Άσχημα νέα φτάνουν στους καταναλωτές των ΗΠΑ, οι οποίοι αρχικά ήλπιζαν ότι οι δασμοί δεν θα πλήξουν τα πορτοφόλια τους,ωστόσο η μια μετά την άλλη εταιρεία ανακοινώνουν αυξήσεις τιμών ή σχέδια προςαυτή την κατεύθυνση.
Η μεταβαλλόμενη εμπορική πολιτική τουDonald Trump έχει οδηγήσει τις εταιρείες
σε… αγώνα δρόμου να προγραμματίσουν τις εφοδιαστικές αλυσίδες τους, προστατεύοντας παράλληλα τα κέρδη τους.
Παρακάτω ακολουθεί μια ανάλυση, για τις κινήσεις των μεγαλύτερων εταιρειών, σχετικά με την τιμολογιακή πολιτική τους.
Εταιρείες που έχουν ήδη αυξήσει τιμές
Costco
Η αλυσίδα καταστημάτων χονδρικής πώλησης έχει απορροφήσει τις τιμές σε κάποια προϊόντα, ενώ σε άλλα έχει προβείσε αύξηση όπως ανακοίνωσε ο CFO, Gary
Millerchip. Για παράδειγμα, έχει διατηρήσει σταθερές τις τιμές βασικών προϊόντων,
όπως οι μπανάνες και οι ανανάδες που προέρχονται από την Κεντρική και Νότια Αμερική αλλά, έχει αυξήσει τις τιμές των λουλουδιών από αυτές τις περιοχές.
Best Buy
Η Best Buy έχει ήδη αυξήσει τις τιμές ορισμένων προϊόντων για να αντισταθμίσει το κόστος των δασμών, δήλωσε η CEO, Corie Barry,με τις αλλαγές να τίθενται σε ισχύ στα μέσα Μαΐου.
SharkNinja
Ο CEO της SharkNinja, Mark Barrocas, δήλωσε ότι η εταιρεία έχει ήδη αυξήσει τις τιμές
για πολλά βασικά προϊόντα της ως απάντηση στους δασμούς και θα “συνεχίσει να αναζητά επιπλέον ευκαιρίες” προς αυτή την κατεύθυνση. Επιπλέον, ανέφερε ότι σχεδόν το
σύνολο της παραγωγής της εταιρείας θα μεταφερθεί εκτός Κίνας έως το τέλος του 2025.
Newell Brands
Η εταιρεία αύξησε τις τιμές των προϊόντων για μωρά κατά περίπου 20%, ενώ δήλωσε ότι είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τους δασμούς, εκτός αν ο Trump τους αυξήσει ξανά
τους στις εισαγωγές από την Κίνα, καθώς η πλειονότητα των προϊόντων για μωρά που
πωλούνται στις ΗΠΑ κατασκευάζονται σε αυτή τη χώρα.
Walmart
Οι πελάτες της Walmart θα δουν πιθανώς αυξήσεις τιμών προς τα τέλη Μαΐου και ακόμη
περισσότερες τον Ιούνιο λόγω των δασμών, είχε δηλώσει ο CFO, John David Rainey.
Ο CEO της εταιρείας, Doug McMillon, ανέφερε ότι τα προϊόντα που ενδέχεται να επηρεαστούν είναι τα παιχνίδια, τα ηλεκτρονικά είδη και ορισμένα είδη παντοπωλείου, όπως μπανάνες, αβοκάντο, καφές και τριαντάφυλλα.
Nike
H Nike ανακοίνωσε ότι θα αυξήσει τις τιμές σε ένα ευρύ φάσμα προϊόντων έως την 1η
Ιουνίου. Η εταιρεία δεν ανέφερε, ωστόσο, εάν η απόφαση σχετίζεται με τους δασμούς, αν
και περίπου το ήμισυ των υποδημάτων της κατασκευάζεται στην Κίνα και το Βιετνάμ,
όπου επί του παρόντος επιβάλλονται δασμοί 30% και 10% αντίστοιχα.
Ποιοι προσανατολίζονται…ανοδικά
Target
Η Target σκοπεύει να αυξήσει τις τιμές ορισμένων προϊόντων για να αντισταθμίσει το
κόστος των δασμών, δήλωσε ο Εμπορικός Διευθυντής, Rick Gomez. Ο CEO, Brian
Cornell, πρόσθεσε ότι οι αλλαγές στις τιμές είναι η “τελευταία λύση” για την εταιρεία, κα-
θώς προσπαθεί να μετριάσει τις επιπτώσεις τους.
Mattel
Η μητρική εταιρεία της Barbie, Mattel, δήλωσε ότι θα αυξήσει τις τιμές ορισμένων προϊ-
όντων της στις ΗΠΑ “όπου είναι απαραίτητο”για να αντισταθμίσει τους δασμούς. Ο CEO,
Ynon Kreiz, δήλωσε ότι η εταιρεία σχεδιάζει να προμηθεύεται λιγότερο από το 40% των
προϊόντων της από την Κίνα μέχρι το τέλος του έτους και λιγότερο από το 25% από τη
χώρα αυτή τα επόμενα δύο χρόνια.
Macy’s
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Macy’s, Tony Spring, δήλωσε ότι η εταιρεία θα αυξήσει
ορισμένες τιμές και θα σταματήσει να διαθέτει άλλα προϊόντα για να αντισταθμίσει τις
επιπτώσεις των δασμών.
Τα brands που το εξετάζουν
Ralph Lauren
Ο Οικονομικός Διευθυντής της εταιρείας,Justin Picicci δήλωσε ότι η Ralph Lauren
“αξιολογεί πρόσθετα μέτρα τιμολόγησης” για το φθινόπωρο και την επόμενη άνοιξη, προ-
κειμένου να μετριάσει τις επιπτώσεις των δασμών. Αυτό έρχεται να προστεθεί στην
“προληπτική τιμολόγηση”, που η εταιρεία είχε ήδη προγραμματίσει για το φθινόπωρο
στην Βόρεια Αμερική και την Ασία.
VF Corp
Ο CEO Bracken Darrell δήλωσε ότι η VF Corp, η οποία περιλαμβάνει τις μάρκες The
North Face, Vans, Timberland και Dickies, θα κινηθεί “πολύ στρατηγικά” όσον αφο-
ρά την τιμολόγηση ως απάντηση στους δασμούς. Ο CFO, Paul Vogel, πρόσθεσε ότι τα
σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνουν τη διαχείριση του κόστους, τη μετεγκατάσταση των
προμηθευτών και “μέτρα τιμολόγησης”.
Η εξαίρεση
Home Depot
Ο CFO της Home Depot, Richard McPhail, δήλωσε ότι η εταιρεία σκοπεύει να “διατη-
ρήσει γενικά τα τρέχοντα επίπεδα τιμών σε όλο το χαρτοφυλάκιό της”. Εξήγησε ότι πε-
ρισσότερο από το ήμισυ των πωλήσεων της εταιρείας προέρχεται από τις ΗΠΑ, ενώ έχει
διαφοροποιήσει τις πηγές προμήθειας, έτσι ώστε μέχρι την ίδια περίοδο του επόμενου
έτους, καμία χώρα εκτός των ΗΠΑ να μην αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 10%
των αγορών της.
Πηγή: Fnb Daily