Κυριακή, 19 Ιανουαρίου, 2025
spot_img
spot_img
spot_img

Φέτα και ακτινίδιο έχουν προοπτικές για την κινέζική αγορά

spot_img

Η φέτα και το ακτινίδιο είναι τα δύο ελληνικά προϊόντα, τα οποία εμφανίζουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης στην κινεζική αγορά, όπως αναφέρει ο Δημήτριος Μίχας, Γενικός Σύμβουλος Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων Β’, στο πλαίσιο της παρουσίασης για την Συμφωνία Ε.Ε.-Κίνας για τις Προστατευόμενες Γεωγραφικές Ενδείξεις.

Όπως υπογραμμίζεται, η συμφωνία έχει οικονομική αξία. Το ελληνικό τυρί, το ελληνικό ελαιόλαδο, η γαλλική σαμπάνια ή το κονιάκ είναι κομμάτι του ευρωπαϊκού τρόπου ζωής και αυτά υποφέρουν σήμερα στην Κίνα από τον ανταγωνισμό. Η συμφωνία ενισχύει την εμπιστοσύνη, καθώς είναι η πρώτη συμφωνία μεταξύ της Κίνας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θυμίζουμε ότι Κίνα και Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησαν τις διαπραγματεύσεις το 2010 για τη συμφωνία, που τελικά υπεγράφη το 2019 και τέθηκε σε ισχύ την 1η Μαρτίου 2021.Η συμφωνία αφορά σε 100 ευρωπαϊκά και 100 κινεζικά αγροδιατροφικά προϊόντα, μεταξύ των οποίων, και έξι ελληνικά εμβληματικά προϊόντα Π.Ο.Π.

Περιλαμβάνει τις παρακάτω ελληνικές γεωγραφικές ενδείξεις:• Κρασιά Σάμου / Σάμος• Λάδι Σητείας Λασιθίου Κρήτης• Ελιές Καλαμάτας• Μαστίχα Χίου• Φέτα• Ούζο

Τα  προϊόντα με τις καλύτερες προοπτικές διείσδυσης στην κινεζική αγορά είναι αυτά που συμβάλλουν στην υγεία και την ευζωία, έχουν μικρό και πρωτότυπο σχήμα / φόρμα, καλαίσθητο σχεδιασμό και ελκυστική προς τον αγοραστή συσκευασία. Η φέτα έχει τη δυνατότητα εγκαθίδρυσης στην καταναλωτική συνείδηση των κινέζων πολιτών:• πολλές αλυσίδες αρτοποιίας αυξάνουν τη χρήση τυριού στα προϊόντα τους• περισσότερες οικογένειες έχουν ξεκινήσει να χρησιμοποιούν τυριά όταν μαγειρεύουν στο σπίτι• η κατανάλωση τυροκομικών, όταν πίνουν κρασί, αυξάνεται επίσης σε δημοτικότητα Το ακτινίδιο παρουσιάζει μεγάλη προοπτική διείσδυσης στην κινεζική αγορά:• συμβάλλει στην υγεία και την ευζωία, απαιτούνται όμως περαιτέρω συντονισμένες προσπάθειες• η παραγωγή ελληνικών ακτινιδίων δεν επηρεάστηκε από την πανδημία του κορωνοϊού, ενώ οι αντίστοιχες εξαγωγές συνεχίστηκαν με ανοδική τάση, ακόμα και έπειτα από τις ανακοινώσεις της ελληνικής κυβέρνησης για λήψη επιπρόσθετων μέτρων για την καταπολέμηση του ιού.

Ευκαιρίες για τους Έλληνες εξαγωγείς παρουσιάζονται στην Σαγκάη, στο Πεκίνο και στην Γκουανγκντόνγκ, όπου εδρεύουν όλοι οι κύριοι εισαγωγείς και διανομείς τροφίμων και ποτών, καθώς και οι μεγάλες αλυσίδες supermarket (εγχώριες και ξένες) και πολλά καταστήματα εισαγόμενων τροφίμων. Η αγορά της Σαγκάης, αλλά και της ευρύτερης περιοχής, παρουσιάζει ευκαιρίες για διείσδυση και τοποθέτηση των ελληνικών προϊόντων:• Ιδιαίτερα μεγάλο καταναλωτικό κοινό (26 εκατ. κάτοικοι) • Υψηλό διαθέσιμο εισόδημα• Ταχέως αναπτυσσόμενες σχέσεις με τον δυτικό τρόπο ζωής• Πληθώρα ξένων εστιατορίων και ξενοδοχείων πρώτης κατηγορίας, όπου συχνά προσφέρονται δυτικά εδέσματα.

Πηγή: Στέλλα Αυγουστάκη-Fnb Daily

Διαβάστε τα νέα μας στις ειδήσεις της Google

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ