Μια νέα περίοδος πίεσης για τα βρετανικά νοικοκυριά φαίνεται να ξεκινά, καθώς ο πληθωρισμός επιστρέφει στον πιο ευαίσθητο τομέα, στα βασικά είδη διατροφής. Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της Worldpanel by Numerator (πρώην Kantar Worldpanel), ο πληθωρισμός στις τιμές των τροφίμων ανήλθε στο 5,2% από τις 13 Ιουνίου έως τις 13 Ιουλίου, φτάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024. Το μέσο βρετανικό νοικοκυριό, που δαπανά σήμερα περίπου €6.100 τον χρόνο για τρόφιμα, ενδέχεται να βρεθεί αντιμέτωπο με ετήσια επιβάρυνση της τάξης των €317. Ο Fraser McKevitt, επικεφαλής του λιανικού εμπορίου στη Worldpanel, τόνισε πως σχεδόν τα 2/3 των νοικοκυριών δηλώνουν έντονη ανησυχία για το αυξανόμενο κόστος ζωής και ήδη υιοθετούν στρατηγικές εξοικονόμησης. Ενδεικτικά, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ξεπερνούν σε ανάπτυξη τα επώνυμα, σημειώνοντας αύξηση πωλήσεων 5,6% έναντι 4,9%.
Lidl και Tesco ξεχωρίζουν στην αγορά
Στο μέτωπο των λιανικών επιδόσεων, οι «παίκτες» που επένδυσαν σε ανταγωνιστικές τιμές και έξυπνες στρατηγικές φαίνεται να κερδίζουν έδαφος. Η Lidl κατέρριψε ρεκόρ φτάνοντας σε μερίδιο 8,3%, με περισσότερους από 500.000 νέους πελάτες. Η Tesco κατέγραψε ρυθμό αύξησης πωλήσεων 7,1%, τον υψηλότερο από τον Δεκέμβριο του 2023, ανεβάζοντας το μερίδιό της στο 28,3%. Η Sainsbury’s ενισχύθηκε κατά 5,3%, ενώ η Ocado σημείωσε άνοδο 11,7%, ισοφαρίζοντας το ιστορικό υψηλό μερίδιό της. Επιπλέον, το ηλεκτρονικό εμπόριο ενισχύει τη θέση του στην αγορά, με το 12% των πωλήσεων να γίνεται πλέον online ενώ το 23% των βρετανικών νοικοκυριών προχώρησε σε τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά τροφίμων μέσα στο τελευταίο τρίμηνο.
Πηγή: Foodreporter