργό Αγρ. Ανάπτυξης & Τροφίμων, κ. Χρ. Κέλλα, [email protected]
- Γεν. Γραμματέα ΥΠΑΑΤ, κ. Σπ. Πρωτοψάλτη, [email protected]
- Γεν. Διευθύντρια Αλιείας ΥΠΑΑΤ, κ. Αλκ. Παρπούρα, [email protected]
- Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης, γραφείο Γ.Γ. [email protected]
- Εκτελεστικό Γραμματέα ΑΜΘ, κ. Π. Χαλβατζή, [email protected]
- Πρόεδρο Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ, κ. Μ. Πιτακούδη, [email protected]
- Αντιπεριφερειάρχης Δράμας, κ. Μ. Μουρβουτίδης, [email protected]
- Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, κ. Θ. Μαρκόπουλος, [email protected]
- Θεματικός αντιπ. Αγρ. Οικονομίας, Πρωτογενούς τομέα & Κτηνοτροφίας, κ. Ριτβάν Χατζή Μεμέτ, [email protected]
- Επιτρ. Αγρ. Οικονομίας, Περιβάλλοντος & Ανάπτυξης, κ. Αν. Πατακάκης, [email protected]
- Ειδικό σύμβουλο ΠΑΜΘ υπεύθυνο αλιείας, κ. Αντ. Φραντζή, [email protected]
- Γεν. Δ/ντή Εσωτερικής Λειτουργίας, κ. Λ. Τσούργιαννη, [email protected]
- Γεν. Δ/ντή Περ. Αγρ. Οικονομίας και Κτηνιατρικής, κ. Σ. Παπαδόπουλο, [email protected]
- Τμήμα Αλιείας Καβάλας, κα Αργ. Θεοδωρίδου, [email protected]
- Τμήμα Αλείας Δράμας, κ. Κ. Σωφρονίδης, [email protected]
- Σύλλογος υπαλλήλων ΠΕ Δράμας, κ. Σ. Γρηγοριάδης, [email protected]
• Σύλλογος υπαλλήλων ΠΕ Καβάλας, κα Φ. Κοχλιαρίδου, [email protected]
- Παν. Σύλ. Ιχθυολόγων Δημοσίου, κ. Δ. Τσιάνης, [email protected]
- Δ.Σ. ΓΕΩΤ.Ε.Ε., κ. Μεν. Γαρδικιώτη, [email protected]
- ΓΕΩΤ.Ε.Ε. Θράκης, κ. Τρ. Παπαδάκη, [email protected]
- ΠΟΓΕΔΥ, κ. Ν. Κακαβά, [email protected]
- ΠΕΓΔΥ, κ. Αρ. Ζαχίλα, [email protected]
- Σύλλογος Ελλήνων Γεωλόγων, [email protected]
- ΟΣΥΑΠΕ, κ. Β. Πανουτσάκου, [email protected]
- Παρατάξεις Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ:
Νέα Περιφερειακή Αναγέννηση, κ. Χρ. Μέτιος, [email protected]
Μαζί για την αλλαγή, κ. Δαμ. Καγγελίδης, [email protected]
Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία, κ. Στ. Ηλιόπουλος, [email protected]
Λαϊκή Συσπείρωση Αν. Μακεδονίας & Θράκης, κ. Διον. Κλάδης, [email protected]
Πίνακας Κοινοποιήσεων
Μέλη του Παραρτήματος μας
Βουλευτές Δράμας, Καβάλας
ΔΑΟΚ Καβάλας και Δράμας
ΜΜΕ Δράμας, Καβάλας
Γεωτεχνικό Τύπο και μέσα ενημέρωσης
Παραρτήματα ΓΕΩΤ.Ε.Ε.














