Ο Έλληνας καταναλωτής δεν εκτιμά και δεν ενδιαφέρεται ιδιαίτερα να στηρίξει την τοπική παραγωγή, επιλέγοντας κυρίως προϊόντα με ξενόφερτο χαρακτήρα, όπως δηλώνει ο παραγωγός ελαιολάδου και ιδιοκτήτης της Corinto, Βλάσσης Ροτζιόκος, σε συνέντευξή του .
Σύμφωνα με τον κ. Ροτζιόκο, από το premium ελαιόλαδο έως άλλα υψηλής ποιότητας ελληνικά προϊόντα, λείπει από τους Έλληνες η βαθύτερη κατανόηση των πλεονεκτημάτων τους. «Δεν υπάρχει έντονη αντίληψη για το προτέρημα του ελαιολάδου και τη θετική του συμβολή στην υγεία τους», σχολιάζει, προσθέτοντας ότι συχνά δίνεται προτεραιότητα στα οικονομικά προϊόντα εις βάρος της ποιότητας.
Μιλώντας για τρόπους προώθησης της τοπικής παραγωγής, ο ίδιος υπογραμμίζει τη σημασία της εκπαίδευσης από μικρή ηλικία. «Ένας καλός τρόπος προώθησης είναι οι γευσιγνωσίες, ώστε τα παιδιά να αντιλαμβάνονται τη διαφορά της ποιότητας. Ως παραγωγοί, οφείλουμε να συμμετέχουμε σε ελληνικές και διεθνείς εκθέσεις, όπου μας δίνεται η δυνατότητα να μεταδώσουμε αυτήν τη γνώση», τονίζει.
Η Corinto, με βάση το Λέχαιο Κορινθίας, παράγει premium ελαιόλαδο αποκλειστικά από την ποικιλία Μανάκι. Η παραγωγή της εξάγεται κατά 95% στο εξωτερικό, ενώ στην Ελλάδα τα προϊόντα της βρίσκονται σε ντελικατέσεν και νησιά, όπου, όπως σημειώνει ο κ. Ροτζιόκος, «σέβονται περισσότερο την υπεραξία του ελληνικού ελαιολάδου». Αναφορικά με τη δυνατότητα των μικρών παραγωγών να ενταχθούν στα ράφια μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, ο κ. Ροτζιόκος αναγνωρίζει τις δυσκολίες. «Είναι κάτι αρκετά δύσκολο. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με συνεργασίες μικρών παραγωγών μεταξύ τους, μέσω συνεταιρισμών», εξηγεί.
Πηγή: Φωτεινή Αποστόλου-Foodreporter