Πέμπτη, 30 Οκτωβρίου, 2025
spot_img
spot_img
spot_img

Το ελληνικό ελαιόλαδο ενισχύει τη θέση του στην παγκόσμια αγορά – Σταθερή η παρουσία στην Ισπανία

spot_img
spot_img


Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία του Διεθνούς Συμβουλίου Ελαιοκομίας (IOC) για τον Οκτώβριο 2025, η παγκόσμια παραγωγή ελαιολάδου παρουσιάζει σαφή ανάκαμψη μετά από δύο δύσκολες χρονιές. Η Ισπανία, η οποία αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό ελαιολάδου παγκοσμίως, εκτιμάται ότι την καλλιεργητική περίοδο 2024/2025 θα παράξει 1,29 εκατ. τόνους. Πίσω από την Ισπανία ακολουθούν η Τουρκία, η Τυνησία, η Ελλάδα και η Ιταλία. Με βάση τις εκτιμήσεις του IOC, η Ελλάδα κατατάσσεται τέταρτη παγκοσμίως και δεύτερη στην Ευρώπη σε παραγωγή ελαιολάδου για την περίοδο 2024/2025. Παρά τη μικρότερη συνολική παραγωγή σε σχέση με την Ισπανία, η Ελλάδα αποτελεί αξιόλογο προμηθευτή της ισπανικής αγοράς ελαιολάδου. Το εμπορικό ισοζύγιο έχει υπάρξει ιστορικά θετικό για τη χώρα μας, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των ελληνικών εξαγωγών αφορά ραφιναρισμένα ή χύδην ελαιόλαδα που αξιοποιούνται από την ισπανική βιομηχανία για ανάμειξη ή επανατυποποίηση.

Σύμφωνα με τα ελληνικά στατιστικά στοιχεία, το 2024 οι εξαγωγές ελαιολάδου προς την Ισπανία ξεπέρασαν τα 50 εκατ. ευρώ και ανήλθαν συγκεκριμένα στα 51,9 εκατ. ευρώ, αντιστοιχώντας σε 14 χιλ. τόνους προϊόντος. Με βάση τα ισπανικά στοιχεία, οι εισαγωγές από την Ελλάδα την ίδια χρονιά ανήλθαν στα 54,44 εκατ. ευρώ. Κατά το οκτάμηνο 2025, τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. δείχνουν αξία εξαγωγών 12,76 εκατ. ευρώ, ενώ τα ισπανικά στοιχεία επταμήνου καταγράφουν 19,14 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά τις εισαγωγές, οι ελληνικές αρχές αναφέρουν αξία 4,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα ισπανικά στοιχεία προσδιορίζουν το ποσό σε 4,09 εκατ. ευρώ. Οι εισαγωγές αυτές αφορούν κατά κύριο λόγο συγκεκριμένους τύπους και ποικιλίες ελαιολάδου, που διοχετεύονται κυρίως σε εστιατόρια υψηλής γαστρονομίας ή σε πελάτες με εξειδικευμένες απαιτήσεις. Αντίστοιχα, οι ελληνικές εξαγωγές κινούνται στην κατεύθυνση της κάλυψης αναγκών της ισπανικής αγοράς, ιδιαίτερα σε περιόδους μειωμένης εγχώριας παραγωγής, όπως συνέβη το 2023. Το ελληνικό ελαιόλαδο, ωστόσο, καλείται να ενισχύσει τη θέση του μέσω της διείσδυσης σε αγορές «niche».

Πηγή: Foodreporter

Διαβάστε τα νέα μας στις ειδήσεις της Google

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ