Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
spot_img
spot_img
spot_img

Οι Βρετανοί διανομείς καινοτομούν για να προσελκύσουν το νεανικό κοινό με ελαφρών κρασιών

Τυπική βρετανική εκκεντρικότητα ή ένας σοβαρός τρόπος για να τραβήξει την προσοχή ενός νεότερου κοινού; Η αλυσίδα λιανικών πωλήσεων Waitrose φαίνεται αποφασισμένη να ακολουθήσει μια αναδυόμενη τάση: τη συμμαχία μεταξύ κρασιού και παγωτού. Αλλά προσοχή, όχι οποιοδήποτε παγωτό ή οποιοδήποτε κρασί. Η γενιά Ζ, που λατρεύει τα προϊόντα υψηλής ποιότητας και τις πρωτότυπες γεύσεις – κανέλα, τιραμισού, βελγική σοκολάτα/κεράσι μορέλο κ.λπ. – επιλέγει ολοένα και περισσότερο παγωτά υψηλής ποιότητας. Και σύμφωνα με την Waitrose, αυτή η τάση αρχίζει να μεταφράζεται στα μενού των εστιατορίων του Λονδίνου, με πνεύμα παρόμοιο με αυτό της παριζιάνικης διεύθυνσης Folderol, η οποία ήδη ποντάρει στο δίδυμο κρασί-παγωτό.

Ένα απροσδόκητο αλλά δημοφιλές δίδυμο

«Φέτος είδαμε πολλά εστιατόρια να συνδυάζουν κρασί με παγωτό», λέει ο Will Torrent, σεφ καινοτομίας της Waitrose. Από την πλευρά του, ο Joe Sharky, αγοραστής παγωτού για την εταιρεία, επιβεβαιώνει: «Η Γενιά Z συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη του παγωτού», τονίζοντας τον κινητήριο ρόλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Η Waitrose έχει επίσης πρωτοστατήσει προσφέροντας τους δικούς της συνδυασμούς: Moscatel από τη Βαλένθια με παγωτό ρολό κανέλας, Ρουμανικό Pinot Noir για να συνοδεύσει παγωτό βελγικής σοκολάτας/κεράσι ή ακόμα και Porto σε συνδυασμό με γεύση τιραμισού. Λάβετε υπόψη, ωστόσο: κανένα γαλλικό κρασί δεν περιλαμβάνεται προς το παρόν σε αυτές τις προτάσεις…

Μια ευκαιρία για τα ελαφριά κρασιά

Οι διανομείς είναι αισιόδοξοι: τα κρασιά με ελαφρύτερο αλκοόλ, συχνά πιο προσιτά, θα μπορούσαν να προσελκύσουν ένα νεότερο πελατολόγιο. Και η παρουσία τους στο τμήμα ψύξης θα τους επέτρεπε επίσης να τοποθετούνται δίπλα σε έτοιμα προς κατανάλωση ποτά (RTD), τα οποία είναι πολύ δημοφιλή αυτή τη στιγμή, καθώς και σε κουτάκια και άλλα μικρά μπουκάλια. Σε κάθε περίπτωση, τα κόκκινα κρασιά που καταναλώνονται παγωμένα αποτελούν μέρος μιας υποκείμενης τάσης. Σύμφωνα με την εταιρεία online λιανικής πώλησης Wanderlust Wine, «Οι σημερινοί καταναλωτές κρασιού είναι ολοένα και πιο ανοιχτοί στον πειραματισμό, τόσο όσον αφορά τα προϊόντα όσο και τις μεθόδους κατανάλωσης. Είτε πρόκειται για καινοτόμες είτε για αναθεωρημένες μεθόδους οινοποίησης…».

Αύξηση στην παραγωγή οίνου μεταξύ 5 και 9% VOL

Μια άλλη οδός προς εξερεύνηση: τα κρασιά χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ, γνωστά ως «μεσαία» στο Ηνωμένο Βασίλειο, με άλλα λόγια, κρασιά που γενικά περιέχουν μεταξύ 5 και 9% αλκοόλ. Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Tesco το βλέπει ως «τη νέα μεγάλη τάση» που ακολουθεί την επιτυχία των «no-low». Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Nielsen, στο δωδεκάμηνο που έληξε τον Φεβρουάριο του 2025, η ζήτηση για αυτά τα κρασιά αυξήθηκε κατά σχεδόν 100%. Αναγνωρίζοντας ότι πρόκειται ακόμη για μια αναδυόμενη αγορά, η Tesco λάνσαρε πέντε προϊόντα πέρυσι και παρατηρεί «μηνιαία ανάπτυξη» των πωλήσεων από τον ένα μήνα στον άλλο. Σε τέτοιο βαθμό που σχεδιάζει να «επεκτείνει την γκάμα καθώς οι καταναλωτές το συνειδητοποιούν περισσότερο».

Η Νέα Εξίσωση Μετριοπαθούς Κατανάλωσης

Ο αγοραστής κρασιών μάρκας, Steve Garwood, εξηγεί: «Η κατηγορία κρασιών με μέτρια περιεκτικότητα σε αλκοόλ υπάρχει στο Ηνωμένο Βασίλειο για λιγότερο από δύο χρόνια, οπότε είναι ακόμα νωρίς, αλλά όλα τα σημάδια δείχνουν ότι θα είναι η επόμενη μεγάλη τάση στη μετριοπαθή κατανάλωση αλκοόλ». Τα σχόλιά του βασίζονται εν μέρει στα ευρήματα μιας νέας έκθεσης, με τίτλο «The Mid Strength Opportunity», των KAM, Mid Strength Collective και Club Soda. Η έκθεση δείχνει ότι το 50% των καταναλωτών προτιμούν να πίνουν δύο ποτήρια αλκοόλ χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ αντί για ένα κανονικό, και ότι το 55% ενδιαφέρεται για αυτό ως… έναν τρόπο να μετριάσουν την κατανάλωσή τους – ένα ποσοστό που αυξάνεται στο 71% μεταξύ των ατόμων ηλικίας 25-34 ετών. Η έκθεση είναι κατηγορηματική: «Τα ποτά μεσαίας περιεκτικότητας σε αλκοόλ δεν αποτελούν πλέον μια αναδυόμενη τάση, αλλά μια γενική προτίμηση».

Πηγή: newsletter ΚΕΟΣΟΕ

Διαβάστε τα νέα μας στις ειδήσεις της Google

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ