Η ανάπτυξη της τάξης του 7,5% που εμφάνισε πέρυσι η Βιορύλ, με πωλήσεις €38 εκατ.,
διατηρεί την εταιρεία σε τροχιά υπέρβασης του στόχου που είχε θέσει για την πενταετία 2021-2025 για μέσους ρυθμούς ανάπτυξης 4%-5%.
Προς την κατεύθυνση αύξησης των φετινών πωλήσεων σημειώνεται ότι στις αρχές του
2025 εγκαταστάθηκαν δύο νέες αυτόματες μηχανές παραγωγής στον τομέα των αρωμάτων, οι οποίες αναμένεται να ενισχύσουν σημαντικά την παραγωγικότητα κατά το δεύτερο μισό του έτους.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι εντάχθηκε στο καθεστώς ενίσχυσης Μεταποίηση – Εφοδιαστική Αλυσίδα (Β’ κύκλος) του Αναπτυξιακού, επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας, ύψους πε-
ρίπου €1,7 εκατ., που αφορά επέκταση της παραγωγικής δραστηριότητας στη μονάδα
που βρίσκεται στην Θήβα.
ΔΙΨΗΦΙΆ ΆΝΆΠΤΥΞΗ
Σχετικά με την εικόνα του 2024, η οποία συνδυάστηκε με άνοδο τζίρου και κερδοφορίας,
η Βιορύλ πέτυχε σημαντική αύξηση όγκου, που βασίστηκε σε ένα ευρύ φάσμα φυσικών
αντισταθμίσεων σε τμήματα προϊόντων, γεωγραφικές περιοχές και ομάδες πελατών.
Οι ισχυρές πωλήσεις προήλθαν από διψήφια ανάπτυξη στους τομείς:
- Fragrance (Fr)
- Flavors (Fl)
- φυτοπροστατευτικά προϊόντα (PPP)
Ειδικότερα, όλες οι κατηγορίες προϊόντων Fr&Fl αυξήθηκαν σημαντικά, με τα Εκλεκτά Αρώματα να ξεχωρίζουν. Στην Fl, καταγράφεται δυναμική ανάπτυξη στα snacks, τα
ποτά, τα γαλακτοκομικά, καθώς και στα γλυκά και αλμυρά.

ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
Μεταξύ των σημαντικότερων κινήσεων στις οποίες προχώρησε η εταιρεία πέρυσι
περιλαμβάνονται:
- Απλούστευση διαδικασιών και προετοιμασία για αυτοματοποίηση παραγωγής αρωμάτων
- Οργάνωση τμήματος αρτυμάτων και νέος τρόπος πώλησης μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου
- Ανάπτυξη 4 νέων προϊόντων φυτοπροστασίας
- Διείσδυση σε νέες αγορές και επιτυχής τοποθέτηση προϊόντων Thalatta
- Αναβάθμιση ERP
- Δομικές αλλαγές στο εργοστάσιο, εγκατάσταση νέων αντιδραστήρων και μεταφορά αναλυτικού τμήματος R&D
Έμφαση δόθηκε επίσης στην Έρευνα και Καινοτομία με: - Νέες τεχνολογίες για τη γεωργική παραγωγή με φυσικά σύμπλοκα και μικροοργανισμούς
- Δύο νέα ευρωπαϊκά διπλώματα ευρεσιτεχνίας
- Συντονισμό ενός ευρωπαϊκού και τριών εθνικών ερευνητικών προγραμμάτων για ενεργειακή αυτοδυναμία και νέα προϊόντα φυτοπροστασίας
Σημειώνεται ότι, περίπου το 5,78% των πωλήσεών της επενδύθηκε στην έρευνα και
ανάπτυξη, γεγονός που μεταφράστηκε σε καινοτομίες στους τομείς της γεύσης, της
αίσθησης, της διατροφής, των εναλλακτικών λύσεων φυτοπροστασίας, καθώς και στα συστατικά, τα φυσικά προϊόντα και τα συστήματα διάχυσης στα αρώματα και την ενεργό ομορφιά.
ΝΕΟ E-SHOP
Η ανάπτυξη της εταιρείας ενισχύθηκε επίσης από την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων, όπως η δημιουργία του νέου ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop), το οποίο πρόσφερε στους πελάτες της γνώση, διαδραστικότητα και δυνατότητα συμμετοχής στη διαδικασία δημιουργίας.
Επίσης, στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού, η εταιρεία μετέβαλε τη λειτουργία της ώστε να καταστεί πιο έξυπνη και ευέλικτη.
Η χρήση πλατφορμών που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη επέτρεψε την καινοτομία στις εμπειρίες τροφίμων και ποτών, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα και την προστιθέμενη αξία των λύσεων που προσφέρει η εταιρεία.
ΠΟΙΕΣ ΆΓΟΡΕΣ ΞΕΧΩΡΙΣΆΝ
Σε γεωγραφικό επίπεδο, καταγράφηκαν θετικές επιδόσεις σε όλες τις αγορές, με
ιδιαίτερη ενίσχυση να παρατηρείται σε αγορές υψηλής ανάπτυξης, όπως: - η Ταϊλάνδη
- η Πολωνία
- η Κύπρος
- η Τουρκία
Το υποκατάστημα της Τουρκίας εξακολούθησε και το 2024 την ανοδική του πορεία,
με τον τζίρο να ανέρχεται σε 65,61 εκατ.τουρκικές λίρες από 46,55 εκατ. το 2023,
σημειώνοντας αύξηση 41%.
Με παρουσία στην Ευρώπη, την Μέση Ανατολή, την Αφρική, την Άπω Ανατολή
και την Βόρεια Αμερική, περίπου το 50% του κύκλου εργασιών της εταιρείας προέρχεται από τις εξαγωγές, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων οφείλεται στα αρώματα για κολόνιες, τα φυσικά αρώματα τροφίμων και τις ειδικές πρώτες ύλες υψηλής προστιθέμενης αξίας.

O Βασίλης Ντουρτόγλου, CEO της Vioryl
ΠΗΓΗ: FNB DAILY Μάκης Αποστόλου