Στο χιόνι και στον πάγο, η παραμικρή πρόσφυση κάνει τη διαφορά.
Εδώ μετριέται η πραγματική ποιότητα ενός ελαστικού.
Σε ανεξάρτητες δοκιμές που διεξήγαγε η UTAC στη Φινλανδία, το RIDEMAX FROST της BKT επέδειξε έλεγχο και ασφάλεια ακόμη και εκεί που η πρόσφυση είναι πιο δύσκολο να διατηρηθεί, επιτυγχάνοντας κορυφαίες επιδόσεις στο φρενάρισμα, την επιτάχυνση και τον χειρισμό.
Η Balkrishna Industries Ltd. (BKT), κορυφαίος παγκόσμιος κατασκευαστής ελαστικών εκτός δρόμου, σηματοδοτεί ένα νέο ορόσημο στην ιστορία της καινοτομίας της. Στις δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν από την UTAC – ένα από τα πιο αναγνωρισμένα κέντρα δοκιμών παγκοσμίως – το RIDEMAX FROST πέτυχε εξαιρετικά αποτελέσματα σε χιονισμένες και παγωμένες επιφάνειες, ξεχωρίζοντας ιδιαίτερα για την πρόσφυση και την ικανότητά του να διατηρεί τον έλεγχο σε σύγκριση με ελαστικά πρώτης και δευτερεύουσας μάρκας που χρησιμοποιήθηκαν για τη δοκιμή.
Οι δοκιμές διεξήχθησαν από την UTAC, τον διεθνώς διαπιστευμένο ανεξάρτητο φορέα δοκιμών ελαστικών και οχημάτων, ο οποίος επικύρωσε τα αποτελέσματα σύμφωνα με πρωτόκολλα αναγνωρισμένα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το κέντρο δοκιμών της στη βόρεια Φινλανδία είναι ένα υπερσύγχρονο εργαστήριο: πάνω από 100 χιλιόμετρα καλυμμένων και ακάλυπτων πιστών, με επιφάνειες ειδικά σχεδιασμένες για δοκιμές σε χιόνι, πάγο και υγρές επιφάνειες.
Τα αποτελέσματα των δοκιμών βασίζονται στην τεχνολογία του RIDEMAX FROST, που σχεδιάστηκε από την BKT για να προσφέρει κορυφαία απόδοση σε ακραίες χειμερινές συνθήκες. Η ειδική ανθεκτική στο ψύχος σύνθεση, που έχει αναπτυχθεί ώστε να διατηρεί την ευλυγισία και την πρόσφυση ακόμη και σε θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν, εξασφαλίζει συνεχή πρόσφυση σε ψυχρές και συμπαγείς επιφάνειες. Το πέλμα, με μικρο-εγκοπές και βαθύ κατευθυντικό σχέδιο, αυξάνει τον αριθμό των σημείων επαφής με το έδαφος, βελτιώνοντας την πρόσφυση και μειώνοντας τον κίνδυνο ολίσθησης. Η ενισχυμένη ακτινική αρχιτεκτονική και η ομοιόμορφη κατανομή της πίεσης εδάφους συμβάλλουν στη διασφάλιση άνεσης, σταθερότητας και μακράς διάρκειας ζωής. Όλα αυτά τα στοιχεία εξηγούν την υπεροχή που επέδειξε το RIDEMAX FROST στις δοκιμές που διεξήγαγε η UTAC.
Οι δοκιμές, που επαναλήφθηκαν δέκα φορές η κάθε μία σε τρακτέρ υψηλής κατηγορίας, ανέλυσαν το φρενάρισμα, την επιτάχυνση και τον χειρισμό.
Τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους: Το RIDEMAX FROST προσέφερε καλύτερο έλεγχο, περισσότερη πρόσφυση και ταχύτερες, ασφαλέστερες ακινητοποιήσεις από τα ανταγωνιστικά ελαστικά που δοκιμάστηκαν.
Στη δοκιμή φρεναρίσματος χωρίς ABS, με επιβράδυνση από 25 km/h σε 5 km/h, το ελαστικό BKT πέτυχε περίπου 4% υψηλότερη αποτελεσματικότητα πέδησης σε σχέση με το ελαστικό πρώτης κατηγορίας αναφοράς και έως 9% υψηλότερη σε σχέση με τη δεύτερη μάρκα σε συμπαγές χιόνι, ενώ η απόδοση στον πάγο παραμένει συγκρίσιμη με τα κορυφαία premium ελαστικά, επιβεβαιώνοντας την ικανότητά του να εξασφαλίζει σταθερότητα και ασφάλεια ακόμη και στις πιο κρίσιμες συνθήκες πρόσφυσης.
Στη δοκιμή επιτάχυνσης σε πάγο, το RIDEMAX FROST επιβεβαίωσε την ανωτερότητά του τόσο στην έκδοση χωρίς καρφιά, με επίδοση κατά 4% υψηλότερη από την επώνυμη μάρκα και κατά 33% υψηλότερη από τη μάρκα δεύτερης κατηγορίας, όσο και στην έκδοση με καρφιά, όπου το πλεονέκτημα αυξήθηκε ακόμα περισσότερο, φτάνοντας αντίστοιχα το +7% και +13%.
Το πλεονέκτημα οφείλεται σε ένα μίγμα που έχει βελτιστοποιηθεί για χαμηλές θερμοκρασίες και σε ένα μοτίβο πέλματος με καρφιά, σχεδιασμένο με επιστημονική ακρίβεια από το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της BKT.
Σε μια δοκιμή αυτού του είδους, η επιτάχυνση αποτελεί κάτι περισσότερο από μια απλή αριθμητική τιμή: Είναι ένας άμεσος δείκτης της ικανότητας έλξης, δηλαδή της δύναμης με την οποία το ελαστικό μεταδίδει την κινητήρια ισχύ στο έδαφος χωρίς να χάνει την πρόσφυση.
Αυτό αποτελεί βασική παράμετρο για όσους εργάζονται σε χιονισμένες ή παγωμένες επιφάνειες, όπου κάθε κίνηση του οχήματος απαιτεί σταθερότητα και συνεχή πρόσφυση. Σκεφτείτε, για παράδειγμα, τις εργασίες αποχιονισμού ή καθαρισμού δρόμων με περιστροφικές σκούπες και εξοπλισμό εμπρόσθιας τοποθέτησης: σε αυτές τις συνθήκες, η πρόσφυση δεν αποτελεί μόνο ζήτημα απόδοσης, αλλά και αποτελεσματικότητας και λειτουργικής ασφάλειας. Ένα ελαστικό που μπορεί να διατηρεί ομαλή και σταθερή επιτάχυνση μειώνει την ολίσθηση, εξασφαλίζει μεγαλύτερο έλεγχο και βελτιστοποιεί την κατανάλωση καυσίμου και τη φθορά των μηχανικών εξαρτημάτων.
Στην πράξη, αυτό μεταφράζεται σε πιο ομαλές εκκινήσεις στον πάγο, λιγότερη ολίσθηση και σταθερή πρόσφυση ακόμη και σε πλαγιές ή ανώμαλες επιφάνειες.
Το υποκειμενικό τεστ χειρισμού —που αξιολογεί την αντίληψη οδήγησης—ολοκλήρωσε την εικόνα: Το RIDEMAX FROST ξεχώρισε για τη σταθερότητα, την ομαλότητα στις στροφές και την αίσθηση ασφάλειας. Λιγότερες διορθώσεις στο τιμόνι, περισσότερη άνεση και αίσθηση συνεχούς ελέγχου ακόμα και στις πιο απαιτητικές διαδρομές.
«Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τις δοκιμές της UTAC κατατάσσουν την BKT και το RIDEMAX FROST ανάμεσα στα κορυφαία πρότυπα της αγοράς», σχολιάζει ο Piero Torassa, Field Engineering Director, BKT Europe. «Αυτό που μας κάνει να αισθανόμαστε ιδιαίτερα περήφανοι είναι ότι αυτά τα αποτελέσματα δεν είναι απλώς αριθμοί: μεταφράζονται σε απτά οφέλη για όσους εργάζονται καθημερινά σε απαιτητικά εδάφη—αυξημένη ασφάλεια, υψηλότερη αποδοτικότητα και σταθερότητα στην οδήγηση ακόμη και στις πιο ακραίες συνθήκες.”
Οι δοκιμές που διεξήγαγε η UTAC, ο διεθνώς διαπιστευμένος και αναγνωρισμένος φορέας, επιβεβαιώνουν για άλλη μια φορά την αξιοπιστία της έρευνας της BKT και την ποιότητα των λύσεών της.
Το RIDEMAX FROST δεν είναι απλώς ένα ελαστικό που ανταπεξέρχεται στις χειμερινές συνθήκες: αποτελεί το αποκορύφωμα της τεχνολογίας και της αξιοπιστίας, προσφέροντας ασφάλεια, πρόσφυση και άνεση ακόμα και όταν ο δρόμος εξαφανίζεται κάτω από το χιόνι.












