Τρίτη, 24 Μαΐου, 2022

Η ΠΟΓΕΔΥ επισημαίνει στο ΥΠΑΑΤ τα ευτράπελα των προστίμων επιβολής και είσπραξης

Οι Γεωτεχνικοί του δημοσίου με την επιστολή αναδεικνύουν τα προβλήματα που υπάρχουν στις διαδικασίες των προστίμων και την αποστέλλουν στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη Υπουργείο Εσωτερικών. Αναλυτικότερα αναφέρουν:

Θέμα:« Ευτράπελα σχετικά με την διαδικασία επιβολής και είσπραξης των προστίμων για φθορές από ζώα, πτηνά ή μέλισσες  που ανατίθενται στις Δ.Α.Ο.Κ. των Περιφερειών/Περιφεριακών Ενοτήτων της χώρας»

ΣΧΕΤ:Α)Η παρ. 5 του άρθρου 39 «Φθορά με ζώα» του Ν. 3585/2007 «Προστασία του περιβάλλοντος, αγροτική ασφάλεια και άλλες διατάξεις» (Α’ 148), όπως προστέθηκε με το άρθρο 38 του Ν. 4760/2020 (Α’ 247)

Β)Το άρθρο 21 « Ενσωμάτωση της Ελληνικής Αγροφυλακής στη Δασική Υπηρεσία» του Ν. 3938/2011 (Α΄ 61) «Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και άλλες διατάξεις».

Γ)Η με αρ. Αριθμ. 7017/7/87-ζ’/20-4-2021 ΚΥΑ (B’ 1679/23.04.2021) «Καθορισμός
             της διαδικασίας επιβολής και είσπραξης των προστίμων, της διαδικασίας υποβολής  ένστασης και αναγκαίων λεπτομερειών για την εφαρμογή της παρ. 5 του άρθρου 39 του Ν. 3585/2007(Α’ 148)»

Δ)Η παρ. 1 του άρθρου 19 «Άσκηση Επαγγέλματος» του Ν. 1474/1984 «Τροποποίηση  του Ιδρυτικού Νόμου του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και άλλες διατάξεις»

Κυρία & Κύριοι Υπουργοί και Υφυπουργοί

          Είναι αλήθεια πως μέσα στον ορυμαγδό των  προβλημάτων  της πανδημίας του covid-19, η οποία τον περασμένο Δεκέμβριο του 2020 είχε μόλις επανακάμψει δριμύτερη, τόσο η Ομοσπονδία μας, όσο και τα Πρωτοβάθμια Σωματεία μας ή/και τα απλά Μέλη μας δεν δώσαμε την πρέπουσα σημασία και μάλλον διέλαθε εντελώς της προσοχής μας το άρθρο 38 του Ν. 4760/2020 (Α’ 247). Ο συγκεκριμένος Νόμος με  τίτλο «Ρυθμίσεις σωφρονιστικής νομοθεσίας, διατάξεις για το Ταμείο Προνοίας Απασχολουμένων στα Σώματα Ασφαλείας και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου» σε τίποτα δεν μας προϊδέαζε για την σημαντική τροποποίηση που επέφερε στο άρθρο  39 «Φθορά με ζώα» του Ν. 3585/2007, καθώς προσέθετε νέα 5η παράγραφο με την οποία ανατίθενται στις Δ/νσεις Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής (Δ.Α.Ο.Κ.) των Περιφερειών /Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας αγρονομικά καθήκοντα. 

Με λίγα λόγια καθίστανται οι Συνάδελφοι Γεωτεχνικοί (κυρίως Γεωπόνοι και Κτηνίατροι) που υπηρετούν στις Δ.Α.Ο.Κ. άστολοι Αγροφύλακες υπό ένα ιδιότυπο καθεστώς και με μία επίσης περίεργη διαδικασία (εκ παραλλήλου με την Ελληνική Αστυνομία). Τα ανωτέρω επιβεβαίωσε και εξειδίκευσε η ( Γ) σχετική Κ.Υ.Α. με την οποία ουσιαστικά έγινε αυτό που λέει ο λαός χρησιμοποιώντας κατά κόρον την φράση «ήρθε και έδεσε το γλυκό»! Η συγκεκριμένη Κ.Υ.Α. ήταν άλλωστε και η αιτία που και εμείς πληροφορηθήκαμε από εμβρόντητους Συναδέλφους – κυρίως Προϊσταμένους των Δ.Α.Ο.Κ. ή/και Τμημάτων αυτών – ότι μέχρι τότε είχε νομοθετηθεί από έξι συναρμόδιους Υπουργούς και Υφυπουργούς. 

Ειλικρινά δεν μπορούμε να αντιληφθούμε ποιανού πολιτικού ή Υπηρεσιακού παράγοντα εισήγηση ήταν αυτό το Νομοθέτημα, αλλά σίγουρα η σχέση με την ζώσα πραγματικότητα τόσο της Υπαίθρου Χώρας, όσο και των Δ.Α.Ο.Κ. είναι ελάχιστη ή/και ανύπαρκτη. Πως άλλωστε να εξηγήσουμε ότι θεωρεί δυνατόν, ανάμεσα στα άλλα υπηρεσιακά καθήκοντα και υποχρεώσεις που έχουν οι Γεωπόνοι και Κτηνίατροι των Δ.Α.Ο.Κ., να κυνηγούν το κάθε είδους ΄΄πταίσμα΄΄ που ΄΄ διαπράττεται΄΄ από τα ζώα, τα πτηνά ή τις μέλισσες των Ελλήνων Πολιτών στα αγροκτήματα; Αξιοσημείωτο μάλιστα και ίσως δημιουργήσει περαιτέρω παρεξηγήσεις και προβλήματα, είναι ότι στην ορολογία της εν λόγω προστεθείσας 5ης παραγράφου στο άρθρο 38 του Νόμου 3587/2007, αλλά και της ΚΥΑ λείπουν οι όροι ΄΄ πτηνά΄΄ και ΄΄μέλισσες΄΄ ενώ αυτές ρητά αναφέρονται στην παράγραφο 1 του ιδίου άρθρου. Θεώρησε προφανώς ο Εισηγητής και εσείς που τα προσυπογράψατε, πως οι Συνάδελφοι καθώς κινούνται για εκτέλεση εργασίας υπαίθρου (π.χ. παραλαβή Σχεδίου Βελτίωσης, έλεγχο νέων Γεωργών, εκτέλεση προγραμμάτων εμβολιασμών, κ.λ.π.) και κατά κανόνα σχεδόν με τα προσωπικά τους αυτοκίνητα, είναι δυνατόν να ΄΄ πετάγονται΄΄ και στο παραδίπλα χωριό ή αγρόκτημα στην μέση του πουθενά ή και σε περιοχές που προσεγγίζουν τα Αστυνομικά Όργανα μόνο αν κινούνται κατά διμοιρίες για να διαπιστώνουν ιδίοις όμμασι την φθορά που διαπράττει ή διέπραξε η  κατσίκα, η κότα ή το μελισσοσμήνος και πιθανά τον περιμένει καρτερικά (!!!) και να επιβάλει, ως άλλος βγαλμένος από τα κόμικς Δικαστής Ντρεντ, Διοικητικά πρόστιμα και γιατί όχι κουνώντας και ένα στυλό να φωνάζει ΄΄ πουτ δε κοτ ντάουν σλόουλι ΄΄ σε κάποιον Αγρότη που θα τρέχει με τις κότες του υπό μάλης για να μην τις πιάσει ο Συνάδελφος επ΄ αυτοφώρω.

Να μας συγχωρήσετε που δεν μπορούμε να απευθυνθούμε με την πρέπουσα σοβαρότητα που αρμόζει τόσο σε εσάς ως πολιτικά και φυσικά πρόσωπα, όσο και στους άλλους Φορείς και Μέλη μας που απευθύνουμε την παρούσα, αλλά δεν βρίσκουμε λόγια για να κριτικάρουμε ΄΄καθώς πρέπει΄΄ αυτό που έγινε.

Πώς να κριτικάρουμε αλλιώς το γεγονός πως ενώ με το (Β) σχετικό ενσωματώθηκαν η Ελληνική Αγροφυλακή και οι αρμοδιότητες της στις Δασικές Υπηρεσίες και η τροποποιηθείσα Νομοθεσία (δηλαδή ο κύριος Νόμος 3587/2007) αφορά αρμοδιότητες Αγροφυλακής, ξαφνικά εμφανίζονται ως αρμόδιες Υπηρεσίες και οι Δ.Α.Ο.Κ.;

Πώς να κριτικάρουμε το γεγονός ότι ενώ οι υπάλληλοι των Δ.Α.Ο.Κ. δεν έχουν ανακριτικά καθήκοντα, καθώς και ο κάθε αδαείς θα αντιληφθεί πως τα ζώα, τα πτηνά και οι μέλισσες δεν περιμένουν μέσα στα χωράφια, αλλά χρειάζεται κάποιου είδους προανακριτική έρευνα για να διαπιστωθεί πως έγινε η φθορά και σε ποιον ανήκαν τα ζώα, πτηνά ή μέλισσες, εάν όντως έγινε από αυτά, ξαφνικά πρέπει να ασκήσουν τέτοια καθήκοντα;

Πως αλλιώς να κριτικάρουμε το γεγονός ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου, σύμφωνα με την μέχρι τώρα ισχύουσα και ερμηνευθείσα Νομοθεσία. εάν εφαρμοστούν τα πρόσφατα Νομοθετήματα θα έχουμε τραγελαφικές καταστάσεις και συναρμοδιότητες; Αναφέρουμε για παράδειγμα την περίπτωση των Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (Γ.Ο.Ε.Β. και Τ.Ο.Ε.Β.), όπου Ειδικός Ανακριτικός Υπάλληλος είναι ο οικείος Δασάρχης και σε αυτόν πρέπει να αναφέρονται από τα Υδρονομικά Όργανα οι όποιες καταστροφές. Υπάρχει μάλιστα συγκεκριμένη και ισχύουσα απόφαση του Υ.ΠΕ.Κ.Α. με αριθμό 220516/3576/5-3-2012 (ΦΕΚ Β΄/609) και τίτλο «Καθήκοντα του προσωπικού των Δασικών Υπηρεσιών μετά την εφαρμογή του Νόμου 3938/2011» όπου σαφώς ορίζεται ότι η πρόληψη και καταστολή των αξιόποινων πράξεων που αφορούν στο αγροτικό περιβάλλον, στα αγροτικά κτήματα, στα αρδευτικά ύδατα και στην κρατική περιουσία του Δημοσίου, των ΟΤΑ και των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας που βρίσκονται στο αγροτικό περιβάλλον αρμόδιο είναι το προσωπικό των Δασικών Υπηρεσιών.

Κυρία & Κύριοι Υπουργοί και Υφυπουργοί

Για όλα τα ανωτέρω, για να μην μακρηγορούμε καθώς νομίζουμε ότι αναδείξαμε επαρκώς το πρόβλημα και γιατί επίσης υπάρχουν θέματα που άπτονται της απαγόρευσης που θέτει το (Δ) σχετικό (σχετικά με την πραγματογνωμοσύνη που επί της ουσίας θα γίνεται από Γεωτεχνικούς Δημοσίους Υπαλλήλους), σας ζητούμε να τροποποιήσετε άμεσα τα (Α) και (Γ) σχετικά και να απαλείψετε από αυτά τις Δ.Α.Ο.Κ. ως εμπλεκόμενες Υπηρεσίες επιβολής Διοικητικού προστίμου σε ιδιοκτήτη ζώου που προκάλεσε αγροτικές φθορές, αλλά και να μην εμπλέξετε  οποιαδήποτε άλλη Γεωτεχνική Υπηρεσία των Περιφερειών ή του Υπ.Α.Α.Τ.

Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω πληροφορία και συνεργασία.

                                                 Με εκτίμηση

Για  τα  Δ.Σ.  

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

- Διαφήμιση -
- Διαφήμιση -
- Διαφήμιση -
- Διαφήμιση -
- Διαφήμιση -

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ