Με μότο «Ποιότητα ως τρόπος επιχειρείν» η Φρούτα Πρωτοφανούση Α.Ε. προχωρά σε μία επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ που αφορά σε κτιριακή επέκταση για ψυκτικούς χώρους και μια καινούργια γραμμή συσκευασίας ακτινιδίου. ««Με διαδοχικές επεκτάσεις, έχουμε ένα κτίριο στη Θεσσαλονίκη περίπου 18.000 τ.μ. συμπεριλαμβανομένης και της τελευταίας επέκτασης. Αναφορικά με τη νέα γραμμή συσκευασίας, μας δίνεται η δυνατότητα να παράγονται συσκευασίες 25 τόνων την ώρα, μία κίνηση η οποία τριπλασιάζει την παραγωγή στο ακτινίδιο» αναφέρει στο FOODReporter ο Γιώργος Καλλίτσης, διευθυντής εξαγωγών της Πρωτοφανούση.
Η πρώτη εταιρεία διακίνησης και εξαγωγής ακτινιδίου και κερασιού με τις εξαγωγές της να αποτελούν το 90% του τζίρου
«Αυτήν τη στιγμή, με περίπου το 90% του τζίρου μας να είναι εξαγωγές, είμαστε η πρώτη εταιρεία διακίνησης και εξαγωγής
ακτινιδίου και κερασιού» υπογραμμίζει ο κ. Καλλίτσης. «Ως επιχείρηση, δουλεύουμε με τρία φρούτα: το ακτινίδιο, το κεράσι και το σταφύλι. Έχουμε προχωρήσει σε μερική καθετοποίηση καθώς, πλέον, η εταιρεία έχει δικές της εκτάσεις που καλλιεργεί ακτινίδια και συνεργάζεται απευθείας με παραγωγούς» αναφέρει ο Γιώργος Καλλίτσης σχετικά με την παραγωγή της εταιρείας. Ο ίδιος προσθέτει ότι όλα τα προϊόντα που διακινούνται από την επιχείρηση, συσκευάζονται σε δικές τους εγκαταστάσεις και τα προμηθεύονται απευθείας από παραγωγούς, εξάγοντας σε περίπου 35 χώρες παγκοσμίως. «Παρατηρείται μια μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, που οφείλεται στην αύξηση παραγωγής του ελληνικού ακτινιδίου και του κερασιού, ταυτόχρονα με τις δικές μας πρωτοβουλίες. Αναπτυσσόμαστε παράλληλα με τους παραγωγούς και τους προμηθευτές μας» επισημαίνει ο διευθυντής εξαγωγών της Φρούτα Πρωτοφανούση.
Επιδιώκει περαιτέρω ανάπτυξη στις ήδη υπάρχουσες αγορές με έμφαση στις ΗΠΑ και τον Καναδά
«Βρισκόμαστε σε φάση υλοποίησης της νέας επένδυσης και είμαστε στις τελευταίες δοκιμές για να λειτουργήσει το μηχάνημα» δηλώνει ο κ. Καλλίτσης. «Άλλη μία επένδυση που βρίσκεται στα σκαριά, αφορά στην επέκταση και με άλλους ψυκτικούς θαλάμους και στην τοποθέτηση περισσότερων φωτοβολταϊκών στο κτίριο της Θεσσαλονίκης» συμπληρώνει. Όσον αφορά στο ενεργειακό κόστος, ο ίδιος δηλώνει ότι έχει επηρεάσει την εταιρεία σε μεγάλο βαθμό, καθώς η συγκομιδή του ακτινιδίου πραγματοποιείται στα τέλη Οκτωβρίου και πρόκειται για ένα προϊόν το οποίο συντηρείται από 6 έως 7 μήνες. «Έχουμε μειώσει το πρόβλημα με την εγκατάσταση των φωτοβολταϊκών» αναφέρει.Συζητώντας για τους μελλοντικούς στόχους της εταιρείας, ο Γιώργος Καλλίτσης αναφέρει στο FOODReporter ότι στόχο αποτελεί η περαιτέρω ανάπτυξη στις ήδη υπάρχουσες αγορές που έχει παρουσία η εταιρεία, δίνοντας έμφαση κυρίως στον Καναδά και στις ΗΠΑ. «Επενδύουμε περισσότερο σε αυτές τις χώρες, καθώς πρόκειται για τεράστιες αγορές» συμπληρώνει ο ίδιος. «Παράλληλα, αναμένουμε κινήσεις του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης,
ώστε να μπορούμε να ενταχθούμε και σε αγορές της Νότιας Αμερικής όσον αφορά στο ακτινίδιο, καθώς υπάρχουν φυτοϋγειονομικοί περιορισμοί προς το παρόν» σχολιάζει ο κ. Καλλίτσης.
Στόχος η ένταξη της εταιρείας στην καλλιέργεια και την παραγωγή του κίτρινου ακτινιδίου
«Στην Ελλάδα το κίτρινο ακτινίδιο έχει πολύ μικρή ανάπτυξη μέχρι τώρα. Είναι ένα πεδίο το οποίο έχει μεγάλο ενδιαφέρον για τους πελάτες μας επομένως και εμείς ως εταιρεία κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση, είτε με δικά μας χωράφια, είτε με χωράφια των παραγωγών μας. Επομένως, επιθυμούμε να ενταχθούμε στο χώρο σταδιακά και να ξεκινήσουμε να καλλιεργούμε και εμείς το κίτρινο ακτινίδιο, καθώς πραγματοποιούμε ήδη ένα σχετικό δοκιμαστικό πρόγραμμα» δηλώνει ο Γιώργος Καλλίτσης στο FOODreporter. «Τα τελευταία χρόνια, έχουμε επενδύσει στη βελτίωση της ποιότητας του προϊόντος που συσκευάζουμε, μέσω της βελτίωσης των καλλιεργητικών πρακτικών που εφαρμόζουν οι παραγωγοί μας. Στεκόμαστε δίπλα τους, βοηθώντας τους να επενδύσουν σε νέες ποικιλίες και τρόπους καλλιέργειας με όσο γίνεται μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα» επισημαίνει ο κ. Καλλίτσης.
Αναδημοσίευση: Φωτεινή Αποστόλου-Foodreporter